Har du bytt till Windows Vista?

Robot
Medlem
Har du bytt till Windows Vista?

Nej det har jag inte:)

Inaktiv

Lite dåligt med alternativ. Saknar:
Nej, väntar på Service Pack 1.
Nej, kommer att vänta mer än 6 månader.
Nej, inte intresserad.
Nej, för höga systemkrav.

osv..

Inaktiv

Om ett halvår ja då de värsta buggarna förhoppningsvis är fixade.
Skaffa riktig verision vetifan..

Medlem

Vad i hela friden? Var är alternativet för folk som har ett windowssystem men bestämt inte planerar byta till vista?

Medlem
Skrivet av Liddan:

Lite dåligt med alternativ. Saknar:
Nej, väntar på Service Pack 1.
Nej, kommer att vänta mer än 6 månader.
Nej, inte intresserad.
Nej, för höga systemkrav.

osv..

Heh, är det inte bättre med få alternativ, istället för 10-15 st ?

Ozmonatov skrev;
"Om ett halvår ja då de värsta buggarna förhoppningsvis är fixade.
Skaffa riktig verision vetifan.."

Vad menar du för version?
Och vad är det för buggar i Vista du pratar om?

Medlem

Helt meningslöst att byta till Vista idagsläget. Ren idioti att göra det förräns om minst ett par månader framöver.

Medlem

Jag kommer ihåg att jag tänkte "varför uppgradera till Windows XP när Windows 2000 fungerar så bra?" när det begav sig - och när jag väl bytte tittade jag aldrig bakåt.

Misstänker att det blir samma visa för mig den här gången också. Kör på med XP (som jag fö personligen tycker är ett helt makalöst underbart operativsystem - och det klart bästa för mina behov och önskemål) ett tag till och köper nog en uppgradering till Vista framöver.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Kollar nog in det efter sommarn om man skaffat dx10 kort.

Inaktiv

fuck no


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Valde 6 mån, men skulle velat haft nej, minst 1 år som alternativ

Medlem

Nope, och inte tänker jag skaffa det heller.
Jag är så nöjd med Win XP och dess funktioner, eftersom det kan göra allt jag behöver.
Dessutom, att lägga in Vista på mina stenålders-datorer vore varken ekonomiskt eller smart..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Självklart, och ångrar mig inte en sekund. Enda nackdelen är att allt inte fungerar helt optimalt ännu.


signatur
Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Liddan:

Lite dåligt med alternativ. Saknar:
Nej, väntar på Service Pack 1.
Nej, kommer att vänta mer än 6 månader.
Nej, inte intresserad.
Nej, för höga systemkrav.

osv..

Heh, är det inte bättre med få alternativ, istället för 10-15 st ?

Ozmonatov skrev;
"Om ett halvår ja då de värsta buggarna förhoppningsvis är fixade.
Skaffa riktig verision vetifan.."

Vad menar du för version?
Och vad är det för buggar i Vista du pratar om?

är du äldre än att du använt mer än enbart XP så vet du att alla nya windows versioner är fulla av buggar och säkerhetshål som bara väntas att utnyttjas av elaka människor.

Medlem

Sen om man är nyfiken på Windows Vista Ultimate så bör man ha en fet plånbok.

Medlem

Fick det gratis genom skolan, blev att jag installerade först min stationära men då den saknade vissa drivrutiner, t.ex. stöd för mitt nätverkskort vilket gör det svårt att använda den så tog jag bort det, installerade det dock på min bärbara och det är inget jag ångrar, har varit med om att några få program inte går att installera, sånt kommer väl men jag är nöjd. Jag kommer aldrig gå tillbaka till XP iaf.

Inaktiv
Skrivet av hansen:
Skrivet av Liddan:

Lite dåligt med alternativ. Saknar:
Nej, väntar på Service Pack 1.
Nej, kommer att vänta mer än 6 månader.
Nej, inte intresserad.
Nej, för höga systemkrav.

osv..

Heh, är det inte bättre med få alternativ, istället för 10-15 st ?

Få alternative funkar bra när dom täcker en större del av kakan. Vilket dom alternativen som vi fick inte gör.

Inaktiv

vart är valet;
"i helvette heller, ingen jävla vista på min burk"

Inaktiv

Har nyss bytt till Vista 64, är helnöjd! Lite krångligt i början, men nu börjar det bli ordning. De flesta spelen funkar prima, Vegas är t.o.m snabbare än i XP (för mej iaf), BF2142 flyter bättre, brandväggen är suverän (behövs ingen tredjeparts).
Med DX10 (Crysis, Alan Wake, Hellgate London, UT3, GRAW2 osv) är det ju drömmen. Alla prog körs i separata minnesområden och jag har inte en enda gång lyckats krasha skiten, vilket var rätt lätt med XP. Snyggt som tusan med Aero.
Passade på efter att ha sparat som en galning i flera månader att köpa ett 8800 GTX med. Prollen är halvmedioker (4600+) men den duger gott och väl än så länge.


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv

Såg mest hela Visa grejen som ett utmärkt tillfälle att byta OS och dator. Numera stolt Mac-ägare.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Ni missade som sagt, nej jag tänker inte byta.

Medlem

jag har en CDkey till Bussiness versionen men jag skall nog vänta tills det kommer bättre drivers. Just nu ska jag iaf köra dualboot för att testa det nya bara lite så .

LINUX ftw

Medlem

Nej, kanske om nåt år när första SP har släppts och det är allmänt stabilt som XP är nu.

Medlem
Skrivet av frunk:

vart är valet;
"i helvette heller, ingen jävla vista på min burk"

Ja just det var är det?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej, kanske om nåt år när första SP har släppts och det är allmänt stabilt som XP är nu.

Förutom avsaknad av drivrutiner, vad är det som krånglar? Personligen har jag inte haft några problem ännu, datorn har fungerat bättre än när jag hade XP på den.

Medlem

Har installerat Ultimate Vista - har inget problem överhuvudtaget med Vista ännu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dåliga svarsalternativ.
Jag vill inte ha in det förrän jag absolut måste för att kunna spela spel. Jobba kan man med fördel göra under Linux.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Blir nog att man skaffar Vista så fort man får nån använding för DX10, t.ex. när Crysis och FSX DX10 patchen kommer.

Medlem

Nej, tänker vänta minst 1 år innan jag äns tar mig en funderare på om jag vill installera Vista eller inte.

Inaktiv

Ja jag körde in Vista men det visade sig att en AMD 64 3500+ inte räckte till.. mina spela laggade som tusan!

Skriv svar