World of Warcraft: The Burning Crusade

Medlem

Jag slutade spela WoW när jag kom till lvl 45 på en gubbe o sen lvl 30 på en annan. Var så trist att bara harva Xp.. jag jämför det med att campa i quake. typ så det kändes. monotont och gav inte ett skit till spelupplevelsen. sen är det dyrt med. halvera månadskostnaden och expansioner som inte kostar samma som ett helt nytt spel. då kan vi snacka om det är värt det eller inte...

Inaktiv

Bumpar lite...håller också med om att det är precis lika tråkigt att gå från 25+ till 55+. Ingenting är nytt...bara högre levlade från motsatt faktion som kan stoltsera med nya sätt att dräpa 'lowbies' på.

Alla set som numera ingen kommer att skaffa (t1/t2/t3) eftersom ingen kommer att befinna sig i dom instancerana mer, borde finnas tillgängliga för lägre levlade karaktärer.

Jag kanske bara svävar i det blå med detta...

- Ferun från Mazrigos (Alliance)

Medlem

Suck, alla ni som skriver att de borde släppa expansionen gratis borde starta ett företag med policyn:
"Allt är gratis"

Sedan ska vi se hur länge ni kan hålla igång.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Mitt helhetsintryck; riktigt bra expansion! Har varit en härlig resa att från att stiga igenom portalen till att få flyga på en egen pippi.

Sammanfattande är WoW imo riktigt bra men där pvp:n absolut kunnat ha mera djup, men är fortfarande riktigt underhållande.

Hursomhelst, klagar man på att lvl:a ska man kanske bara ta o inse att mmorpgs inte är ens genre, kampen mot din xp-bar/eq är själva spelet. Se till att ha kul på vägen

Angående styrningen på flying mount: håller nog bara inte med, enkel o smidig helt enkelt. Varken att simma eller att rida har behövts simuleras mer än nödvändigt och saknar det inte alls där, inte som flygkapten heller. Däremot känslan av att kunna sväva mellan olika quest mobs/items har känts väldigt befriande och jag är helnöjd!

Avslutningsvis så tycker jag att det finns gott om innehåll för lvl 20-50 som det är. Med tanke på att de flesta som ansträngt sig det minsta har en 60 så är det väll självklart att det är 60+ som ska ha krutet. Hade inte tackat nej till en ny low-lvl-instance, men det hade bara varit plus i kanten i min bok.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Suck, alla ni som skriver att de borde släppa expansionen gratis borde starta ett företag med policyn:
"Allt är gratis"

Sedan ska vi se hur länge ni kan hålla igång.

inga problem.
EvE har släppt en hel bunt med _gratis_ expantionen... Och de har färre kunder än WoW, och det går helt utmärkt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Alltsa e de bara jag eller var den recensionen som skriven for en 12 aring vilket WoW var dess forsta mmorpg (ok, om man e 12 kanske man inte kunnat spela manga mer men ni forstar vad jag menar..)
FZ e ju en Gamer site for gamers, man kan ju formoda att majoriteten har e ganska bra pa engelska o har spelat ett par spel i sina liv.. Tycker FZ brukar halla bra klass pa sina recensioner annars men malgruppen pa denna var bara forjavlig.

Forutom det sa e WoW ett sant newbie o carebear mmorpg, man ack sa kul o beroendeframkallande anda!

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av fanboy:

Suck, alla ni som skriver att de borde släppa expansionen gratis borde starta ett företag med policyn:
"Allt är gratis"

Sedan ska vi se hur länge ni kan hålla igång.

inga problem.
EvE har släppt en hel bunt med _gratis_ expantionen... Och de har färre kunder än WoW, och det går helt utmärkt.

Stämmer ja.
Men det jag har läst så är det inte ens i närheten lika mkt arbete som wow expansionen.

Sedan färre kunder betyder inte mindre vinst. Lägre omsättning däremot.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Suck, alla ni som skriver att de borde släppa expansionen gratis borde starta ett företag med policyn:
"Allt är gratis"

Sedan ska vi se hur länge ni kan hålla igång.

