Bethesda om Fallout 3 och annat

Medlem
Bethesda om Fallout 3 och annat

Nej!!! Jag vill inte ha ett Elder Scrolls: Fallout :(. Jag vill ha turbaserat, perks, knark, blodigt, brutalt osv precis som fallout 1 och 2. Kan nästan slå vad om att det inte ens kommer vara några barn med i 3an...

Jh
Medlem

Jag vill ha handling och djup i spelet (och allt annat som var bra i Fallout 1 & 2. Och helst lite sjysta animationer och grafik på karaktärer. (behöver inte se ut som mongos hela bunten).


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Design är viktigt det också, vilket med deras senaste spel som bedömningsmall Bethesda verkligen inte kan för fem öre.

Framförallt spelmässig design då, men just nu tänker jag på grafisk. Oblivion ser ut som en tioårings fantasydrömmar.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Design är viktigt det också, vilket med deras senaste spel som bedömningsmall Bethesda verkligen inte kan för fem öre.

Framförallt spelmässig design då, men just nu tänker jag på grafisk. Oblivion ser ut som en tioårings fantasydrömmar.

amen!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Oblivion ser ut som en tioårings fantasydrömmar.

Skrivet av Todd Howard, Lead Designer:

Fantasy, for us, is a knight on horseback running around and killing things.

Så konstigt.

Medlem

Om inte Fallout 3 blir ett 18+ spel så kan dom fet glömma att det kommer sälja.

Dom kömmer säkert göra det 13+ ucsh säger jag bara.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Det lugnar mig inte av att dom är fans av Fallout, de har säkert som alla andra en åsikt om vad de tyckte om och inte tyckte om. "Nej det var för mycket blod, men storyn gillade jag!", undrar VILKEN kopia av fallout han har, den med barn eller utan.

EDIT: http://www.shacknews.com/screens.x/tes4_si/The+Elder+Scrolls+...

<- Önskar fler la så mycket tid på en riktig himmel att titta på.

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:

Det lugnar mig inte av att dom är fans av Fallout, de har säkert som alla andra en åsikt om vad de tyckte om och inte tyckte om. "Nej det var för mycket blod, men storyn gillade jag!", undrar VILKEN kopia av fallout han har, den med barn eller utan.

Det är ju inte direkt som om han skulle kunna säga "nej, hälften av alla som jobbar med Fallout 3 hade aldrig hört talas om Fallout innan".

Skrivet av Pete Hines:

It kind of has that same feel, that people are saying, "Yeah, I liked Oblivion, and you guys are good at roleplaying, but you have to prove that you aren't going to screw up this beloved franchise."

Jag tror att denna version är aningen vanligare:

Citat:

Yeah, I didn't like Oblivion, and you guys suck at making roleplaying games, so you have to prove that you aren't going to screw up this beloved franchise.

Ändring:

Skrivet av Svenpa:

<- Önskar fler la så mycket tid på en riktig himmel att titta på.

Det vore väl onödigt, i ett 3/4-isometriskt perspektiv syns ju inte himlen!

Medlem

Tja, trotts alla negativa vibbar från er så ser jag fram emot detta liret


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Tja, trotts alla negativa vibbar från er så ser jag fram emot detta liret

Jag också, dock inte med tillförsikt.

Medlem

Lugn, det stod ju i alla fall inte:
"Trust us, it will be cool"

Skrivet av forzo:

Nej!!! Jag vill inte ha ett Elder Scrolls: Fallout :(. Jag vill ha turbaserat, perks, knark, blodigt, brutalt osv precis som fallout 1 och 2. Kan nästan slå vad om att det inte ens kommer vara några barn med i 3an...

Exakt. slår vad om att det inte blir lika bra som ettan å tvåan. Där man kunde bli nerknarkad, nersupen och om du dödade barn bli kallad "childkiller" och hatad överallt

Jag har bara onda aningar om det här.


signatur
QRT
Medlem

Det har inte en chans att bli lika bra som föregångarna, det kan man nästan garantera. Men ja hoppas det blir bra..

