Mask Effect

Inaktiv
Mask Effect

Köpte Mass Effect för någon vecka sedan och har klockat ungefär tjugofem timmar. Är i spelets slutskede och skall snart ge mig på antagonisten och rädda galaxen. Trots spelets uppenbara tekniska brister och uppdragsmonotonitet (palette-swapped planets säger hej) så älskar jag det. Knaggligheten blir liksom en del av charmen. Men i alla fall, jag skall inte lista för- och nackdelar med spelet utan snacka om laddning av data i spel. Men först en grafikbugg.

Mass Effect verkar stream:a nästan all data och försöker maskera laddningstider för större databitar med långa korridorer, hissar och ibland genom att helt enkelt pausa spelet och klistra på LOADING tills läsaren hunnit ikapp. Texturerna som poppar fram lite när dom behagar är också ett litet irritationsmoment. Detta är den sämsta typen av streaming fast den gör ju sitt jobb.

Sen har vi dom spelen som istället för att stream:a data bara laddar in så mycket som möjligt i en veva. Half-Life 2 är nog den värsta förbrytaren om man råkar ha för lite minne i sin burk. Vissa kunde enligt rapporter vänta uppemot två minuter.

Så vilket laddningssytem föredrar ni? Själv så tycker jag mer om streaming då när den är som bäst knappt märks av (se Jak & Daxter).

And now for something completely different: "Annars gillar jag verkligen de gamla serierna med Super Mario från Nintendomagasinet." Skrev Zeck i den Stora Serie-tråden. Jag kan hålla med om att serien var underhållande som barn men när man nu läser den så märker man att den är fylld till bredden med genansmoment.

Ah... tidiga 90-talet

#blogg

Mask Effect

Ha ha, jag läste aldrig Nintendomagasinet. Men nu önskar jag verkligen att jag hade gjort det.

Instawin!


signatur

Kittens are for real!

Jag vet inte vad som hände, men plötsligt fick en häftig längtan efter att tillhöra det där skeppets besättning och segla på molnen och skratta och le.

1
Skriv svar