HL2: Episode Two paketerat - och försenat

Medlem
HL2: Episode Two paketerat - och försenat

Deras mamma punkt


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Oväntat? Knappast. Borde de sluta göra episoder? Ja.

Seriöst, de borde kalla dessa för expansioner.

jag kommer iaf köpa Orange boxen, när nu den väl kommer....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vill ha TF2 nuuu!

Medlem

Men herregud! Hur fan lyckas de? Jag ger mig fan på att det är allt jävla extraskit som tar tid, alla dessa multiplayerspel som lika gärna kan släppas "when they're done", kan inte tänka mig att EP2 i sig tar så förbannat lång tid att göra...

Eller så är det de där förbannade konsolportarna som tar tid, skit i konsolerna, de har spel så det räcker.
Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Är det så?? EAs mammor!:evil:


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Suck...men vem är egentligen förvånad? Numer tror jag inte att ett spel ska komma förrän det står på hyllan... I MITT RUM.

Telltale är (som jag sagt tidigare) en av de få man kan lita på när det gäller att släppa sina episoder i tid.

Redaktör
Skrivet av simulacra:

Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Skäll inte på EA - alla Valves egenutvecklade spel har försenats.


signatur
Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Vill ha TF2 nuuu!

Samma här, köper ep:2 endast för TF2...


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Ska man skratta eller gråta börjar bli less på dessa uppskjutningar :evil:

Medlem

Bara det blir bra så.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av simulacra:

Men herregud! Hur fan lyckas de? Jag ger mig fan på att det är allt jävla extraskit som tar tid, alla dessa multiplayerspel som lika gärna kan släppas "when they're done", kan inte tänka mig att EP2 i sig tar så förbannat lång tid att göra...

Eller så är det de där förbannade konsolportarna som tar tid, skit i konsolerna, de har spel så det räcker.
Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Jag håller med dej! det är non som sagt: Dom förbannade konsolportningarna som tar tid, skit i konsolerna för fan de har spel så det räcker.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av simulacra:

Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Hade EA haft inflytande så hade det redan släppts.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av simulacra:

Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Hade EA haft inflytande så hade det redan släppts.

Haha oh woaw. Du snackar sanning där.

Medlem

Struntar i om det blir försenat... ett Orange Box till mej såfort det släpps tho;)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vet inte om jag skall köpa det... Har nämligen inte orkat klara av EP1 än.... så kul är spelet.

Inaktiv

Var inte själva poängen med att släppa episoder att de skulle komma tätare? När det dröjer mer än ett år mellan episoderna så har man ju redan glömt vad man gjorde i den förra episoden.

Det här förseningsspektaklet är paridoskt och skadar Valve och HL-serien mer än något annat.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Kommer få spela om HL2 och EP1 när EP2 kommer >_>

Medlem
Skrivet av Lurid:

Suck...men vem är egentligen förvånad? Numer tror jag inte att ett spel ska komma förrän det står på hyllan... I MITT RUM.

Telltale är (som jag sagt tidigare) en av de få man kan lita på när det gäller att släppa sina episoder i tid.

Yup, har sagt samma sak. Valve måste ha läst om spel i episodform på baksidan av flingpaketet.

Medlem

dom kan i alla fall släppa Portal och TF2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jösses har de inte lärt sig nåt från HL2 eller ? men alltså meningen med episodic är ju helt lönlöst. alltså spela 3 timmar på episode 1 sen vänta över 1 år för att fortsätta några timmar igen ? suck det är ju inte ett nytt spel de ska göra, det blir samma grafik, samma npcs osv... vad är det som tar sån tid, får man nån förklaring eller ? fan de snackar alltid så mycket varför inte hålla flabben istället för att göra folk besvikna..

det s.k sommar datumet var ju i längsta laget men försena det igen fastän det är ett halvår kvar till sommaren då kan man ju undra vad de håller på med där. De skulle ha skitit i dessa sketepisoder och gjort en riktig uppföljare till HL2.

KoP
Medlem

Äsch.. bara det blir bra när d kommer så.. skiter i om det blir lite försenat. Dagens I-lands problem?

Medlem

SWEBarb. Som jag har förstått det så skall man lägga in nya saker i spelet. Uppdaterat ögongodis m.m.
(Och de insåg kanske också att EP1 inte var så himla kul och polerar därför lite extra på episod två)

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av simulacra:

Är förstås EA som delayar skiten för att konsolerna ska hinna ikapp, varför joinade valve med dem nu igen?

Hade EA haft inflytande så hade det redan släppts.

kanske hade det redan varit släppt men hur bra hade det varit? hade det varit fyllt med buggar?

orka gnälla på förseningar, så är det i spelvärden, har alltid varit å kommer alltid att vara.

Medlem

Den är inte sur som EA's iaf...

Medlem

Kan dom inte satsa på nått nytt istället. Känns som att dom inte kan utveckla det vidare.
Hoppas dom tar död på Gordon (Tråkigare hjälte får man leta efter.) och satsar på nått nytt istället.

Inaktiv

EP1 var bra och ett välarbetat spel enligt mig.
Så EP2 kan nog bli ett bra spel, Portal ser också kul ut.

HL2-motorn är också perfekt för min nu ganska gamla dator.

Medlem
Skrivet av redmac:

Oväntat? Knappast. Borde de sluta göra episoder? Ja.

Seriöst, de borde kalla dessa för expansioner.

Menar du att det borde heta expanioner istället eller menar du att dom ska sluta göra mera episoder/expansioner? Hoppas tamig fan att du menar det första alternativet för Half life kan dom får mjölka lika mycket som simsspelen.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jag blir bara ledsen haha, jävla amatörer! Ett statement är de minsta vi kan kräva, och de bör komma ett annars tar jag i med hårdhandskarna.

Medlem

haha, kan förstå att det tog ett par år att färdigställa HL2 när det uppenbarligen tar väldigt lång tid att få ihop en sketen episod på ett par nivåer. Dom kanske borde pyssla med annat än spelutveckling. Eller börja modda eller nått. Slå sig ihop med 3D realms och jobba med Duke nukem never... f´låt Forever...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar