Mark Rein: "Vi vill släppa Gears of War till PC"

Robot
Inaktiv
Mark Rein: "Vi vill släppa Gears of War till PC"

Micromjuk har ett ordentligt grepp om Epics bollar

Medlem

fy fasen va skojj med COOP över nätet och LAN woho

Medlem

Kommer ett grymt roligt lan-spel.

Medlem

För att vara den MS fanboy jag är så tänker jag säga att jag hoppas att det inte kommer till PC. Det går så bra för GoW på 360 just nu och jag är rädd för att många kommer att lämna GoW på 360 och gå över till PC versionen, som dom desutom kan få gratis(tralala). Men så småning om så kan det få komma en PC version. Men bara dom väntar ett tag till med den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

För att vara den MS fanboy jag är så tänker jag säga att jag hoppas att det inte kommer till PC. Det går så bra för GoW på 360 just nu och jag är rädd för att många kommer att lämna GoW på 360 och gå över till PC versionen, som dom desutom kan få gratis(tralala). Men så småning om så kan det få komma en PC version. Men bara dom väntar ett tag till med den.

Kör de med cd-key checks för multiplayer som i princip alla andra FPS-spel så är det ingen fara. Finns ju modchips osv. för 360 så det är i princip lika enkelt att pirata spelet på 360n.

Du glömmer dessutom att en 360 är mycket billigare än en jämbördig PC i dagsläget så det finns fortfarande en anledning att skaffa det till 360 om det släpps till PC.

Medlem
Skrivet av Boomer:

För att vara den MS fanboy jag är så tänker jag säga att jag hoppas att det inte kommer till PC. Det går så bra för GoW på 360 just nu och jag är rädd för att många kommer att lämna GoW på 360 och gå över till PC versionen, som dom desutom kan få gratis(tralala). Men så småning om så kan det få komma en PC version. Men bara dom väntar ett tag till med den.

Även om jag förstår vad du menar, så tycker jag att det är lite roligt att du påstår dig vara en Ms-fanboy som inte vill att GoW ska släppas på Windows.

Medlem
Skrivet av Latex:

Även om jag förstår vad du menar, så tycker jag att det är lite roligt att du påstår dig vara en Ms-fanboy som inte vill att GoW ska släppas på Windows.

Jo, det lät lite dumt kanske. Men du förstår vad jag menar så.. ja.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker personligen att tredjapersona skjutare är mindre bra till pc.
Men det kanske bara är jag ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

SNÄLLA PORTA GOW TILL PC

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Tycker personligen att tredjapersona skjutare är mindre bra till pc.
Men det kanske bara är jag ?

Varför är de mindre bra till PC?

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Ctrl:

Tycker personligen att tredjapersona skjutare är mindre bra till pc.
Men det kanske bara är jag ?

Varför är de mindre bra till PC?

undrar ja med, bara kolla på t ex outcast, funkade alldeles utmärkt på PC och det är ju ett tag sen sedan det släpptes hehe

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

...jag är rädd för att många kommer att lämna GoW på 360 och gå över till PC versionen, som dom desutom kan få gratis(tralala).

antar att du inte flashat din 360

Skrivet av Ctrl:

Tycker personligen att tredjapersona skjutare är mindre bra till pc.
Men det kanske bara är jag ?

ja det är troligtvis bara du.8)


signatur
Inaktiv

Nice, då kanske man kan få spela detta underbara spel ändå. Kommer förhoppningsvis perfekt till min tänkta datoruppgradering i höst

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Tycker personligen att tredjapersona skjutare är mindre bra till pc.
Men det kanske bara är jag ?

Han kanske menar att när ett TPS (third person shooter) är gjort för konsol så blir det ofta problem för PC versionen eftersom utvecklare brukar vara ganska kassa på konverteringar.

Min åsikt: varför inte? Gör det gärna till Mac och Linux samtidigt, the more, the merrier som man brukar säga. Desto mer folk som får njuta av det underbara spelet GoW är, desto bättre.

Medlem

tredjepersons funkar på pc. Max payne någon? Hitman någon? Tomb Raider någon? okej kanske inte tomb raider, lite stel kontroll möjligt men... dom andra


signatur

Nämen!

