Två teknikdemon från Star Wars: Force Unleashed

Robot
Medlem
Två teknikdemon från Star Wars: Force Unleashed

Så fräckt, ge mig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

fan va coolt! vill se mer av detta

Skribent

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Medlem
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Äntligen börjar de använda den här teknologin praktiskt i spel Vi som lekt med Endorphin (en annan, stand alone-version av Euphoria) vet hur vansinnigt kul det kan vara att utsätta stackars karktärer för diverse situationer och se vad som händer

Medlem

Skulle va kul om "Force Unleashed" även släpps till PC.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skribent
Skrivet av fanboy:
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...

Grafikmotorer och snygga spel i all ära, LucasArts har en av marknadens starkaste licenser och lyckas gång på gång att dra den längre ned i fördärvet med medelmåttiga och halvfärdiga spel.

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Medlem

Såg en längre version av den första filmen för ruskigt längesen känns det som, Vid något E3 om jag minns rätt. Då visade dom även det nya indiana jones spelet.

EDIT: Hittade filmen, postad "February 04, 2007" men den är väldigt mycket äldre: http://www.youtube.com/watch?v=3bKphYfUk-M

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Äntligen börjar de använda den här teknologin praktiskt i spel Vi som lekt med Endorphin (en annan, stand alone-version av Euphoria) vet hur vansinnigt kul det kan vara att utsätta stackars karktärer för diverse situationer och se vad som händer

Var kan man få tag på det här "Endorphin"?

Medlem

nu kommer det äntligen vara kul att använda force


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Drapan:

Var kan man få tag på det här "Endorphin"?

Jag gick till google och skrev "Endorphin download", testa det.

Jag kan inte sluta dregla när jag ser trä krossas så där snyggt. Stormtrooperserna verkade dock lite mer hjärndöda när de tex alldrig lyfte sin andra hand för att ta tag i det de hängde i.

Medlem
Skrivet av bastard:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...

Grafikmotorer och snygga spel i all ära, LucasArts har en av marknadens starkaste licenser och lyckas gång på gång att dra den längre ned i fördärvet med medelmåttiga och halvfärdiga spel.

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Nu var det å andra sidan Obsidian som slaktade KOTOR2 och inte LucasArts. Hade BioWare jobbat på 2:an så hade det garanterat varit minst lika bra som 1:an.

Medlem
Skrivet av bastard:

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Det kan ju bero på att BioWare inte utvecklade 2an och därför så sög det. LucasArts lägger sig sällan i spelen dom släpper vilket kan vara både gott och ont. Det här tror jag är det första Star Wars spelet som LucasArts själva utvecklar sen Jedi Knight: Dark Forces 2, och det lär väl vara runt 10år gammalt nu. Jag tror det här kan bli de bästa Star Wars spelet på länge.

Inaktiv

Tror inte jag kommer att komma förbi första banan dock, så fort jag ser en metall/trä/plast yta så kommer jag att fastna för evigt.

Medlem

Nu är min stora fråga : Hur kommer ljussablarna påverka omvärlden?

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av bastard:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...

Grafikmotorer och snygga spel i all ära, LucasArts har en av marknadens starkaste licenser och lyckas gång på gång att dra den längre ned i fördärvet med medelmåttiga och halvfärdiga spel.

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Nu var det å andra sidan Obsidian som slaktade KOTOR2 och inte LucasArts. Hade BioWare jobbat på 2:an så hade det garanterat varit minst lika bra som 1:an.

Tycker obsidian gjorde ett utmärkt jobb och om dem hade tillåtets göra klart det som de ville hade 2.an defintivit varit bättre än 1.an, men nu var (är) obsidian ett nytt företag, och dem kan inte direkt käfta emot lucasarts, dem fick ett år på sig att göra spelet, hade det varit bioware hade dem kunnat krävt mer tid tackvare att dem är ett så mycket större företag

Inaktiv
Skrivet av NoCc:

Tycker obsidian gjorde ett utmärkt jobb och om dem hade tillåtets göra klart det som de ville hade 2.an defintivit varit bättre än 1.an, men nu var (är) obsidian ett nytt företag, och dem kan inte direkt käfta emot lucasarts, dem fick ett år på sig att göra spelet, hade det varit bioware hade dem kunnat krävt mer tid tackvare att dem är ett så mycket större företag

DE!

