Videoförtitt av S.T.A.L.K.E.R.

Robot
Medlem
Videoförtitt av S.T.A.L.K.E.R.

Ah från det de sa, och det mina ögon såg, verkar detta riktigt lovande.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Oj oj oj oj!
OJ
OJ
OJjjjjjjjjjjjjjjj

.....

Det här kommer bli kul.

Medlem

Mmm jag har inte följt utveckligen av S.T.A.L.K.E.R. pga. mitt motto: "Spelen släpps när dem väl gör det, ingen mening att hypa upp sig över inget som inte släppts än"

Men jag måste säga att detta spelet ser ut att verkligen kunna bli något utöver det vanliga, låt oss bara hoppas att så också är fallet när det väl släpps.

Medlem

Laxen, har du lagt märke till det dåliga ljudet i spelet?
något som driver mig nästan till vansinne är fotstegen... finns mkt puts kvar att göra på spelet.

grafiken tycker jag liknar mycket hl2,..
något som gjorde mig besviken är att det inte går tex att skjuta sönder eller att flytta på saker.

annars verkar det kunna bli ett ok spel.

BME
Medlem
Skrivet av Efraim:

Laxen, har du lagt märke till det dåliga ljudet i spelet?
något som driver mig nästan till vansinne är fotstegen... finns mkt puts kvar att göra på spelet.

grafiken tycker jag liknar mycket hl2,..
något som gjorde mig besviken är att det inte går tex att skjuta sönder eller att flytta på saker.

annars verkar det kunna bli ett ok spel.

Mjo, provade spelet i eftermiddags, tills det krashade. aja, lol beta liksom.deafault kontrollerna var sjukt jobbiga, för att prona måste man ju hålla inne shift och ctrl, och efter att shift typ är default för boost likt R för reload så är det sjukt jobbigt att de la gå långsamt på shift


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

verkar lite hypat spel, blev inte alls sugen på det här
Tyckte inte se så mycket rpg i det hela, ska inte säga för mycket innan jag provat det men det saknades något i det hela...

Medlem

Jag håller med er! Ljudet gillar jag verkligen inte, det är något dom bara måste fixa, speciellt vapen ljuderna. Betan använder ju för sjutton samma ljud som den första skitgamla betan som läcktes 2002 eller 2003 eller var det var, till och med vissa ljud känner man igen från CS :/ Snacka om lathet. Crashar gör det till och från det är sant. Dock funkar det bättre om ni kör i dx8 (r1) mode, då kraschar det nästan aldrig, plus att man kan ha AA påslaget, vilket man inte kan i r2. Dock missar man det fina ljuset och det fina skuggorna och lite annat.

Kontrollerna funkar hyfsat bra, inget jag skulle vilja klaga på, tycker det är lite cool att man måste först hålla in crouch, sedan crouch/prone. Lite jobbigt, men det ska inte vara för lätt, och andra sidan vänjer man sig snabbt vid kontrollerna.

Grafiken tycker jag är bra, bättre än hl2 på vissa ställen, i och med att det finns HDR ljus, Soft interactive shadows, pixal shades, parallax mapping och bump mapping likt det i oblivion. och massa sådant, Om jag skulle jämföra grafiken i stalker betan så skulle jag säga en blandning mellan hl2 och fear, hl2 för skarpa snygga texturer och bumpmapping och glattiga reflekterade ytor, och fear för skuggorna och de snygga värme dallret (kommer inte ihåg vad dessa heter) som är ovanför elden osv. Håller med om att det är tråkigt att maninte kan göra något alls i terrängen, man kan inte interagera med något föremål, har dock hört att det inte finns med där för att det är MP och att det ska finnas en hel del fysik och saker och interagera med i singleplayer.

Bild borttagen, bryter mot betans NDA.

/Fz-mod.

Sist men inte minst, om ni är intresserade av att spela Stalker betan och inte har någon nyckel.. skicka ett PM till mig. Ni andra som har laddat ner betan på annat håll och inte har fått någon nyckel, ni kan ju spela på min server via Hamachi. Skicka ett PM till mig och fråga så skickar jag Hamachi nätverks namn och lösenord till er. På dessa nätverk spelar kanske 50 personer stalker betan till och från, även jag brukar slänga upp en server.