Inaktiv

Fallout Tactics lär ju visa sej vara bättre än det här...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Jag har läst Bethesdas uttalanden, spelat merparten av deras spel, kört igenom Fallout spelen och med det i åtanke kan jag bara komma till slutsatsen de varken har förutsättningarna, och ännu viktigare, ens motivering göra en uppföljare som är jämförbar med F1/F2.

Med det så syftar jag på ett spel med turnbased combat, perk/skill system, isometrisk vy, ett riktigt flexibelt karaktärs och spelsystem samt en mörk hotande atmosfär.

Jag kan inte ur krass ekonomisk synpunkt klandra dem. Föregångarna var unika, ironiskt politiskt inkorrekta och fulla av humor med både smalt intellektuella och nördiga referenser.
På grund av detta och andra ovanstående argument är det omöjligt för Bethesda göra ett spel som både är "friserat" och snyggt förpackat för att tilltala en bred spelarbas samtidigt som den gör den mindre gruppen gamla spelare nöjda.

Kommer jag köpa och spela Fallout 3? Jajamen, kanske till och med finna det underhållande.
Men för att undvika en stor besvikelse har jag accepterat det faktum att jag nog får se det som "vagt inspirerat av" istället för "uppföljaren till" de föregående spelen.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Fallout Tactics lär ju visa sej vara bättre än det här...

Fallout tactics är ett av dom absolut roligaste multiplayer spelen jag någonsin spelat.

Jag kan förstå att många av er är skeptiska - men va fan, vänta med gnällandet tills ni verkligen sett spelet istället för att deppa ihopa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Visst de kan vara mycket negativ kritik men du måste komma ihåg en viktig sak, det är bara nu, medans spelet är begynnelseprocessen att kodas som det finns någon chans påverka hur det ska bli.
När det är släppt kan inte alla argument i världen, hur väl underbyggda och logiska de än är eller ej, förändra spelet i grunden.
Och jag tror inte Bethesda direkt gråter sig till sömns, den uppmärksamhet de får vare sig det handlar om "gnäll" eller mera sällsyn positiva omdömen gör spelet känt vitt och brett. Värt många sköna dollares.

Medlem

Sant - men jag betvivlar starkt att deras anställda läser ett svenskt forum. Om ni vill påverka hur spelet ska bli bör ni nog snarare skriva de negativa grejerna i ett engelskt forum eller i bethsedas.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det finns absolut ingenting som säger bara för att man diskuterar och uttrycker sina åsikter om nyheten i denna tråd (som är syftet) gör att man inte också engarerar sig på via andra kanaler.

Att säga kritik ska endast och bara tas upp direkt med spelutvecklarna eller i övrigt begränsa vart är att utöva diktatorisk kontroll över åsikter, gräsrots-organsiering, yttrandefrihet och allmänt internet fientiligt. Något jag förmodar de flesta av oss motsätter.

Men med hänsyn till ditt förslag att ta det hela till Bethesdas forum, det har gjorts förr, med andra spel (inklusive Oblivion). Det gav bara att personerna i fråga antingen blivit bannade från forumen, kritiska siter svartlistade (som i Star Trek: Legacy fallet) samt andra allt annat än uppmuntrande resultat.

Så du får ursäkta om jag med andra uttrycker våran pessimism och åsikter i diskutioner angående detta spel på andra ställen än hos Bethesdas. Som det verkar nu är det det enda lilla roliga vi har se fram emot i hänsyn till Fallout 3.

Medlem

Du behöver inte be om ursäkt - men tycker det är trist att istället för att vara glada att något nytt spel överhuvudtaget görs så gnäller ni


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Kan de inte bara göra ett F2 fast med lite trevlig 3D fast fortfarande isometrisk vy naturligtvis. Ljuseffekter och liknande hade varit trevligt och in med lite zoom och rotate. De kan t.om få använda samma motor som i Oblivion om de vill. Inventoryn kan de gärna få göra om för den var smått värdelös i Fallout. Ett sabla scrollande fram och tillbaka. Party-hanteringen var lite bökig också. Gör om den också.

