PhysX-dumpar från Infernal

Robot
Medlem
PhysX-dumpar från Infernal

mera jobb för processorn och lägre fps bara..

Medlem

Men det är ju PhysX kortet som gör allt jobb inte processorn.

Medlem
Skrivet av Bad ash:

Men det är ju PhysX kortet som gör allt jobb inte processorn.

Ja det är meningen, men tyvärr hittills har det inte funkat som det ska. Eller det har funkat, men även fast man har PhysX, så har FPS:en sänkts pga fler detaljer på skärmen. Man tycker att det inte ska hända när physx räknar allt fysik, men den räknar ju bara fysik koden, inte grafikdetaljerna=lägre fps. Så är man villig att ha lägre fps/fler detaljer så visst, kör på.

I övrigt tycker jag spelet såg ut som sk@t, verkar som dem behövt ha lägsta upplösning för att få vettiga frames?? Ingen AA är på, ser ju ut som nåt från PS2??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det ser ju inte alls överdrivet ut...

Medlem

Fysik har aldrig gjort sig speciellt bra på bild...

Medlem

kan bara hålla med. Blir inte resutatet bättre än så sparar jag nog dom stålarna och lägger dem på något annat vettigt


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Mmm, explosioner.

Medlem

loool Physx största floppen nånsin... Wow ser du hur lådan går sönder när han skjuter den? haha ;-P


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

men lol , demostrera med stillbilder GJ!

Medlem

ja fina stillbilder..

Medlem

En bild säger mer än tusen ord, ja.. Men i det här fallet säger ett klipp mer än tusen bilder!

Medlem
Skrivet av Heya:

En bild säger mer än tusen ord, ja.. Men i det här fallet säger ett klipp mer än tusen bilder!

hahaha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Är så trött på detta värdelösa kort.
Konstigt att dom inte kursat än...

Medlem

Så kass. Att det blir mer skit som flyger runt betyder att grafikkortet måste jobba mer. Bättre om man låter en kärna på dubelkärniga CPUer sköta fysiken. Eller GPUn.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Ja, stillbilder på fysiksimulering är ju bara sådär måttligt imponerande.

Jag hade ju hoppats på att PPUs användes till mer realistiska och omfattande fysiksimuleringar, inte bara till partikelsystem... Skjuta sönder lådor och ha stora explosioner har vi kunnat i många år nu. Fast jag har kanske missat något viktigt PR memo - man kanske simulerar varje eldflamma i explosionen med 83% verklighetsindex jämfört med 64.2% utan PhysX...

:\

(OBS! Ovanstående kommentar kan innehålla ironi.)

Medlem

Oavsett vilket så borde det inte finnas fysikkort..det bored bara vara en krets på ditt grafikkort och inte en massa extra skit.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar