Och VINNARNA är...

Medlem
Och VINNARNA är...

Efter en dryg veckas vild fajt i kommentarspåret till min tävling om VÄRLDENS BÄSTA SÄMSTA SPEL - VIRTUAL LEAGUE BASEBALL, har den enväldige domaren (jag) enats om tre värdiga vinnare.

Tävlingen gick ut på att berätta varför man älskar VIRTUAL BOY. Många hade bra argument men bara tre kunde vinna. De här gjorde det.

Vinnare ett: nihilanth

Bidraget:

aldrig hört talas om den xD men wtf ett VIRTUAL LEAGUE BASEBALL kan man ju inte vinna varje dag.

jag älskar Virtual Boy pga att dess fenomenala användningsmöjligheter aom t.ex toaborste. man kan även ge bort ett exemplar till nån kär släkting som förtjänar bättre. dessutom ser man så obeskrivligt tuff ut när man går runt på gatan samtidigt som man spelar och krockar i lycktstolpar. och då har jag inte ens en gång nämnt det fantastiska färgvalet, som får den att smälta in i vilken miljö som helst.

de grafiska kvalitéerna är likvärdiga med spel som t.ex Crysis och ger en nästan filmlik spel upplevelse, den fantastiska kontrollen ligger likt ett svärd perfekt balanserat i tassarna och gör det helt omöjligt att sluta spela när man väl börjat.

så sluta läs recensionen nu och gå ut på blocket och beställ ditt exemplar av Virtual Boy idag, annars kommer du och alla efterföljande generationer djupt ångra detta misstag.

Kommentar:

Gav ett ganska förvirrat intryck i sin kommentar (och inte undra på när karln pratar om att krocka med lyktstolpar och börjar jämföra grafiken med Crysis) men vann över domaren på sin sida genom att enkelt och effektivt påpeka att "det fantastiska färgvalet, [...] får den att smälta in i vilken miljö som helst".

Är inte det en kärleksförklaring så vet jag inte vad som är.

Vinnare två: Zeck

Bidraget:

Det borde säga sig själv varför man älskar Virtual Boy, men å andra sidan kan den ju aldrig prisas nog.

Inte nog med att man kan spela upp till en hel kvart utan att få huvudvärk, så har den flera olika njutbara spel, vars grafik får spel som Super Mario Land, Tetris mm. att blekna. Den smarta sätta-framför-ögonen-designen gör att man ser spelet i hela synfältet utan onödiga detaljer som omgivningen, människor eller vart man går. Att man får betala en nätt summa för en begagnad Virtual Boy nuförtiden bevisar hur högt alla värderar dess unika spelupplevelser. Dessutom kan man ta död på folk man inte gillar med sin Virtual Boy, tänk intensivt på någon när du spelar så kommer han/hon garanterat dö inom 130 år.

Kommentar:

Ännu en förvirrad kommentar. Zeck tycks tro att det finns flera olika (njutbara) spel, vars grafik får Super Mario Land och Tetris att blekna. Han har uppenbarligen missat att det inte bara finns ett, utan TVÅ Tetris-spel till Virtual Boy. Älskar han verkligen konsolen eller ljuger han oss rakt upp i ansiktet?

Svaret kommer dock i sista meningen för där har han ju faktiskt helt rätt. Så rätt att han får ett ex av VIRTUAL LEAGUE BASEBALL så han inte börjar praktisera Virtual Boy-Voodoo på mig.

Vinnare två: Voxbrallan

Bidraget:

Det var en solig augustidag 1994, och jag föll för henne vid första ögonkastet. Jag hade bänkat hela vintern inför beach -94 och det hade gett lön för mödan, för trots hur många det var som uppvaktade henne så föll Virtual Girl pladask för mig med.

Efter den bästa sommaren i vårat liv så drog vi till Las Vegas och gifte oss. Men på bröllopsnatten då vi skulle konsumera och jag började fingra på hennes kontroller, så gjorde jag en omskakande upptäckt - Hon var inte Virtual Girl. Hon var Virtual Boy!

Men det gjorde ingenting, för jag älskade henne/honom ändå.

Sommaren därefter lämnade hon mig för Nintendo, men jag tänker på henne fortfarande, för sann kärlek glömmer man aldrig.

Under tiden vi var gifta fick vi ett par spel tillsammans (fråga inte hur det gick till) och idag söker jag desperat få kontakt med dessa (Virtual Boy och Nintendo fick vårdnaden). Snälla, finns det något du kan göra?

Kommentar:

Så vackert att det fick undertecknad att börja gråta. Jag skulle ha ett hjärta av sten om jag inte såg till att återförena en älskande far med ett av sina försvunna barn.

Notiser:

Kudos till Kelet för att han försökte vinna tävlingen med rena hot, är inte det kärlek så säg! Tyvärr förstod jag inte vad han ville säga med sitt attackrop "DUUUUUUUUUURRRRRR" så något spel blev det inte. Bättre lycka nästa gång!

JediMB gjorde en mycket lyckad liknelse mellan Virtual Boy och spelet Dooms helvetesvärld. Jag tror dock att han är i större behov av ett tillhygge än ett Baseball-spel. Det är inte mycket till slagkraft i kartongen till VIRTUAL LEAGUE BASEBALL, tyvärr.

Ufosxm lyckas förvandla ganska ohuman djurtortyr till... ännu ohumanare djurtortyr. Allvarligt, tejpa fast en Virtual Boy i ansiktet på en tjur kan vara det elakaste man kan göra sig skyldig till!

Slutligen lyckas Johan Martinsson göra mig fullkomligt övertygad om att jag borde institutionalisera honom för gott. Han är spritt språngande galen!

Ett stort Grattis till Vinnarna!

#blogg

Inaktiv
Och VINNARNA är...

Grattis, spelar ingen roll om spelet är värdelöst. Creds iaf

Medlem

*golfapplåder*

Medlem

Ha, min tävling var mycket bättre! Men för all del, din/er var MYCKET mer bisarr, vilket ger feta bonuspoäng.

Inaktiv
1
Skriv svar