Det fulaste man kan säga

Medlem
Det fulaste man kan säga

Jag älskar Electronic Arts.

Det är ungefär det dummaste man kan säga i ett rum med folk. Förutsatt att man vill vara populär, alltså. Men om du slappnar av en sekund och slutar tänka med jantelagshjärnan så inser du också vad Electronic Arts har gjort för spelbranschen.

Nu tänker jag, i ingen särskild ordning utom den kronologiska, räkna upp några sjukt bra spel och franchises som EA utvecklat och/eller hjälpt till att ge ut med sitt förläggarstöd. Sen tänker jag inte skriva något mer om saken. Eller jo: att ett företag går med vinst betyder inte att alla som jobbar där är onda. Man måste också inse att alla företag i hela världen existerar av en anledning: att tjäna pengar. Att ett företag tjänar pengar kan således aldrig användas som ett argument emot dem.

Så. Här är 20 anledningar till att jag älskar Electronic Arts. Och ja, det hjälper om man gillar sport och action.

Archon
1984 / C64

NHL
1991 / Multiformat

Fifa
1993 / Multiformat

Syndicate
1993 / PC

Need for Speed
1994 / 3DO

System Shock
1994 / PC

Command & Conquer
1995 / PC

Theme Hospital
1997 / PC

Dungeon Keeper
1997 / PC

Tiger Woods
1998 / PS

The Sims
2000 / PC

SSX
2000 / PS2

Burnout
2001 / Multiformat

NBA Street
2001 / PS2

Battlefield
2002 / PC

Fight Night
2003 / PS2

Skate
2007 / XB360+PS3

Boom Blox
2008 / Wii

Spore
2008 / PC

Rock Band
2008? / PS3+XB360
Eller vänta. Får jag ångra mig? Varför vägrar EA berätta när (om?) Rock Band kommer till Sverige?

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Det fulaste man kan säga

Oj, det var nästan ingen av titlarna som jag kände något för.

Betyder det att jag hatar EA?


signatur

Kittens are for real!

Medlem

You have no soul Jonas!

Var är mitt SSX4 nu då EA? On Tour räknas inte.

Ett sömlöst berg med flera toppar fyllda till bredden med galna trick- och hopptillfällen, tack. Och DJ Atomica förståss.

Medlem

Jonas: det betyder nog bara att du hatar sport? Men Boom Blox och Spore (åtminstone Creature-delen) måste du väl älska?

Cdammen: jag längtar också efter ett nytt SSX. Utan wiimote.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Kan man ogilla Theme Hospital?


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Inaktiv

Skate är ju lätt det bästa EA har ploppat fram.


signatur
Medlem

Det är så kul att ett nytt spel kan övertrumfa en gammal väletablerad gigant i genren! Läs mer om uppföljaren till Skate i julinumret av Super PLAY, förresten.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Jag som inte ens har spelat Theme Hospital (om man inte räknar demot). Men annars har jag nog spelat och älskat det mesta i listan, särskilt Archon och Fight Night.

1
Skriv svar