Ruffel och båg i EVE Online?

Robot
Medlem
Ruffel och båg i EVE Online?

Om det dära är sant så är det RIKTIGT RIKTIGT illa :/

Medlem

Insider trading :/

Inaktiv

BOB=Band Of nooBs?
Jäkligt lågt, fan lägre än glocalnet


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Det här är förmodligen bara lip och gnäll.
Men ond bråd död på dom, dom kommer aldrig att lyckas ta norden!

Medlem

Oskyldig tills det motsatta är bevisat, så säger jag.

Dom spelar dessutom på helt vanliga konton på helt vanliga klienter, så med tanke på ritningarna så kan en developer ha fått dom på helt rättvis väg som alla andra spelare.
Många är dessutom inte så värst dyra att köpa.

Och det var endast en developer som gav ritningar. Med tanke på att företaget han var med i är kommunistiskt, dvs allt tillhör företaget så tror jag inte att det finns någon grund i dom anklagelserna.

Med framtids information så blir det dock osäkert. Där får vi vänta och se vad CCP säger att dom hittar.

Inaktiv

BoB är kända för att göra allt dom kan för att vinna. Hoppas dock att det inte är sant :\

Inaktiv

Nästan allt man läser om Eve är skandaler med spelare som lurat andra spelare på miljarder i ingame valuta, fusk och nu utvecklare som läcker företagshemligheter till spelare för att hjälpa dem?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Nästan allt man läser om Eve är skandaler med spelare som lurat andra spelare på miljarder i ingame valuta, fusk och nu utvecklare som läcker företagshemligheter till spelare för att hjälpa dem?

Men är det inte charmen med det då?

Börjar mer och mer bli en dokusåpa.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Är det många som spelar Eve egentligen?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

jag la av...det är bara ett jävla åkandes i det spelet

Medlem
Skrivet av Hunken:

BOB=Band Of nooBs?
Jäkligt lågt, fan lägre än glocalnet

jag lolade irl

vem spelar eve endå? suger ju

Medlem

devs ska självklart få spela i sitt eget spel , fuskar dom ska dom givetvis fråntats möjligheten att spela ..

Tycker eve är isådär vissa gillar det men jag tycker bara det är en onödig skill grind om man ändå inte ska göra annat än pvp i spelet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Uhm.. Ja? typ nästan alltid 20k-30k folk inne på Tranquility

Inte lika stort som WoW, men sen... WoW är ju för småungar (crayon grafik, nån?...)

Dock så är jag inte helt glad för att devs ger ut T2 BPOs till BoB (om det nu var så att de fått tag på de på ett fuskigt sätt, alltså genom sina dev rights... typ)
´
om inte, vem fan bryr sig? Självklart ska de få spela EvE de också.

Medlem
Skrivet av Oneone:

vem spelar eve endå? suger ju

Säger killen med WoW avatar :evil:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

När man själv kämpar hårt för att hålla ett 5 manna företag vid liv i EVE och sedan får höra att vissa storföretag får massa "lotteri" Tech 2 BPO's rakt av är som ett slag i ansiktet.

Lär inte vara så kul för dom företag som är i konflikt med BOB heller dom har inte en chans om BOB har DEV support.

Nu kan man iofs undra över bevisens äkthet men om det inte är äkta så är snubben som gjort dom hära inläggen rätt säker på att koka ihop konversationer:

http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=66
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=68
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=73
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=74
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=80
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=94

Medlem

Shiit. värsta dirty juh.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Oneone:

vem spelar eve endå? suger ju

Säger killen med WoW avatar :evil:

hehe nej det är inte direkt ifrån WoW. Spelar inte längre ... det är faktiskt en elf de finns ju på annan ort än i WoW också.

Inaktiv
Skrivet av Jinx:

jag la av...det är bara ett jävla åkandes i det spelet

Vad yrar du om? Det är ju warp to 0 nu...

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

devs ska självklart få spela i sitt eget spel , fuskar dom ska dom givetvis fråntats möjligheten att spela ..

