Clover Studio-veteraner startar ny studio

Robot
Medlem
Clover Studio-veteraner startar ny studio

Fan va nice. blev riktigt besviken när jag hörde att clover skulle läggas ner.

Medlem

Trevligt, har fortfarande inte förstått varför Capcom la ner Clover studios =/

Medlem

Detta anser jag kan vara bland de viktigaste nyheterna i spelvärlden för tillfället. Dessa 3 personer särskilt då Atsushi Inaba som anses vara en av de största unga talangerna inom speltillverkning står för något som försvinner mer och mer ifrån spelen. De är nyskapande, fantasifulla, orädda och sammtidigt perfektionister.
De bygger inte uppföljare på uppföljare på samma koncept som de flesta spelen som släpps idag gör. De vill få fram något nytt och orginellt som förmedlar något till de som spelar spelen.
De vågar helt enkelt göra vad de själva vill göra och inte bara vad som säljer bäst sedan tidigare.

Läste en väldigt omfattande intervju med dessa herrar i en tidning nyligen och de kändes som en frisk fläkt och se hur de tänker och hur de vågar gå imot de stora spelföretagen.

Sedan är väl Shinji Mikami mannen bakom Resident Evil? Som hittade talangfulla Atsushi Inaba på Capcoms kontor medans båda jobbade på Resident Evil 3 som ingen av dem igentligen kände för att göra.

Ska bli högst intressant och se vad för spel som dessa herrar under sin egen studio kan åstakomma.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Härligt, då kan man fortfarande se fram emot lite nyskapande spel då.

Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Trevligt, har fortfarande inte förstått varför Capcom la ner Clover studios =/

De la ner studion pga, att spelen trots den fina kritiken inte sålde tillräckligt bra, sammtidigt som de tog lång tid på sig att bygga klart Okami.
Men med tanke på att Okami som inte släpps förens nu om jag inte är fel ute här i Sverige har fått 5 av 5 och liknande toppbetyg världen över så kan man tycka att de vart ett förhastat beslut.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Flakmonkey

Trots att Okami fått grymma betyg så har det ju inte synts tillräckligt... jag menar jämför med Gears of War, som fått liknande betyg men sålt kopiösa mängder... skillnaden är ju att gemene man vet om att Gears of War har fått bra betyg, medan endast de som är riktigt intresserade av spel känner till Okami och dess kvaliteter...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Trots att Okami fått grymma betyg så har det ju inte synts tillräckligt... jag menar jämför med Gears of War, som fått liknande betyg men sålt kopiösa mängder... skillnaden är ju att gemene man vet om att Gears of War har fått bra betyg, medan endast de som är riktigt intresserade av spel känner till Okami och dess kvaliteter...

Det ligger kanske något i de du säger Nosnos.
Fast å andra sidan så släpptes spelet i Sverige 2007-02-08 så är rätt tidigt att snacka om hur pass bra de säljer här än. Men javisst att jämföra Capcoms reklam kampanj imot Epics med Gears of War är som att jämföra flugbajs med elefant bajs.
I storlek that is =).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Flakmonkey

Mjo visst har Okami bara varit ute ett litet tag i Sverige, men jag ser det ändå inte som troligt att det säljer lika bra här som Gears of War gjrot... och det beror imo inte på någon skillnad i kvalitet... men men

1
Skriv svar