Nu är det ju så att det är 8 miljoner människor som lirar WoW, bara pengarna dom får in från att folk köper det är ju helt enorma. Sen blir det ju lite mer klirr i kassan av den där månadsavgiften. Men nej, inget får vara gratis, suga ut folk på pengar är det som gäller. De skulle fått mer respekt åtminstonde från mig om detta kom gratis, och de skulle fortfarande ha snuskigt mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Minai:
Skrivet av fanboy:

Suck, alla ni som skriver att de borde släppa expansionen gratis borde starta ett företag med policyn:
"Allt är gratis"

Sedan ska vi se hur länge ni kan hålla igång.

Nu är det ju så att det är 8 miljoner människor som lirar WoW, bara pengarna dom får in från att folk köper det är ju helt enorma. Sen blir det ju lite mer klirr i kassan av den där månadsavgiften. Men nej, inget får vara gratis, suga ut folk på pengar är det som gäller. De skulle fått mer respekt åtminstonde från mig om detta kom gratis, och de skulle fortfarande ha snuskigt mycket pengar.

Jo, men de har ansvar gentemot aktiehållare med... sedan moderbolaget.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jag vet inte jag... Det känns som att skillnaden mellan vanilla och tbc är... hm? Vulgär?

Medlem

Wow är ett bra spel om man sätter sig in i storyn och tar sin tid att levla. Djupet i pvpn finns dock inte, och det handlar mest om att den som har mest tid vinner.
Det som stör mig mest med wow är att proffestion/tradeskillsystemet är så tååkigt. Gillar EQ2 varianten.

Men efter 1 level 70 och 4 level 60+ och kontant grindande börjar det bli tråkigt.

Önskar att level kurvan hade vart dubbel. Så det inte hade gått så fort från 60 till 70.

Medlem
Skrivet av mardle:

Men efter 1 level 70 och 4 level 60+ och kontant grindande börjar det bli tråkigt.

Och inte tala om dyrt


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

KoP
Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Katana:

så mkt pengar som de drar in så kunde de ha släppt denhär expansionen gratis tycker jag.

precis , den kunde iaf ha varit billigare...

300:- är väl billigt..

PaZ
Medlem
Skrivet av foock:

Mitt helhetsintryck; riktigt bra expansion! Har varit en härlig resa att från att stiga igenom portalen till att få flyga på en egen pippi.

Sammanfattande är WoW imo riktigt bra men där pvp:n absolut kunnat ha mera djup, men är fortfarande riktigt underhållande.

Hursomhelst, klagar man på att lvl:a ska man kanske bara ta o inse att mmorpgs inte är ens genre, kampen mot din xp-bar/eq är själva spelet. Se till att ha kul på vägen

Angående styrningen på flying mount: håller nog bara inte med, enkel o smidig helt enkelt. Varken att simma eller att rida har behövts simuleras mer än nödvändigt och saknar det inte alls där, inte som flygkapten heller. Däremot känslan av att kunna sväva mellan olika quest mobs/items har känts väldigt befriande och jag är helnöjd!

Avslutningsvis så tycker jag att det finns gott om innehåll för lvl 20-50 som det är. Med tanke på att de flesta som ansträngt sig det minsta har en 60 så är det väll självklart att det är 60+ som ska ha krutet. Hade inte tackat nej till en ny low-lvl-instance, men det hade bara varit plus i kanten i min bok.

jag försökte faktiskt, men blev så djupt uttråkad vid ~45 att ingen av mina karaktärer kom högre än så. jag kanske bara är sorgligt dålig?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Katana:

så mkt pengar som de drar in så kunde de ha släppt denhär expansionen gratis tycker jag.

precis , den kunde iaf ha varit billigare...

300:- är väl billigt..