Inaktiv

Härligt!


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Struggle:

tredjepersons funkar på pc. Max payne någon? Hitman någon? Tomb Raider någon? okej kanske inte tomb raider, lite stel kontroll möjligt men... dom andra

Hur fan kan du klaga på Hitman och Max Payne? Dom spelen gör sig inte bra på konsoll, alls.

Kul nyheter för dem som inte orkar/har råd att köpa en 360 bara för Gears of War

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Struggle:

tredjepersons funkar på pc. Max payne någon? Hitman någon? Tomb Raider någon? okej kanske inte tomb raider, lite stel kontroll möjligt men... dom andra

Hur fan kan du klaga på Hitman och Max Payne? Dom spelen gör sig inte bra på konsoll, alls.

Kul nyheter för dem som inte orkar/har råd att köpa en 360 bara för Gears of War

Jag uppfattade det som att han säger att dom spelen funkar på pc?
Du kanske borde läsa igenom inlägget igen..

Inaktiv

Release julen 2008?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Only on vista antar jag utan att ha läst hela nyheten.
Men det är väl fint att Gears of War kommer till PC (GoW är God of War )

Medlem

Släpp GoW till Mac!

Medlem

om man kollar på DVDn som hänger med Collectors Edition av GoW så nämns det i förbifarten att det är M$ som äger UYtgivanderätten för GoW och att dom måste släppa på bältet för att en PC version ska komma till skott


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Blir väl en kass portning som vanligt.

Medlem

Växlarnas krig!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Men va fan att dom ska förstöra en exklusiv titel, GoW hör BARA hemma på 360n, Epic kommer bara förstöra de till PC.

Medlem

GoW är inget spel som passar på PC om mani nte spelar med joypad, jag vet inte riktigt hur en port ens skulle bli bra på PC annars.
Stor del i GoW går ut på att ta cover och använda A-knappen, iom en direktportning till PC skulle detta vara en helt onödig funktion och run and gun skulle funka bättre.
Då försvinner det som är det roliga med GoW.

Så en PC version av Gears of war tror jag vi klarar oss utan faktiskt om dom nu inte gör om spelet från grunden för PC.

Konsolportar har aldrig varit bra på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

GoW är inget spel som passar på PC om mani nte spelar med joypad, jag vet inte riktigt hur en port ens skulle bli bra på PC annars.
Stor del i GoW går ut på att ta cover och använda A-knappen, iom en direktportning till PC skulle detta vara en helt onödig funktion och run and gun skulle funka bättre.
Då försvinner det som är det roliga med GoW.

Så en PC version av Gears of war tror jag vi klarar oss utan faktiskt om dom nu inte gör om spelet från grunden för PC.

Konsolportar har aldrig varit bra på PC.

Xbox 360-kontrollen är väl inte exklusiv för konsolen?
Är bara att plugga in i vista, om man nu skulle vilja det...

Medlem
Skrivet av Xent:
Skrivet av Molotov:

GoW är inget spel som passar på PC om mani nte spelar med joypad, jag vet inte riktigt hur en port ens skulle bli bra på PC annars.
Stor del i GoW går ut på att ta cover och använda A-knappen, iom en direktportning till PC skulle detta vara en helt onödig funktion och run and gun skulle funka bättre.
Då försvinner det som är det roliga med GoW.

Så en PC version av Gears of war tror jag vi klarar oss utan faktiskt om dom nu inte gör om spelet från grunden för PC.

Konsolportar har aldrig varit bra på PC.

Xbox 360-kontrollen är väl inte exklusiv för konsolen?
Är bara att plugga in i vista, om man nu skulle vilja det...

Nej tack.. Har ingen lust att köpa en 360 kontroll för att köra ETT spel med..

Har heller ingen lust att köpa en 360 för att spela ETT spel på..

Däremot har jag lust att köra Gears of War, så jag röstar för en bra portning!

Så länge den nu inte skulle vara exklusiv till Vista, skulle vara ett sånt typiskt MS drag..

12
Skriv svar