Medlem
Skrivet av Bazil:

DE!

Kan inte annat än hålla med. Orkar man inte lära sig hur de/dem ska användas, så använd dom. Om man, som i NoCcs fall, envetet vill köra på ett av alternativet så bör man istället använda de, vilket oftare är rätt alternativ än dem.

Medlem

Trä delen var hur häftig som helst, fast hur mycket trä har SW i sig?

Stormtroopern såg sådär ut, verkade inte som lömskt smarta som de vill påstå.

Skrivet av asker:
Skrivet av Bazil:

DE!

Kan inte annat än hålla med. Orkar man inte lära sig hur de/dem ska användas, så använd dom. Om man, som i NoCcs fall, envetet vill köra på ett av alternativet så bör man istället använda de, vilket oftare är rätt alternativ än dem.

lol jag har en 26 årig släkting som fortfarande säger "doma" eller "domma" jag blir galen av det!


signatur
Medlem

Nu börjar de arbeta med material som jag har längtat efter i åratal, kul!

MEN!

Risken finns att material "överdriver" skador också. Kolla när en stormtrooper tog tag i en stor bjälke. Bjälken knakade och det flög flisor.

Hmm.. det är häftigt att man kan trasha olika saker. Men se upp så att det inte skadas för allt man gör. Det är också riktigt dåligt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skrivet av bastard:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...

Grafikmotorer och snygga spel i all ära, LucasArts har en av marknadens starkaste licenser och lyckas gång på gång att dra den längre ned i fördärvet med medelmåttiga och halvfärdiga spel.

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Ledsen du kan inte ha mer fel! Lucasarts stressar inte ut något halvfärdigt om det kan förbättras. Lucasarts är inte beroende av spelmarknaden de arbetar med filmer årligen plus att de har andra inkomster! Problemet med Kotor 2 var Obsidian som enligt mig aldrig skulle fått axla en sådan mantel.


signatur
Skrivet av Deathwisher:

Nu börjar de arbeta med material som jag har längtat efter i åratal, kul!

MEN!

Risken finns att material "överdriver" skador också. Kolla när en stormtrooper tog tag i en stor bjälke. Bjälken knakade och det flög flisor.

Hmm.. det är häftigt att man kan trasha olika saker. Men se upp så att det inte skadas för allt man gör. Det är också riktigt dåligt.

Men så petnoga man måste vara, lol träflisor!?:P


signatur
Medlem

kkkhhheeeeooooolllttthhhhööö


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Bleh, jag hade väntat mig lite demos på dynamisk frakturering...

Medlem

"Två av dessa är Playstation 3 och Xbox 360 som av förklarliga skäl kommer använda en något mer avancerad grafikmotor än övriga versioner"

låter som att de vill att folk ska tro att PCn inte klarar av samma sak...

Skribent
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av bastard:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av bastard:

LucasArts vet verkligen inte hur man gör spel längre...

Om det baseras på denna nyhet så fattar jag inte vad du menar...

Grafikmotorer och snygga spel i all ära, LucasArts har en av marknadens starkaste licenser och lyckas gång på gång att dra den längre ned i fördärvet med medelmåttiga och halvfärdiga spel.

Knights of the Old Republic 1 var en höjdare men det var tack vare BioWare. Knights of the Old Republic 2 hade möjligheten att blir minst lika bra om det inte hade varit på grund av LucasArts som stressade ut spelet i minst sagt halvfärdigt resultat.

Ledsen du kan inte ha mer fel! Lucasarts stressar inte ut något halvfärdigt om det kan förbättras. Lucasarts är inte beroende av spelmarknaden de arbetar med filmer årligen plus att de har andra inkomster! Problemet med Kotor 2 var Obsidian som enligt mig aldrig skulle fått axla en sådan mantel.

Det var LucasArts som ville ha ut Kotor 2 i förtid, inte Obsidian. Därför har vi en väldigt bra uppföljare som saknar ett logiskt slut.

Snyggt. Och vad kommer detta att innebära för spelet?

Medlem

Som någon redan har påpekat innan så såg det där med StormTroppers inte så värst imponerande ut pga. dem bara hängde där, dem försökte inte äns ta sig upp.

Jag hoppas den slutgiltiga versionen inte bara har dockor hängandes i något, för att sedan "råka" tappa taget hela tiden istället för att försöka ta sig upp.

123
Skriv svar