Robot
Kossart iPro

Vid första anblick ser Kossart iPro ut som en uppgradering av den numera hyfsat gamla luren Koss Porta Pro, särskilt eftersom namnen påminner om varandra. Men när det sen framgår att luren egentligen bara är en utvecklad kopia blir jag genast tveksam.


Medlem
Hörlurstest - Kossart iPro

Har faktiskt en koss porta pro och den tänker jag fortsätta ha.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Har faktiskt en koss porta pro och den tänker jag fortsätta ha.

Samma här.

Men om det här är mycket bättre och inte bara

MJÖLK.

Då kan man ju uppgradera.
Får gå och lyssna i affären.

Inaktiv

Ger exakt samma betyg som FZ för det är dom värda. Helt klart dom bästa hörlurarna för den här pass lilla summan

Inaktiv

"...och störa andra människor med Disturbeds senaste platta är väl kanske inte optimalt."

Jodå, det tycker jag låter ytterst optimalt

Medlem

Bra att ni tog upp ljudläckage
Men är det verkligen bara sladden som är annorlunda mot originalet?
I så fall ser jag ingen anledning till att byta.
Fatta hur mycket salt som behövs för att sabba en vanlig sladd


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skribent

Nja, det är ju en helt annan lur. Den ser annorlunda ut, låter _lite_ bättre (iaf i basen) och så sladden då. Men svettiga människor verkar ju haft problem med att sladden gått sönder, så för dem är det väl strålande. Själv skulle jag tycka det var störigt att springa omkring och svetta ner kuddarna. Ofräscht!

Har man redan Koss Porta Pro bör man nog inte behöva byta upp sig, de här lurarna är nog mer till för att finnas som alternativ till folk som funderar på Porta Pro.

Medlem
Skrivet av tootey:

springa omkring och svetta ner kuddarna. Ofräscht!

nice.

Medlem

har en Koss Porta Pro som ena högtalaren har kukat ur. (spräckt?)
mindre än 1år gamma.
går på garanti, men jag vill inte ha skiten om det inte håller.
Även om jag fick ett måndags ex, är grymt besviken på bråten.
blir nog en SB/45 nästa gång, den jag har nu har plasten gått sönder, skit saker det med, men den har iallafall mic.
(ps köp aldrig lurar på siba, som du inte vet vad det är, de jag har nu, sony, ser bra ut men är så B i kvalitè)


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag mailade Kossart supporten och frågade några frågor.
Jag fick svar inom en timme efter att de öppnat för dagen, det var mkt snabbt.

1. Jag frågade varför sladden känns lite "gummiaktig" jämfört med den gamla porta pro sladden.
1. SVAR: Den har ett materiel som heter TPE, för att den inte skall bli hård av salt och svett.0
\\min kommentar// BRA: Detta var ett problem då jag joggade med mina gamla porta som sladden blev så hård på så man kunde göra indiska reptricket med den efter endast 2 månaders användning. Så jag bugar och bockar av denna förbättringen och den riktiga fastlåsningen av kabeln som inte finns på porta modellen där kablarna kröp ur av sig själv.

Medlem

fick nyss hem ett par och inte tycker jag dom låter nå bättre än ett par cosonic för 150kr.. Dock va dom ju jävligt billiga 159kr behövde inte betala frakt heller på cdon.com. Förstår inte vad som är märkvärdigt med basen, visst funkar den ok men inte är den bättre än t.ex ett cosonic budget headset.

Skrivet av IceMan:

har en Koss Porta Pro som ena högtalaren har kukat ur. (spräckt?)
mindre än 1år gamma.
går på garanti, men jag vill inte ha skiten om det inte håller.
Även om jag fick ett måndags ex, är grymt besviken på bråten.
blir nog en SB/45 nästa gång, den jag har nu har plasten gått sönder, skit saker det med, men den har iallafall mic.
(ps köp aldrig lurar på siba, som du inte vet vad det är, de jag har nu, sony, ser bra ut men är så B i kvalitè)

Porta Pro är najs eftersom design och årsmodell aldrig ändras. Om ett par går sönder efter 1.5 år så går man och köper ett par nya, chillar några månader, går och byter de gamla trasiga och så har man ett par i reserv. När båda dessa pajat så är konstruktionen så clean och enkel att man lätt kan bygga ihop ett fungerande par (såvida inte båda pluggarna glappar).

Det är lätt värt mecket om man ser till det ljud, den komfort och den tidlösa design man får för pengarna.
Jag skulle skämmas över att köpa en produkt som inte kommer från Apple, och vars namn börjar med ett gement "i".

1
Skriv svar