300kr för något som borde varit gratis för betalande spelare är inte billigt.
Själv kör jag Lineage 2 sedan ett par år tillbaka, det är nu inne på att släppa sin 6e expansion nu frammåt våren, och den kommer att vara gratis precis som alla tidigare expansioner (oavsett om dom varit små expansioner eller enorma).
Så att Blizzard tar betalt för den här expansionen för WoW är ren och skär girighet, inget annat.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Katana:

så mkt pengar som de drar in så kunde de ha släppt denhär expansionen gratis tycker jag.

precis , den kunde iaf ha varit billigare...

300:- är väl billigt..

300kr för något som borde varit gratis för betalande spelare är inte billigt.
Själv kör jag Lineage 2 sedan ett par år tillbaka, det är nu inne på att släppa sin 6e expansion nu frammåt våren, och den kommer att vara gratis precis som alla tidigare expansioner (oavsett om dom varit små expansioner eller enorma).
Så att Blizzard tar betalt för den här expansionen för WoW är ren och skär girighet, inget annat.

sen att du glömmer alla blizzards content patchar räknas inte?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Katana:

så mkt pengar som de drar in så kunde de ha släppt denhär expansionen gratis tycker jag.

precis , den kunde iaf ha varit billigare...

300:- är väl billigt..

300kr för något som borde varit gratis för betalande spelare är inte billigt.
Själv kör jag Lineage 2 sedan ett par år tillbaka, det är nu inne på att släppa sin 6e expansion nu frammåt våren, och den kommer att vara gratis precis som alla tidigare expansioner (oavsett om dom varit små expansioner eller enorma).
Så att Blizzard tar betalt för den här expansionen för WoW är ren och skär girighet, inget annat.

Haha, jo, men sen så suger Lineage II kapitalt i förhållande till WoW.

Sen girighet hit och girighet dit. De tar så mycket betalt för spelet som de kan. Om expansionen hade varit för dyr ur ett marknadsekonomiskt perspektiv så hade folk inte köpt den. Resultatet av detta hade givetvis varit att priset sjunkit till en nivå där konsumenterna börjar köpa.

Se det såhär: Spelbranchen lider för tillfället av att projekten blivit större än vad som är nyttigt. Att utveckla ett nytt spel med ny motor + content har börjat komma upp i samma liga som filmindustrins större produktioner, så företagen har inte riktigt råd att floppa kapitalt. Detta leder i sin tur till att många företag, som t.ex. EA som alla gillar att basha, blankt vägrar tänka nytt och osäkert. De går istället på att släppa uppföljare nummer X till en stabil serie och fortsätter mjölka samma koncept så länge det bara går.

I.o.m WoW lär Blizzard ha kunnat bygga upp en smidig kapitalbuffert som kan täcka förluster för om ett framtida spel skulle floppa. Förhoppningsvis gör detta att de vågar tänka lite friare inför nästa spel. Det finns liksom mycket pengar att hova in för det företag som kläcker nästa stora idé inom spelbranchen, så det finns många miljoner anledningar att satsa om man kan.

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Katana:

så mkt pengar som de drar in så kunde de ha släppt denhär expansionen gratis tycker jag.

precis , den kunde iaf ha varit billigare...

Ja.... och allt det gamla är värdelöst. Ingen vits att göra 50-60 quester och instancer i Azeroth längre!

Och Blood Elfes borde inte vara Horde..

Horde=Se elaka ut och vara orakade grunts
Alliance=Vara fina och uppträda som gentlemän

Jag som har flera gubbar mellan 20-58 just nu tycker att alltihop är ett race till 58 så man kommer in i Outlands. Ingen vits att söka efter lila i denna värld.


signatur
Medlem

I och med att man betalar hjälper man även blizzard att finansiera deras projekt som dom håller på med nu. Visst dom kan sänka priset på wow osv osv men då får man inte börja grina när spel som typ Diablo 3 Starcraft 2 osv osv blir försenade.

Skrivet av Jazman:

Jag vet inte jag... Det känns som att skillnaden mellan vanilla och tbc är... hm? Vulgär?