Tycker eve är isådär vissa gillar det men jag tycker bara det är en onödig skill grind om man ändå inte ska göra annat än pvp i spelet.

Förutom att det inte är grind, man kan ju bara välja en och låta det ticka, och sen göra vad man nu vill göra. Typ gå på bio, eller åka och hjälpa ens corporation i nåt krig i 0 security space. Whatever floats your boat :D.

Medlem

Det dåliga med EVE är att det är väldigt avskräckande för kompisar, tydligen mest pga dom ej kan "catcha up" till mig i skills, charen har 3,8 år på nacken och 30M+ skill points (har slackat vissa månader annars hade jag nog haft mer)

Och denna nyhet lär ju inte göra det lättare att få med dom...

Medlem

det är ju det som är på poengen med EvE, det är inte Wow som Pär 12år kan bli "bäst på" efter 3veckor.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Anställda = städar dessa person på CCP kanske ?

Som med Forsmark historen. Då de personer som åkte fast i alkohol testet var personer som va service personal, inte direkta forsmark anställda. Så som Rör-montörer och byggnads arbetare

Inaktiv
Skrivet av Excerion:

Det dåliga med EVE är att det är väldigt avskräckande för kompisar, tydligen mest pga dom ej kan "catcha up" till mig i skills, charen har 3,8 år på nacken och 30M+ skill points (har slackat vissa månader annars hade jag nog haft mer)

Och denna nyhet lär ju inte göra det lättare att få med dom...

Å andra sidan så skjuter två piloter som spelat två veckor lätt ner en pilot som spelat två år, bara dom vet vad dom gör. Särskillt nu efter kali, då nya karraktärer får ca 1M sp direkt.

Inaktiv
Skrivet av Excerion:

Det dåliga med EVE är att det är väldigt avskräckande för kompisar, tydligen mest pga dom ej kan "catcha up" till mig i skills, charen har 3,8 år på nacken och 30M+ skill points (har slackat vissa månader annars hade jag nog haft mer)

Och denna nyhet lär ju inte göra det lättare att få med dom...

Spelar man rätt och organiserar sig så kan folk med yngre karaktärer vinna. Ett exempel är Goonswarm. Zerg rush funkar alltid 8)

Inaktiv
Skrivet av dosman:
Skrivet av Excerion:

Det dåliga med EVE är att det är väldigt avskräckande för kompisar, tydligen mest pga dom ej kan "catcha up" till mig i skills, charen har 3,8 år på nacken och 30M+ skill points (har slackat vissa månader annars hade jag nog haft mer)

Och denna nyhet lär ju inte göra det lättare att få med dom...

Spelar man rätt och organiserar sig så kan folk med yngre karaktärer vinna. Ett exempel är Goonswarm. Zerg rush funkar alltid 8)

Precis! Grejen är den att även en med kanske 30+ mille skillpoints, så använder han bara kanske 5-6 mille när han sitter i ett skepp. Samt att tränar man rätt och med lite hjälp så kan man döda de flesta efter bara 1-2 månader. Dvs player-skill är mycket mer värt än ingame-skillpoints, det är ett faktum.

Fö, mer on topic, så tror jag inte alls på att devs har fuskat. De där bluprintsen kan dom lika gärna ha vunnit precis som vilken annan spelare som helst. Innocent until proven otherwise!

Medlem

Vem spelar EVE? Tja, mest är det väl vuxna som inte har tid att grinda i WoW. PvP i EVE är grymt och hänsynslöst, du kan förlora flera veckors arbete, t o m månader i värde på några minuter (full set lvl 5 implants, hardwirings, rigs, officer-mods, faction-skepp).
I WoW händer det... ingenting. Kul ett tag, kanske, men lika spännande som att skala potatis när man sett allt.
Men men, hursomhelst, BoB ska dö!


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Länka till allt om du ska.

http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=423

Det bestod av två devblogs. En av t20 och en av Hilmar.

1
Skriv svar