Skrivet av Ankh:

Sant - men jag betvivlar starkt att deras anställda läser ett svenskt forum. Om ni vill påverka hur spelet ska bli bör ni nog snarare skriva de negativa grejerna i ett engelskt forum eller i bethsedas.

Många på detta forum är på andra forum också inklusive mig så tro mig vi gör oss hörda rejält.


signatur
Medlem

Alltså, det är inte så att jag tvivlar på att de gör ett "bra/coolt" spel . Det jag tvivlar på är att de gör en bra uppföljare till Fallout 1 o 2, vad de stod för och hur man gjorde saker i dom. Ska de göra ett bra spel kunde de lika gärna gjort ett helt nytt och kört på sina egna ideér, istället för ,möjligtvis, banta bort en massa som gjorde orginal spelen i serien.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Du behöver inte be om ursäkt - men tycker det är trist att istället för att vara glada att något nytt spel överhuvudtaget görs så gnäller ni

Hade de gjort ett eget postapokalyptiskt spel så hade det inte varit något gnäll över huvud taget, men nu har de istället köpt upp Fallout och ska göra en (antagligen icke trogen) uppföljare till en gammal omtyckt spelserie. Det tråkiga är ju att det Bethesda hittar på blir kanon, fastän de inte har en enda f.d. Fallout 1&2-dev (Pete Hines säger ju att någon/några sökt sökt jobb på Bethesda t.o.m., men det var kanske inte någon merit att ha jobbat på de tidigare spelen...?)

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Hade de gjort ett eget postapokalyptiskt spel så hade det inte varit något gnäll över huvud taget, men nu har de istället köpt upp Fallout och ska göra en (antagligen icke trogen) uppföljare till en gammal omtyckt spelserie. Det tråkiga är ju att det Bethesda hittar på blir kanon, fastän de inte har en enda f.d. Fallout 1&2-dev (Pete Hines säger ju att någon/några sökt sökt jobb på Bethesda t.o.m., men det var kanske inte någon merit att ha jobbat på de tidigare spelen...?)

Att du jobbat på de tidigare spelen kan iofs vara en merit - men det finns kanske andra som har mer användbara meriter för förtaget istället. Det har ju dock hänt en del inom spelindustrin sen Fallout spelen också

Edit: Ditt "antagligen" är just min poäng. Ingen har sett något från spelen så man bör inte anta för mycket


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas bara de har lärt sig att man måste tvinga spelaren att välja ibland. Oblivion var ganska trist just pga att det fanns inga val, man gjorde bara allt helt enkelt. Väljer man fighters guild så ska man inte vara med i magicians guild också osv. Tvinga spelaren att göra aktiva val som påverkar spelet. Sen behöver det ju inte vara som i typ Kotor där alla val var så uppenbara att det var ganska meningslöst. "tryck här för god, tryck här för evil" osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Ankh:

Du behöver inte be om ursäkt - men tycker det är trist att istället för att vara glada att något nytt spel överhuvudtaget görs så gnäller ni

Jag med andra har redan utförligt förklarat varför och på vilka verifierbara grunder vi kritiserar projektet hur det utförs inte att det sker.

Återigen [i]när spelet är släppt är möjligheten att påverka hur spelet utvecklas för sent[/i].

Ditt svar på detta har varit "gnäll" medans du har visat noll fakta eller ens lyckats motbevisa de källor vi hänvisar till.
Inget som gör att det troligt att Fallout 3 kommer behålla ett igenkänbart koncept ifrån dess föregångare.

Att du sedan påstår att ingen kan ha någon åsikt om spelet för inga screenshots har släppts och därmed anser de officiella uttalanden Bethesda gjort om spelet, deras planer och agerande inte räcker gör att jag tror du helt enkelt bara försöker starta någon flamedebatt och öka din postcount ytterligare. Det finns gott om information och det pekar emot samma håll.