Ha't gött


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ifall ni stör er på ljuden så kan ni gå in i options och ställa ner kvaliteten till 22khz.. Jag försökte, desperat so jag var, ochd et blev mycke4t bättre.. men när mans tartade om spelet var det samma sak igen.. och ifall man ändrar tillbaka till 44khz blev det ännu värre..

hart inte kraschat än, men har då inte spelat riktig multiplayer, bara testat på en egen server

Medlem

Laxen du har PM! : D

Medlem

Najs att de använder Diablo-musiken, den enda låt jag kan lyssna på om och om och om igen i oändlighet utan att det blir tröttsamt, det nästan magiskt.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

FAMILJEGUFF, Wtf är du inte på Hamachi för? vi skulle ju spela...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har också betan, och det är riktigt bra. Grymt imponerad på hur bra det är optimiserat på min dator.

Tyvärr går det bara att köra i 1280x960, men har över 100 fps enligt fraps, och när jag frapsar har jag över 60 fps. Alla settings på high. Min dator är just runt medel.

Kontrollerna känns väldigt bra, spelet känns rätt likt CS, men med mer realistisk Recoil på vapnerna.

Inaktiv

Förstår inte varför utvecklare inte kan langa med 1280x1024. Det är det de flesta använder

Medlem

Tänk på att ni som spelar den stängda betan inte får posta några bilder eller filmer från spelet, då det bryter mot betans NDA.

Tack.

Medlem

omg, inte fz också! Man kan inte annat än att säga att mullins har huvudet på skaft

Light; jag tror inte du har 100 fps om du kör betan i r2 med de inställningar som du sa. Jag får ca 35 - 40 fps med allt på max i 1280x960. Och det med ett väldigt bra grafikkort. Antar att det som du körde var r1, alltså i dx8. Där får jag också runt 70 - 100 fps.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ushans... väldigt grymt!. Lovande lovande!!

Medlem

Spretigt sikte, klena skottljud och en vapenhand som sticker in från bildkanten i en sådan vinkel att det nästan ser ut som om det är en tredje person som sticker in vapnet i bild. Bådar inte gott för vapenkänslan. Att fienderna sedan utan problem verkade stå efter 6 kulor i bröstet gör inte saken bättre.

Jag ser fram emot spelet men vissa element i denna video får mig att snyfta lite.

Skribent

Varför envisas utvecklare med att göra vapnen spegelvända?! Vad är nästa steg, bilspel med hjulen på taket?

Medlem
Skrivet av bastard:

Varför envisas utvecklare med att göra vapnen spegelvända?! Vad är nästa steg, bilspel med hjulen på taket?

Tror det är en kvardröjade sjukdom från gammla CS. Som hadde Vänsterhands fatting från början och modeller gjorda efter det. Men alla bytte ju så klart till Right hand och vapnena blev på så sätt spegelvända.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vad har CS med stalker att göra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Älskar detta spel asså! Längtar enormt!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad har CS med stalker att göra?

omg läääs tråden innan du postar dumma frågor!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Ozo
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Vad har CS med stalker att göra?

amagad, such naab x)

Medlem

Förresten.. Varför skulle det vara så dåligt att det inte gick att gå runt bron? Alla vakter ska ju vara där för att vakta den enda "ingången" och då spärrar man nog av allt annat, vad är de annars för mening med att sätta ut vakter vid ett ställe som man lika gärna kan gå runt?

Medlem

シングルミッションは、自機(キャラクタ)選択、ステージ選択、ウェポンセレクト、ステージ出撃という流れになっている。特殊操作の「D-バースト」は画面全体を攻撃する「クイックバースト(D-バーストボタンを押す)」と、美少女のカットインが入り画面が一時停止した後に画面をタッチして敵をロックオンしてレーザー攻撃する「D-バースト(D-バーストボタンを押し続けてチャージし、リリースする)」の2種類。どちらも「バーストゲージ」を消費し、バーストゲージはパワーアップカプセルを取ると回復する。ステージのボス(ボスに搭乗しているのも美少女キャラ)を撃破するとステージクリア。追加武装の支給、階級昇進などが行なわれる。


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar