Team Ico gör spel till Playstation 3

Robot
Medlem
Team Ico gör spel till Playstation 3

Fett, ett väldigt bra team som har bra känsla för intressanta och känslosamma spelkoncet.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tyvärr inte en uppföljare? behöver ps3an verkligen mer uppföljare på sin konsoll? Ico och shadow i all sin ära, men va fan låt dom göra nåt nytt

Flakmonkey

Sen när är Shadow en uppföljare till Ico? Må vara att de har samma stuk på den visuella biten, men jag tycker inte de är särskilt lika när det kommer till gameplay... kanske kan det klassas som en "spirituell" uppföljare iofs

Medlem

De på SCEJ som jobbat med ico och colossus har aldrig gjort en uppföljare, de tänker nog inte börja nu heller.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Sen när är Shadow en uppföljare till Ico? Må vara att de har samma stuk på den visuella biten, men jag tycker inte de är särskilt lika när det kommer till gameplay... kanske kan det klassas som en "spirituell" uppföljare iofs

well, alla snackar som om det vore en "uppföljare" så det är vad ja tar det som. sen när behöver en uppföljare ha precis samma gameplay? ;P

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Sen när är Shadow en uppföljare till Ico? Må vara att de har samma stuk på den visuella biten, men jag tycker inte de är särskilt lika när det kommer till gameplay... kanske kan det klassas som en "spirituell" uppföljare iofs

Det är inte en uppföljare, men spelen är i samma värld.

I SoTC kan du se slottet från ICO.
SoTC är faktiskt en prequel om man ska se till tidpunkter.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

well, alla snackar som om det vore en "uppföljare" så det är vad ja tar det som. sen när behöver en uppföljare ha precis samma gameplay? ;P

Det är en högst personlig åsikt ^^ Jag menar om man talar om uppföljare i negativ mening, som i att det bara är samma spel om och om igen, så bör de iaf vara lika varandra.

Medlem

så jäääävla gott! Fumito Ueda är helt klart en av mina favoriter när det gäller spelutveckling!

1
Skriv svar