Capcom: "Fler titlar på gång till Wii, men få med vuxet innehåll"

Robot
Capcom: "Fler titlar på gång till Wii, men få med vuxet innehåll"
Medlem
Capcom: "Fler titlar på gång till Wii, men få med vuxet innehåll"

Wii blir en barn konsoll om företagen vägrar släppa andra spel än färglada minispel till den.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Eeeeh.. Jasså

Håller inte med!

Parta med ett gäng polare framför Wii (killar samt tjejjer) dricka öl\sprit = GULD 3VLIGT!

Det är ju BARNLIGT kul!

Medlem

Wii som konsoll är helt klart skapat för alla åldrar, men det är som sagt tillverkarna som väljer att släppa barnspel till den. Nintendo är ju känd för att göra familjekonsoller medan MS och Sony mer inriktar sig på äldre tonåringar och vuxna. Så jag måste nog hålla med Capcom om att Wii är en konsoll för barn, men även vuxna kan väl njuta lite av den.

Medlem

Wii är iaf för barnslig för min smak. Jag vill ha blod och pang pang -- ju mer, desto bättre. 360:n verkar ha överlägset mest av det, vilket är varför jag avbokade min Wii och köpte en sån istället.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Wii är iaf för barnslig för min smak. Jag vill ha blod och pang pang -- ju mer, desto bättre. 360:n verkar ha överlägset mest av det, vilket är varför jag avbokade min Wii och köpte en sån istället.

Jag tycker iofs det är barnsligare att behöva ha blod och våld i spel för att man ska kunna tycka det är bra...

Försök få era föräldrar att spela? vad spelar dom helst? Gears of war eller Wii Sports?

Jag älskar iofs Gears of War, men jag skulle aldrig dra en sån kommentar att det är mer vuxet eftersom det är blod och våld i spelet....


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

oh fan, jag som trodde Metroid skulle vara en FPS-shooter där man dödar utomjordingar (inget för småbarn alltså om man är känslig).

Ah, men är det så att Metroid kommer kasta blommor på sina vänner (motsattsen till fiende) och gulla med dem så tar jag väl och avbokar mitt ex av Wii på en gång. Så kan Nintendo tacka honom för att varna oss vuxna (28år)
*ironi*

Medlem

att du ens kände att du var tvungen att lägga till att det var ironi bäst men konsolerna spelar man bara på det är upp till spel utvecklarna att göra spelen åt oss.
cod3
mortal combat
metriod prime
3 shyssta barns spel jag ska ge till min lillebror ..

Medlem

Det där har man ju fått höra hela tiden, och Nintendo har inte blivit en svagare plattform för det, även om många tonårspojkar väljer andra system.
Hela konceptet med Wii ligger i att bredda målgruppen. Då kan man inte bygga konsoler och spel för ingrodda TV-spelsnördar.

Wii är inte för barn nödvändigtvis, men mer för casuals.
Xbox360/PS3 är för hardcore-spelare.

Medlem

Den blir vad man gör den till. Inte som att själva kontrollen begränsar spelinnehållet.

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Wii är iaf för barnslig för min smak. Jag vill ha blod och pang pang -- ju mer, desto bättre. 360:n verkar ha överlägset mest av det, vilket är varför jag avbokade min Wii och köpte en sån istället.

jag skulle väl säga att åldersgruppen 14-20 är den som är barnslig. när man väl vuxit ur tonårsupproret så spelar man spel som är roliga, oavsett om man ska skjuta ihjäl folk eller hoppa på svampar. nintendo når helt enkelt en mycket större grupp av spelare och kommer, finansiellt, att vinna konsollkriget.

Jh
Medlem

Öh hallå FZ.. Det står inte någonstans: "Wii är främst en konsol för barn"
Har ni börjat med kvällstidningsrubriker nu eller?


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av Jh:

Öh hallå FZ.. Det står inte någonstans: "Wii är främst en konsol för barn"
Har ni börjat med kvällstidningsrubriker nu eller?

Håller med.

Medlem

Ehh.
Det är snarare så att Nintendo gör spel för vuxna och barn.
Är man som jag över 20 så är det sista man vill spela ett blodigt Mario spel med yxan i högsta hugg.

Medlem
Skrivet av vendril:
Skrivet av Jh:

Öh hallå FZ.. Det står inte någonstans: "Wii är främst en konsol för barn"
Har ni börjat med kvällstidningsrubriker nu eller?

Håller med.