Tja, det som är grejjen. Det är ingen slump att det inte finns någon klasstränare eller auctionshus alls i Outlands världen utan man måste ta sig tillbaka till de gamla städerna för dylika ärenden.

Blizzard säger det är för att den gamla världen inte "ska bli tom" vilket är föga troligt, många har skapat nya karaktärer i de nya raserna samtidigt som andra inte är hög nivå att bege sig till Outlands än.

Det handlar förmodligen till stor del om att 61+ spelarna med de nya fräsiga föremålen och färdigheterna ska tvingas beblanda sig med icke-expansionsfolket för ge dem motivation köpa Burning Crusade också.

Som andra redan har nämnt, inget konstigt med det, Blizzard/Vivendi är i grunden ett företag med vinstansvar gentemot aktieägarna och måste agera därefter.

Inaktiv
Citat:

Och Blood Elfes borde inte vara Horde..

Horde=Se elaka ut och vara orakade grunts
Alliance=Vara fina och uppträda som gentlemän

Har du ens någon koll på blood elfs, att uppträda som gentlemän är inte riktigt något jag skulle säga att de gör. Blood elfs är nog bland de mest arroganta och själv upptagna varelserna i nåtgot spel jag spelat

Medlem

Pinsamt att ens kalla den en expansion och att sedan ta betalt för skiten är ju skandal.. Sen att blizzard bara precis spottar alla som skaffat t2 t3 i huvet är sjukt.. Alla timmar dem lagt ner på skaffa det.. Nä WoW i sin fjortismmo anda är fan inget för mig..

Medlem

Enda anledning till att jag inte köpt BC än är för att min nyskapade char inte nått lvl 58 än..

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Dave Lister:

300kr för något som borde varit gratis för betalande spelare är inte billigt.
Själv kör jag Lineage 2 sedan ett par år tillbaka, det är nu inne på att släppa sin 6e expansion nu frammåt våren, och den kommer att vara gratis precis som alla tidigare expansioner (oavsett om dom varit små expansioner eller enorma).
Så att Blizzard tar betalt för den här expansionen för WoW är ren och skär girighet, inget annat.

sen att du glömmer alla blizzards content patchar räknas inte?

Tänkte precis detsamma.
Blizzard har släppt mycket material gratis genom två års patchande, och spelet var stort redan när den första versionen släpptes.

Inaktiv

Jag blir nästan irriterad...ni småglin som bara slänger ur er en massa skit, varför läser ni ens nyheten? Det står "Burning Crusade", "World of Warcraft".....vad FAN trodde ni det skulle handla om? Mjukporr från nån b-kändis?

Ett argument som många av er fortsätter gnälla om är att Blizzard ska släppa sin expansion GRATIS! Herregud...och jämför inte med spel som Lineage som inte har någonting att jämföra med en titel som World of Warcraft, det är ju löjligt.

Om nån av alla fjortisar som bara gnäller, NÅGON gång skulle skaffa en bil och jag behöver den....då kan jag få den av er gratis då? Precis som Blizzard pumpat ut hundratusentals kronor på programmerare, grafiker, testpiloter och tunga servrar, så ska dom i efterhand bara kasta bort alla pengarna genom att ge bort produkten gratis?

För fan, skärp er....detta är inget jävla Counter-Strike. Kapitalismen styr, det lär ni er när ni flyttat hemifrån och barnbidraget inte längre åker rätt ner i byxorna.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag blir nästan irriterad...ni småglin som bara slänger ur er en massa skit, varför läser ni ens nyheten? Det står "Burning Crusade", "World of Warcraft".....vad FAN trodde ni det skulle handla om? Mjukporr från nån b-kändis?

Ett argument som många av er fortsätter gnälla om är att Blizzard ska släppa sin expansion GRATIS! Herregud...och jämför inte med spel som Lineage som inte har någonting att jämföra med en titel som World of Warcraft, det är ju löjligt.

