Sony och Hideo Kojima gör Metal Gear-film

Robot
Medlem
Sony och Hideo Kojima gör Metal Gear-film

ah längtar.

Medlem

hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...

Hoppas att du skojjar

Medlem

Kan bli intressant, speciellt om Hideo är med. Bara kolla på spelens film sekvenser så vet man det blir storslaget :>

Medlem

hmm, blir en hel del att leva upp till då, tvivlar på att de lyckas särskilt bra då jag på rak arm inte kommer på någon vettig film som är spelbaserad, bortsett från Street Fighter då ;D

Inaktiv

Hoppas den blir bra.

Medlem

Lyckas dom lika bra som dom lyckades med Silent Hill så blir jag lycklig.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

hmm, blir en hel del att leva upp till då, tvivlar på att de lyckas särskilt bra då jag på rak arm inte kommer på någon vettig film som är spelbaserad, bortsett från Street Fighter då ;D

Final Fantasy: Advent Children och Silent Hill har enligt mig lyckats väldigt bra. Sen finns de ju andra filmer också som lyckats relativt bra, t.ex. Super Mario Bros, Mortal Kombat, Doom, Tomb Raider, Resident Evil (endast första) och AvP.

Filmen måste ju baseras på Metal Gear Solid, annars börjar jag gråta. Men med Hideo Kojima med i bilden så kommer det bli allt annat än flopp. Förhoppningsvis så ger Sony en hög budget till filmen, det är ju trots allt Sonys genombrottsprogram för PS3, samt att de bidrog lite till att PS2an sålde och fortfarande säljer bra.

Medlem

Jag ser två tänkbara scenarios om filmen ska utspelas i sammanhängande form med spelen:

* Om Big Boss som utspelar sig mellan MGS:PO och MG1, om hur han blir en riktig badass och om 'Les Enfants Terribles'-projektet.

* Klonen, vi har bara fått se en sekvens med honom i TGS-trailern för MGS4 men jag tror starkt på att han är den nye Snake och att han är karaktären man får spela som i delar av det nya spelet. Kanske en film som följer upp på händelserna efter MGS4 med denna person i huvudrollen.

Förmodligen så blir filmen en stand alone men man ju kan ju alltid hoppas på någon av de ovan :), sen är frågan - Vem ska spela Snake? - kan man göra Snake utan David Hayter?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

sen är frågan - Vem ska spela Snake? - kan man göra Snake utan David Hayter?

hoppas på Keanu Reeves! Tycker han skulle passa väldigt bra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jadu ge Hideo en vetting anledning att skippa david att vara med i filmen är ju ganska solkart att han ska spela snake när han till och med liknar han?

Medlem

Hideo har ju själv sagt att han skulle vilja att Hugh Jackman spelar Snake, vilket jag också skulle vilja.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hideo har ju själv sagt att han skulle vilja att Hugh Jackman spelar Snake, vilket jag också skulle vilja.

Jag med faktiskt, tycker hans style passar


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Har aldrig ägt en playstation eller ett metal gear lir men t.o.m jag hoppas det blir något bra av det här
gl

Medlem

Blir det Michael Ironside så kommer man bara att tänka på Sam Fisher så fort han pratar, annars har han en ok, lagom skrovlig röst.
Christian Bale är annars en personlig favorit. Eller han som spelar knäppgöken i A-team


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Bravo:
Skrivet av fanboy:

hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...

Hoppas att du skojjar

Självklart skojar jag

Iaf tycker ja de ska sätta Christian Bale som Snake...

Dock håller jag med om att Kurt Russel skulle vara bäst... om han såg yngre ut.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Intressant


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Mahone:

Final Fantasy: Advent Children och Silent Hill har enligt mig lyckats väldigt bra. Sen finns de ju andra filmer också som lyckats relativt bra, t.ex. Super Mario Bros, Mortal Kombat, Doom, Tomb Raider, Resident Evil (endast första) och AvP.

Filmen måste ju baseras på Metal Gear Solid, annars börjar jag gråta. Men med Hideo Kojima med i bilden så kommer det bli allt annat än flopp. Förhoppningsvis så ger Sony en hög budget till filmen, det är ju trots allt Sonys genombrottsprogram för PS3, samt att de bidrog lite till att PS2an sålde och fortfarande säljer bra.

Tycker att filmerna i listan där är helt okej, fast jag har varken sett Silent Hill eller Super Mario Bros.
Hideo Kojima låter iofs som kvalitet, fast det är svårt att veta saker på förhand så jag säger nog "Vi får se" åt det hela tills vidare
Men man hoppas ju alltid på lyckat resultat ;D

Medlem

Wow, kan bli hur grym som helst!!!

Medlem

Ja, eller också inte.
Finns många fans som kan bli besvikna


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey

Känns som att A och O är att få med Hideo Kojima... hade någon bara köpt rättigheterna och sen skitit i Kojima, så hade jag varit betydligt mer skeptisk till det hela... Sen kan man kanske se det här som ett sätt för Sony att knyta Metal Gear Solid ännu tightare till sig... för att Sony skulle göra filmen kanske MGS4 måste förbli PS3-exklusivt tex? Alla vet ju att Kojima främsta mål är att få göra film och ett samarbete med Sony gör ju en karriär inom film möjlig

Medlem

Nu kom jag på en ny som kan vara snake.

Viggo! Dock inte som han såg ut i lotr.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Bästa sättet att hitta en skådis är nog att ha en Snake Plissken look alike tävling


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av fanboy:

Nu kom jag på en ny som kan vara snake.

Viggo! Dock inte som han såg ut i lotr.

Viggo Mortensen skulle passa som Snake utseendemässigt, men frågan är om han har den attityd som krävs för att vara Snake. Det är där Hugh Jackman kommer in, han har både attityden och utseendet för att kunna spela Snake, men då är ju han förmodligen mer upptagen än Viggo och har en större anledning att tacka nej.

Medlem

Stellan Skarsgård såklart!

Medlem
Skrivet av fanboy:

hoppas Uwe Boll är med på ett hörn...

Han ville faktiskt göra denna film, men Hideo Kojima sa

Skrivet av Hideo Kojima:

"Absolutely not! I don't know why Uwe Boll is even talking about this kind of thing. We've never talked to him. It's impossible that we'd ever do a movie with him

Vilket är otroligt bra!

Och som snake vill man jue ha Kurt Russel, även om han är gamal så går allting med lite smink

Medlem

Iofs viggo kanske inte har rätt attityd...

Mark Walhberg?

Bra sida http://movies.toptenreviews.com/actors/list_action_actor.htm

Sedan har jag tänkt på Hugh, dock kan ja inte ta han som snake pga när jag såg han på Jay Leno... Han verkar vara en för jordnära kille men men...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Iofs viggo kanske inte har rätt attityd...

Mark Walhberg?

Bra sida http://movies.toptenreviews.com/actors/list_action_actor.htm

Sedan har jag tänkt på Hugh, dock kan ja inte ta han som snake pga när jag såg han på Jay Leno... Han verkar vara en för jordnära kille men men...

Snake är ju rätt jordnära han med... Tror jag.

Medlem

vad heter han som spelar Snake plisken i Flykten från LA? Han skulle totalt krossa som Snake.

12
Skriv svar