Mass Effect - teh shit!

Medlem
Mass Effect - teh shit!

Införskaffade #Mass Effect för någon vecka sedan till PC och jag måste säga att jag är riktigt glad över mitt köp.

När jag först läste om Mass Effect tyckte jag att det inte verkade vara något för mig, men ack så fel jag hade. Eftersom Mass Effect hade fått så bra kritik så kände jag att det var min plikt att köpa det. Jag fastnade för det direkt.

Dialogerna och karaktärerna är riktigt välgjorda men även striderna och miljöerna är riktigt fräsiga. Grafiken gör sitt också, finns verkligen inget att klaga på där. Sist, men absolut inte minst - Storyn! Riktigt välskriven och man vill hela tiden veta vad som händer härnäst, vilket leder till att man inte kan sluta spela det.

Jag klarade av spelet för någon timme sedan och där kommer min första (och enda) besvikelse. Jag hade önskat att man kunde fortsätta spela fastän jag hade klarat huvuduppdraget, jag hade en massa pengar som jag ville spendera, alternativa uppdrag som jag ville slutföra, osv.

Spelet har endel grejer som hade kunnat fungera lite bättre, t.ex. inventoryn och journalen, men inget som stör riktigt rejält.

Nu ska jag bara vänta på Bring down the sky

5/5 av mig - Mass Effect is teh shit

#blogg

Medlem
Mass Effect - teh shit!

Håller med om allt.

1
Skriv svar