Satans Harmonix

Medlem
Satans Harmonix

För tusen år sen gjorde jag ett foruminlägg med titeln "Satans Harmonix". Då var det mest på kul -- jag var småsur för att de inte släppte Texas Flood till Guitar Hero II.

Det har blivit dags att återuppta den tråden nu. Den här gången lite mer på allvar. Jag tror ni kan ana varför jag är butter.

Kort recap:
Harmonix gör Rock Band, släpper det i USA och England men skiter i Sverige. Ingen på Electronic Arts kan klargöra varför det inte har ett releasedatum i Sverige. Frågar man om det någonsin ska släppas i Sverige kan de varken bekräfta eller dementera. Är det brist på trumpinnar? Har man gjort marknadsanalysen att man kommer gå minus på en sverigerelease? Släpper man produkten här först när England och Tyskland är mätta? Säg nånting. Vad som helst! Maken till respektlöshet gentemot ett land fullt av presumtiva kunder som bara längtar efter att bilda band har jag aldrig varit med om.

Och nu. Rock Band TVÅ kommer i USA till september. Fortfarande inte ett ljud om Sverige, förstås. Vare sig ettan eller tvåan. Min gissning? Att de släpper Rock Band 2 direkt i Sverige i höst utan att gå senvägen via ettan.

Frågar man Electronic Arts om det kan de i vanlig ordning vare sig bekräfta eller dementera. Det är verkligen det allra troligaste scenariot, men att de inte kan säga något officiellt i ärendet ännu är ju bara pinsamt. Så tills vidare tvingas man längta efter Guitar Hero: World Tour. Spelet vars genre i nästa Super PLAY helt enkelt beskrivs som "Istället för Rock Band".*

Uppdatering:
Enligt VG247 ska en icke namngiven person på Electronic Arts ha hälsat att Rock Band 2 ska släppas i "Europa" (vad det nu betyder) i september, även om releasedatumet inte är spikat. Jag tror det när jag ser det på butikshyllan.

<FONT style="BACKGROUND-COLOR: yellow">* En god vän fick en vän till en väldigt kär vän att hämta hem ett ex av Rock Band från England. Det är verkligen skitkul. Men samtidigt kommer de trådlösa instrumenten i Guitar Hero: World Tour vara så mycket grymmare. I oktober bör jag ha hunnit spara ihop till de 2 000 kronor som paketet lär gå på.</FONT style>

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Satans Harmonix

Själv bestämde jag mig för ett bra tag sedan för att bojkotta Rock Band vare sig det dyker upp eller inte och invänta GH istället.


signatur

Now where's your fucking god?!

Medlem

Känns som att det är många som resonerar så vid det här laget. Även jag.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

De sa väl att Rock Band skulle släppas i Europa också? Och det gjorde det ju. ..lite grann iaf


signatur
Inaktiv

Du skriver som en gud Herr Rydling! Man blir rörd och man håller verkligen med!


signatur

R.I.P Super Play, No more Super Play 1996-2009.
Find something to believe in, and find it for yourself. When you do, pass it on to the future.

1
Skriv svar