Robot
Kossart h50

Vad händer när den svenska leverantören av Koss-produkter förlorar kontraktet med nämnda företag? De börjar tillverka egna produkter! Och vad gör de för att retas med de före detta kompanjonerna? Jo, de döper det egna företaget till ett liknande namn, nämligen Kossart. Payback's a bitch!


Medlem
Gamerlurarna Kossart h50 under luppen

Två frågor:
Är dessa lurar slutna, dvs. dynornas radie går runt örat. Till skillnad från öppna, som ligger på örat.

Och går mikrofonen att koppla bort vid behov?

Medlem

Sluta och öppna har väll inget att göra om dom går runt öronen. jag har då ett par sennheiser som är så och dom är öppna. handlar väll bara om att dom är isolerade. [http://www.sennheiser.se/audio/produkter.asp?LevelID=10954]

Medlem

"Och vad gör de för att retas med de före detta kompanjonerna? Jo, de döper det egna företaget till ett liknande namn, nämligen Kossart! Payback’s a bitch!"

Varför kan inte folk läsa på innan de skriver artiklar...?

Koss lär ju vara ett registrerat varumärke och Kossart är för snarlikt för att det skall kunna tillåtas (i samma bransch).
Den "paybacken" kan bli riktigt dyr. Om det är något du inte vill betala skadestånd för så är det användande av ett annat företags varumärke.

Att försöka jävlas med andra företag är inte så smart.
Nu är det bara att invänta stämningen (och Kossarts konkurs p.g.a. skadeståndets inverkan på ett nytt företag utan intjänat kapital).

Medlem
Skrivet av hest:

Två frågor:
Är dessa lurar slutna, dvs. dynornas radie går runt örat. Till skillnad från öppna, som ligger på örat.

Och går mikrofonen att koppla bort vid behov?

De är slutna.

Mikrofonen sitter fast.

Skrivet av henkka:

"Och vad gör de för att retas med de före detta kompanjonerna? Jo, de döper det egna företaget till ett liknande namn, nämligen Kossart! Payback?s a bitch!"

Varför kan inte folk läsa på innan de skriver artiklar...?

Koss lär ju vara ett registrerat varumärke och Kossart är för snarlikt för att det skall kunna tillåtas (i samma bransch).
Den "paybacken" kan bli riktigt dyr. Om det är något du inte vill betala skadestånd för så är det användande av ett annat företags varumärke.

Att försöka jävlas med andra företag är inte så smart.
Nu är det bara att invänta stämningen (och Kossarts konkurs p.g.a. skadeståndets inverkan på ett nytt företag utan intjänat kapital).

Förvisso men jag tror ändå att det i just i detta fall blir svårt för Koss att stämma Kossart då Koss är ett så pass kort namn. Tänk om parfymtillverkarna Boss skulle anmäla (den fiktiva) parfyrmtillverkaren Bossanova. Jag förstår vad du menar, helt klart, men jag personligen tror inte det blir nån rättegångstvist.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Varför bry sig om det eg?
Och vad har det med att skriva artiklar och göra?

Medlem

ser ut sm en fattig ripoff av koss porta pro

Medlem

Erm tror du tänker på Kossart iPro, inte Kossart h50 som denna artikel handlar om. Samt att om du brytt dig om att läsa artikeln så borde du veta varför vissa likheter finns.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Verkar nice...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem
Skrivet av hest:

Två frågor:
Är dessa lurar slutna, dvs. dynornas radie går runt örat. Till skillnad från öppna, som ligger på örat.

Och går mikrofonen att koppla bort vid behov?

Även om hest missuppfattat definitionen av öppna och slutna lurar är frågan viktig. Är kuddarna tillräckligt stora för att täcka öronen och hur hårt trycker dom. Jag har ett par Sennheiser P150 som ligger på öronen och det gör ont efter en timme eller två.
Jag tycker nog att jag har ett något större huvud än normalt. Tror storlek 59 i lumparmössa var för liten för mig.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Står på kossart sida "Kossart är ett nystartat företag med en serviceanda utöver det vanliga.
Vi har jobbat med hörlurar av annat märke i nästan 20 år. Den djupa kunskap om hörlurar vi tillägnat oss under dessa år har gjort av vi nu vågat starta egen produktion med eget märke.

Vår inställning till detta har varit starkt positiva tack vare ett ärligt och nära samarbete med bra fabriker i Kina. Vårt mål är långsiktiga relationer till våra kunder, vilket innebär att vi sätter service, support, tillgänglighet och leveranssäkerhet lika högt som produktkvalitet."

Det är antagligen exakt samma hörlurar som koss säljer^^

Ozo
Medlem
Skrivet av muscle:

Står på kossart sida "Kossart är ett nystartat företag med en serviceanda utöver det vanliga.
Vi har jobbat med hörlurar av annat märke i nästan 20 år. Den djupa kunskap om hörlurar vi tillägnat oss under dessa år har gjort av vi nu vågat starta egen produktion med eget märke.

Vår inställning till detta har varit starkt positiva tack vare ett ärligt och nära samarbete med bra fabriker i Kina. Vårt mål är långsiktiga relationer till våra kunder, vilket innebär att vi sätter service, support, tillgänglighet och leveranssäkerhet lika högt som produktkvalitet."

Det är antagligen exakt samma hörlurar som koss säljer^^

Nej, det är inte exakt likadana hörlurar som Koss tillverkar. De använder dock grunden för Koss's lurar med ett flertal förbättringar, så som sladdmaterial, lägre/bättre basfrekvenser osv osv, ganska osmart att skapa exakt likadana hörlurar som Koss, vilket gör din kommentar ganska osmart.

Inaktiv

Hur sitter dessa lurar? Då man kan spela väldigt långa perioder så får ju inte lurarna börja klämma efter ett par timmar.

Hur står sig dessa jämfört med IceMat Siberia om någon har haft möjlighet att testa båda?

Medlem
Skrivet av PsyCor:

Hur sitter dessa lurar? Då man kan spela väldigt långa perioder så får ju inte lurarna börja klämma efter ett par timmar.

Jag spelade ganska många timmar i sträck utan att de klämde. Till slut kändes det lite men det var inte outhärdligt. Man klarar av flera timmar iaf, fast det kanske beror på hur ens öron är formade med.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Direkt efter FZ test så köpte jag ett par då mina sb45 helt sonika gick av i bågen för femte gången. Även om koss lagar dem på garanti så blir man utan dem i en mådan vareviga gång.

Oj vilken skillnad mot Koss SB45. Framförallt mikrofonen som låter grymmt bra.
Kossmicken får man skrika i om man skall få ljud alls på de flesta datorerna, jag fick ljud i en av 6 datorer med sb45.
h50 gav lika bra ljud i alla datorerna jag provade dem på.
Denna bågen tror jag inte går av, den är ca 4 gånger tjockare i skenan där kossarna alltid går av.

Ett lysande betyg, tack för testen, jag blev turbonöjd efter köpet.
De har dessutom mycket skönare kuddar än vad kossorna har.

Medlem

Köpte också dessa lurar efter testet och är supernöjd
med dom, som påpekas så skulle en mute knapp på mikrofon sladden sitta som en smäck, mina clan buddies blir måttligt impade av chips tuggning

Medlem

Sämsta skiten, micen e så kass att man kan gråta, knock off på koss, lamt


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

1
Skriv svar