Om du nu verkligen anser ingen möjligtvis kan ha en grundad åsikt (jag förmodar detta inkluderar både negativa samt positiva sådana och inte bara de du inte gillar) om ett spel som inte släppt bilder så förstår jag å andra sidan att du hamnar i konflikter vid besök hos en spelnyhetssite som Fragzone.

Avslutningsvis, till skillnad emot dig har jag inget emot att personer uttrycker sina grundade åsikter här så jag rekommenderar starkt att om du ska engagera dig i debatter i fortsättningen gör detsamma och lämnar nonsens-uttalanden som "gnäll" och ostyrkta svepande generaliseringar bakom dig.

Medlem

Istället för att klaga innan ni sett eller spelat spelet, gör såhär:

Vänta! Var tysta helt enkelt! Inte massa klagande och gnällande!
Sen när spelet kommer, och ni har spelat det (inte sagt att ni spelat det, utan verkligen spelat det), så kan ni börja klaga om det är dåligt. Om det är dåligt så gör det ju inte enns något om ni åker till bethesdas kontor och bränner ner det, Vafan, det är jag tom med på, om det suger! Men tills vi vet, snälla sluta klaga!

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:

Jag med andra har redan utförligt förklarat varför och på vilka verifierbara grunder vi kritiserar projektet hur det utförs inte att det sker.

Återigen [i]när spelet är släppt är möjligheten att påverka hur spelet utvecklas för sent[/i].

Ditt svar på detta har varit "gnäll" medans du har visat noll fakta eller ens lyckats motbevisa de källor vi hänvisar till.
Inget som gör att det troligt att Fallout 3 kommer behålla ett igenkänbart koncept ifrån dess föregångare.

Att du sedan påstår att ingen kan ha någon åsikt om spelet för inga screenshots har släppts och därmed anser de officiella uttalanden Bethesda gjort om spelet, deras planer och agerande inte räcker gör att jag tror du helt enkelt bara försöker starta någon flamedebatt och öka din postcou
nt ytterligare. Det finns gott om information och det pekar emot samma håll.

Om du nu verkligen anser ingen möjligtvis kan ha en grundad åsikt (jag förmodar detta inkluderar både negativa samt positiva sådana och inte bara de du inte gillar) om ett spel som inte släppt bilder så förstår jag å andra sidan att du hamnar i konflikter vid besök hos en spelnyhetssite som Fragzone.

Avslutningsvis, till skillnad emot dig har jag inget emot att personer uttrycker sina grundade åsikter här så jag rekommenderar starkt att om du ska engagera dig i debatter i fortsättningen gör detsamma och lämnar nonsens-uttalanden som "gnäll" och ostyrkta svepande generaliseringar bakom dig.

Noll fakta? Vad snackar du om, jag har EXAKT lika starka grunder som dig. Jag har minst lika intresserad av detta spelet som alla andra här, tycker bara det är tramsigt att ni dömer ut grejer på så utan att överhuvudtaget ha sett NÅGOT överhuvudtaget från spelet. Det är spekulation och inget annat - jag föreslår att istället för att stirra upp dig på något du inte sett så väntar du åtminstone tills du sett EN screenshot från spelet. Du verkar vara väldigt dålig på att ta kritik.

Edit: Det där med flam debat och postcount. Vet inte riktigt vad din ålder är, men jag anser att det är något man bara bryr sig om om man är en tidig tonåring. Jag ser inget specielt i att få +1 i postcount..du därimot verkar något avundsjuk

Edit: Får väl lägga till en sak till. Jag menar inte bara sett ett screenshot - men fått någon rejäl fakta åtminstone om spelet.

Edit igen: Jag VET att ni snackar om att påverka - men jag tror endå det är meningslöst att försöka "påverka" det i ett svenskt forum.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar