Savage 2, ny bas för e-sport?

Robot
Medlem
Savage 2, ny bas för e-sport?

bara jag eller såg det otroligt tråkigt ut?


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

1. Releasedatum någon?

2. Varför konnoteras användningen av OpenGL som något negativt?

Antikvitet
Skrivet av X|Rolando:

1. Releasedatum någon?

Releasedatum är i dagsläget inte satt, men sägs landa någonstans under Q1 2007.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ettan var askul!


signatur

---
Boo!

Medlem

Njaa.. verkade mindre bra.

Medlem

Håller med Phosphor, grymt roligt spel. Och dom har ju gjort det gratis nu också! http://www.s2games.com/savage/downloads.php

Tvåan ska ha gratis singleplayer och LAN multiplayer direkt när det kommer ut. För att spela online så kostar det för ett account. Är inte det schysst eller vad? Kommer till linux också (en fördel av att ha opengl).

Inaktiv

Tyckte ettan var riktigt nice, men det roligaste var i början av en match när det bara var pilbågar och yxor, sen blev det lite tråkigare med armborst etc, och sen blev det riktigt roligt igen med blixtpickor och mortars och shit

Inaktiv

Jag tyckte det såg helt okej ut. För att vara en egenutvecklad grafikmotor utan att vara DX10 var grafiken otroligt vacker. Tråkigt? Nejdå, det ser ut att bli ett helt klart köp.

Savage (ettan) provade jag när det kom ut i gratisform, eller åtminstone fick veta att det var gratis. Grymt kul, precis som chopstiks säger; stenåldersvapen i början, sen började det hända saker. Känns som Warcraft, fast man ÄR figuerna.

Medlem

1an var kul, men spelade det aldrig så seriöst...

Men riktigt gott med inbyggt tournament/ladder/league system. Detta är något som fler utvecklare borde anamma, möjligheten att starta en turnering över LAN eller online, utslagsturnering eller poängspel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Wazz:

bara jag eller såg det otroligt tråkigt ut?

Vad ser inte riktigt tråkigt ut?
WOW ser riktigt tråkigt ut på film också.

Ettan var faktiskt rätt kul ett tag, problemet är att det inte finns så överdrivet många servrar.

Att det inte är direct X 10 är ju bara bonus, det har ju inget att göra med hur snygga spelen kan vara, det gör det bara enklare. Kolla på Doom3, Quake 4 och UT2004 de kör också OpenGL, ser skitsnyggt ut.

Inaktiv

Ett RTS/FPS som blir en stor hit? Ja, det vore ju trevligt men kommer knappast hända. Känns som att de flesta FPS-spelarna har tålamod i ungefär fem minuter, max. Har det inte före det börjat rasa in frags från strögranatkastande i en trång gång eller liknande så är det ett dåligt spel.

Snygg trailer. Grafiken ser ut att hålla.

1
Skriv svar