Minirecension: Penny Arcade Adventures

Skägg.
10 Chambers
Minirecension: Penny Arcade Adventures

Efter att ha försökt komma på balla ihopskrivningar av minirecension och bara kommit fram till miniview går jag direkt till det väsentliga. Hur bra är den första #penny-arcade-adventures-on-the-rain-slick-precipice-of-darkness-episode-1|"Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness" Penny Arcade Adventures-episoden]?

Jävligt bra.

Så bra att jag tar till det gamla knepet med radbyte följt av ett kort uttrop. Det är inte ofta. Till saken hör att jag läst Penny Arcade i fler år än vad jag kan minnas. Gabe och Tycho är det närmaste en skäggig 26-åring har till idoler. The American Dream för spelnördar, de lever på att säga precis vad de tycker om spel och den bakomliggande industrin.

[eos_image="59400;w400"]Dialogerna is the shit[/eos_image]

Skapa en egen karaktär i klippdockestil och försök klura ut hur vartifrån en gigantisk fruit fucker kommer, samtidigt som den klampar sönder hela stan. Det doftar klassisk äventyr a la #LucasArts fast med turbaserade strider. De senare har fått mycket skäll för att de ska vara för svåra men jag misslyckades bara en handfull gånger. Med lite bättre koll på resurserna och smartare val gick det bättre. Slutbossen tog jag på andra försöket. Nu vill jag ha mer.

#blogg


signatur
Medlem
Minirecension: Penny Arcade Adventures

Hmm, har inte testat demo'n än även om den vilar på hårddisken. Har också följt Penny Arcade väldigt länge så det här är kanske ett köp... men lirade du på 360 eller PC?

Skägg.
10 Chambers

PC, där äventyrsspel hör hemma


signatur
Medlem

Så sant, finns inte många bra nu längre däremot, ska testa det så fort jag kommer hem från resan.

1
Skriv svar