Super Mario World och Zelda II på Virtual Console

Robot
Medlem
Super Mario World och Zelda II på Virtual Console

super mario world är det bästa mario spelet enligt mig

alla som inte har spelat det eller äger det till snes/gba borde införskaffa detta genast !


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

jävla mjölkning de kunde väl släppt Super Mario World Allstars eller vad det nu heter...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

super mario allstars heter det och vad jag vet ingick inte super mario world i det, möjligtvis att det kom en senare version med det men inte det som kom först iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

På tiden att SMW släpptes. SMA vill jag helst inte se som VC-spel, förresten.

Inaktiv

aaaargh!!! vill ha en wii! varför finns det inga att köpa! mitt sug blir ju inte mindre efter sånna här nyheter =/


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]super mario allstars heter det och vad jag vet ingick inte super mario world i det, möjligtvis att det kom en senare version med det men inte det som kom först iaf.

Japp det kom en senare version. Har den själv.
Super Mario bros 1 & 2 & 3 + The lost levels. Super mario 2 i Japan är det och Super mario World. Skitbra samling.

Inaktiv

Och dom gamle spelen till nes har uppdaterad grafik. Kan ju komma till VC så andra får ta del av dom. Lost levels i såfall som bara finns via den samligen.

Inaktiv

fan av många nya och revolutionerande spel det släpps till wii!
ps3 har inte en chans!

PaZ
Medlem

Det är faktiskt rejält smart av Nintendo att släppa sina klassiker några i taget. Gratis uppmärksamhet varannan vecka eller vad det blir.. F3d: Problemet är väl att det inte finns någon PS-nostalgi att tala om än, annars hade nog PS3 haft något liknande..

Medlem

ge mig en Wii nu!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av F3D:

fan av många nya och revolutionerande spel det släpps till wii!
ps3 har inte en chans!

Tvivlar på att folk köper Wii för att få tillgång till VC då det finns att ladda ner till dator. Hur som helst så är SMW ett måste, Zelda 2 kan dra åt skogen.

Medlem

ooh....

*börjar tanka*

Medlem

Jää Zelda 2 är väl det sämsta som nintendo någonsin spottat ur sig, med undantag för Mario Sunshine då, men det hade man iaf kul med efter att man förbannat nintendo ett halvår och inte orkade längre. Zelda 2 kommer väl alltid att förbli en skam för hela serien.

Mario World är däremot något av det bästa som någonsin skapats, någonsin. Det och Zelda 3 då.

Btw har jag för mig att SMA släpptes med SMW, fast inte i Europa. Men det kanske bara var nån som meckade ihop en samling för emulering, eftersom det var där jag såg den versionen.

Inaktiv

Zelda II brukar vara ett spel man antingen älskar eller hatar. Jag älskar det. Spelkontrollen är underbar och det är lite mer RPG-känsla än de övriga i serien (iaf bland de jag spelat, har inte brytt mig om 3D-varianterna till GameCube och senare).

Är det upphottad grafik på dessa nysläpp? Finns det några screenshots?

Inaktiv

Drog ner SMW imorse. Fick dock traska ner till GAME och köpa en Classic-kontroller också, för Gamecube-kontrollern höll verkligen inte måttet i SMW (och inte i Street Fighter 2 heller för den delen). Nåja.
Zelda: A link to the past som jänkarna fick i måndags vore inte helt fel heller...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Zelda 2 är mycket bättre än ettan, jag är säkerligen en av de få som tycker så dock. Ettan var för enkelt rörelsemässigt.

Skrivet av F3D:

fan av många nya och revolutionerande spel det släpps till wii!
ps3 har inte en chans!

Det var då fan vad du höll på. Försöker du säga något eller?

Medlem

Zelda 2 är underskattat!

1
Skriv svar