Har ni ens läst nyheten? Läs om citatet i nyheten en gång till så förstår ni nog vad de menar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jo men hur många spel är enbart gjort för vuxna till Wii? Självklart är ju Wii lämpat för både stora och små men Wii har i princip bara spel med åldersgräns 3+, och det är därför Wii är mest lämpat för barn. Nintendo har brist på riktigt hårda actionspel, men då har ju 360 och PS3 brist på glada spel, vilket även vuxna kan behöva ibland

Jh
Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av vendril:
Skrivet av Jh:

Öh hallå FZ.. Det står inte någonstans: "Wii är främst en konsol för barn"
Har ni börjat med kvällstidningsrubriker nu eller?

Håller med.

Har ni ens läst nyheten? Läs om citatet i nyheten en gång till så förstår ni nog vad de menar.

Jo jag har läst nyheten. Och ja jag vet vad FZ syftar på. Därav ordet kvällstidningsrubriker. Har du läst det?


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Kan någon nämna ett spel som är gjort enbart för vuxna? Jag menar, våldsamma spel som GTA t.ex är väl mer barnsligt än de flesta andra...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av vendril:
Skrivet av Jh:

Öh hallå FZ.. Det står inte någonstans: "Wii är främst en konsol för barn"
Har ni börjat med kvällstidningsrubriker nu eller?

Håller med.

Har ni ens läst nyheten? Läs om citatet i nyheten en gång till så förstår ni nog vad de menar.

Jag har läst nyheten. Jag menar att man inte kan citera något som någon inte har sagt. "Wii är främst en konsol för barn " är inte vad som sas.

Svensson sa: "If there is a "core player base" on Wii [...], within two years, it will probably be largely a younger player [...]."

Inte att "Wii är främst en konsol för barn".

Jag är kanske lite väl petig men ett citat ska vara ett citat i min mening.

No offense, Simon, men att få Svennes foruminlägg till att Capcom officiellt skulle anse att Wii är en konsoll för barn, det är betydligt klantigare och grövre än Aftonbladets och Expressens "vinklingar"(för att använda ett snällt ord...).

Flakmonkey

Så, nu blev det förhoppningsvis tydligare

Medlem

mmm minns första gången man såg street fighter till snes och att det var lite våldsamt häftigt, även om mortal combat till mega drive var lite mer GORE-aktigt med annan sorts grafik.
på den tiden så låg faktiskt nintendo i framkanten vad gällde grafik. men sedan playstation kom gick det väl utför ganska fort, sonys timing med val av speltitlar var minst sagt perfekt för de som växt upp med snes och sega.

anledningen till att nintendo överlevt är just att de behöll sin åldermålgrupp och kom med donky kong, till de yngre syskonen, snesmaskinen hamnade aldrig direkt i garderoben för att yngre hade ändå kul med den. senare i tonåren och vid vuxen ålder minskar tålamodet för att hoppa över samma kant 20 ggr tills man lyckas.
atari, amiga, 3DO, Sega m.fl blev helt enkelt krossade av Sony.

Dock i RETROperspektiv så har utvecklingen av våld i spel exploderat minst sagt, ta FPS spel till PC som exempel.

Det finns en anledning till att det finns fler ponny spel i cartridge format för nintendo än för CDR skivor till PC med DRM & DX uppdateringar och krångliga manualer.

att påsta att nintendos främsta målgrupp INTE skulle vara barn och yngre tonåringar ända sedan 90-talet låter aningen pedo måste jag säga, så jag förstår inte varför så många blir så upphetsade såfort wee-wee inte blir frälst i en artikel som just tar upp detta.

då måste man blivit lite snepippad i örat av ett pixelmonster i sömnen som sädat wee-wee svampar i en så chill ok.

det betyder dock inte att wii är tråkig med andra, tvärtom. ett tag.

Jh
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Så, nu blev det förhoppningsvis tydligare

Ja det var bättre Tack..
vi vill ju inte att fz ska bli en billig skvallerblaska..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Wazz:
Skrivet av noaxark:

Wii är iaf för barnslig för min smak. Jag vill ha blod och pang pang -- ju mer, desto bättre. 360:n verkar ha överlägset mest av det, vilket är varför jag avbokade min Wii och köpte en sån istället.

Jag tycker iofs det är barnsligare att behöva ha blod och våld i spel för att man ska kunna tycka det är bra...

Äh, kan jag rå för det?

Nä, så här är det: ska man slåss och döda saker ska det fanimej vara blod och inte en massa hymmel. Mycket mer underhållande på så vis, och illusionen om att det sprutar regnbågar när man hoppar någon platt försvinner.

Det finns våldsamma spel till både Wii och 360, men 360-spelen hycklar inte lika ofta om det.


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar