Hotel Dusk: room 215

Inaktiv
Hotel Dusk: room 215

Köpte detta spel beggnat och har spelat igenom 2 kapitel redan. Spelet i sig är väldigt bra och innovativt då man vänder på DS:en för att bilden skall vara rätt. Som en liten bok med andra ord. Du använder dig bara av pennan då du pratar med personerna i spelet.

På många ställen fastnar jag och vet inte vad jag skall göra. Då blir det GameFags som hjälper mig att finna lösningen.

Någon mer som spelat detta spel?

#blogg


signatur

Kaxelina har ordet.

Hotel Dusk: room 215

Hotel Dusk har kanske det bästa användandet av DS:ets egenskaper hittills, men jag tyckte det slarvade bort ett bra spel på alldeles för många punkter. Det är alldeles för långt mellan pusslen och mellan dem tyckte jag det ofta gällde att bara vandra runt tills man hittade nästa intressanta punkt, istället för att det kom sig naturligt var man skulle eller vem man skulle prata med.

Pusslen i sig var också alldeles för enkla, det var då betydligt svårare att finna dem eller veta när man skulle finna dem - när man går in på Gamefaqs efter att ha sökt genom varenda rum ett antal gånger för att ens veta var nästa pussel är har något slagit fel i designen och detta var ett vanligt scenario för mig.

Jag tror tyvärr inte Cing har kompetensen för att utveckla konsekventa äventyrsspel, även om de så gärna vill. Tyvärr.

Edit: Jag kom på att jag borde klargöra att Hotel Dusk ändå lätt är spelvärt om man får tag i det billigt, det har en hyfsad (men tillbakahållen) story och är intressant nog på många andra sätt. Men det är med reservationer. Det hade kunnat vara så mycket bättre.

Inaktiv

Jo jag håller med dig om det där att det var svårt att hitta vem man skulle prata med eller vad man skulle göra. Det är på dessa ställen som jag kollade med gamefaqs.


signatur

Kaxelina har ordet.

1
Skriv svar