Om nån av alla fjortisar som bara gnäller, NÅGON gång skulle skaffa en bil och jag behöver den....då kan jag få den av er gratis då? Precis som Blizzard pumpat ut hundratusentals kronor på programmerare, grafiker, testpiloter och tunga servrar, så ska dom i efterhand bara kasta bort alla pengarna genom att ge bort produkten gratis?

För fan, skärp er....detta är inget jävla Counter-Strike. Kapitalismen styr, det lär ni er när ni flyttat hemifrån och barnbidraget inte längre åker rätt ner i byxorna.

Hårt men sant. Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag blir nästan irriterad...ni småglin som bara slänger ur er en massa skit, varför läser ni ens nyheten? Det står "Burning Crusade", "World of Warcraft".....vad FAN trodde ni det skulle handla om? Mjukporr från nån b-kändis?

Ett argument som många av er fortsätter gnälla om är att Blizzard ska släppa sin expansion GRATIS! Herregud...och jämför inte med spel som Lineage som inte har någonting att jämföra med en titel som World of Warcraft, det är ju löjligt.

Om nån av alla fjortisar som bara gnäller, NÅGON gång skulle skaffa en bil och jag behöver den....då kan jag få den av er gratis då? Precis som Blizzard pumpat ut hundratusentals kronor på programmerare, grafiker, testpiloter och tunga servrar, så ska dom i efterhand bara kasta bort alla pengarna genom att ge bort produkten gratis?

För fan, skärp er....detta är inget jävla Counter-Strike. Kapitalismen styr, det lär ni er när ni flyttat hemifrån och barnbidraget inte längre åker rätt ner i byxorna.

Så sant så sant...


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag blir nästan irriterad...ni småglin som bara slänger ur er en massa skit, varför läser ni ens nyheten? Det står "Burning Crusade", "World of Warcraft".....vad FAN trodde ni det skulle handla om? Mjukporr från nån b-kändis?

Ett argument som många av er fortsätter gnälla om är att Blizzard ska släppa sin expansion GRATIS! Herregud...och jämför inte med spel som Lineage som inte har någonting att jämföra med en titel som World of Warcraft, det är ju löjligt.

Om nån av alla fjortisar som bara gnäller, NÅGON gång skulle skaffa en bil och jag behöver den....då kan jag få den av er gratis då? Precis som Blizzard pumpat ut hundratusentals kronor på programmerare, grafiker, testpiloter och tunga servrar, så ska dom i efterhand bara kasta bort alla pengarna genom att ge bort produkten gratis?

För fan, skärp er....detta är inget jävla Counter-Strike. Kapitalismen styr, det lär ni er när ni flyttat hemifrån och barnbidraget inte längre åker rätt ner i byxorna.

klockrent


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

det var roligt i 2 dagar


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag blir nästan irriterad...ni småglin som bara slänger ur er en massa skit, varför läser ni ens nyheten? Det står "Burning Crusade", "World of Warcraft".....vad FAN trodde ni det skulle handla om? Mjukporr från nån b-kändis?

Ett argument som många av er fortsätter gnälla om är att Blizzard ska släppa sin expansion GRATIS! Herregud...och jämför inte med spel som Lineage som inte har någonting att jämföra med en titel som World of Warcraft, det är ju löjligt.

Om nån av alla fjortisar som bara gnäller, NÅGON gång skulle skaffa en bil och jag behöver den....då kan jag få den av er gratis då? Precis som Blizzard pumpat ut hundratusentals kronor på programmerare, grafiker, testpiloter och tunga servrar, så ska dom i efterhand bara kasta bort alla pengarna genom att ge bort produkten gratis?

För fan, skärp er....detta är inget jävla Counter-Strike. Kapitalismen styr, det lär ni er när ni flyttat hemifrån och barnbidraget inte längre åker rätt ner i byxorna.

Wörd, dock lite purket att dom bajsade på mitt Tier 3, får fan levla till level 70 innan jagh ittar något användbart, tycker odm kudne gjort expansionen en fortsättning i svårighetsgraden AQ40 och uppåt, så det inte blir så jävla lätt.


signatur

P.L.U.R

123
Skriv svar