Ditt blogg-huvud!

Medlem
Ditt blogg-huvud!

<b>Men herre(valfri gudom) människa! Du har ju inget huvud!</b>

Som du kanske har märkt kan man här på "nya" nya superplay.se skapa sitt eget blogghuvud, som du kan se ovan (ofantligt vackra indigoblå ögon: modellens egna). Det är inte särskilt svårt, ser snyggt ut och kommer att ge dig både vänner, sex appeal, rikedom samt framgång i spel på alla plattformar utom N-Gage (synd för er, ni femtio suckers som köpte den!). Såhär ungefär går det till.

1. Ladda ner eller köp valfri bildbehandlingsprogramvara, själv kör jag med IrfanView som är gratis, men Photoshop eller Paintshop funkar minst lika bra om du är osannolikt tät eller lagbrytare. Akta dig för FRA bara.

2. Välj en bild som passar, tänk på att den ska funka i avlångt format.

3. Ladda bilden i ditt valda program, snygga till den och beskär/förminska den tills du har en bild som är 780 pixlar bred och 150 hög. Tänk på att rubriken kommer att hamna till vänster i bild, så du sparar lite plats för den om du kan. Spara lämpligen som .jpg.

3,5. (lite överkurs för de avancerade) Lägg in en rubrik i bilden i t ex Photoshop, med det inbyggda textverktyget. På det här sättet kan du få rubriken mycket snyggare än den vi har inbyggd på sidan, och du kan också välja ett helt vansinnigt typsnitt som till exempel Tahoma Sunrise (nej, jag skojar bara, välj något som går att läsa).

4. Ladda upp bilden till ditt bildgalleri på superplay.se.

5. Titta på bilden i bildgalleriet genom att klicka på dess thumbnail. Kopiera länken i rutan under bilden med ctrl+c (klicka INTE på bilden för att få den större och kopiera länken från din webläsare, det går bara någon vecka, sedan funkar inte länken längre av diverse tekniska anledningar). PM:a mig om du inte förstår vilken ruta jag menar.

6. Klicka på "hantera blogg" bredvid din bild i övre högra hörnet.

7. Klicka på "inställningar".

8. Klicka på "ändra tema".

9. Klicka i rutan "eget tema" och klistra in (ctrl+v) din bildlänk i rutan därunder. Välj färg på din text (färgkoderna är #RRGGBB, för röd, grön och blå, och kan hittas online eller i t ex photoshop) om du har någon. Har du egen rubrik i bilden kryssar du i rutan för att dölja bloggnamnet.

10. Klicka på "spara".

11. Sola dig i glansen av ditt nya fantastiska blogghuvud!

#blogg

Inaktiv
Ditt blogg-huvud!

Ditt blogghuvud ser verkligen bra ut Mats Nästan lika snyggt som mitt


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Medlem

Försökte mig på att använda GIMP (inte en läderklädd dörrmatta utan ett bildbehandlingsprogram) en gång... det gick sådär. Köpte en begagnad version och licens för Macromedias Fireworks 6 för en tusenlapp, behövde den till min utbildning och för framtida jobb, ett nytt hade kostat runt sju tusen. Förstår inte varför bildbehandlingsprogram måste vara så äckligt dyra.

Medlem

För att alla som använder dem professionellt antagligen inte bryr sig, det är ändå inte deras pengar :).

Mats: Inga restriktioner på bloghuvudet? Intressant Måste jag göra om mitt tror jag.

CDammen: Och för att vi som är intresserade ska straffas för att alla andra laddar ned.

Adobe Elements 6 - Nytt för 895:- på webbis. Som hittat...

GIMP försökte jag använda, lyckades mindre bra med det.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Inga restriktioner utom bildreglerna här:

http://www.superplay.se/information/regler.php

D v s inga kukar, tack :).

det hade jag ingen tanke på. Inte riktigt min grej. Vad tror du om mig egentligen

[http://overlord.oniichannoecchi.com] närmare den typen av huvud jag tänkt mig Nu beroende på vilken bild ni får upp.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Menar du att det finns värre? Nä, men det är bara att använda lite sunt förnuft. Bikinibilder = okej, tentakelvåldtäkt = inte okej.

Inaktiv

Man kan ju få Photoshop lite billigare om man är student.

Adobe Photoshop Extended CS3 Student Edition (Mac/Win/Engelsk och Svensk version)

Ordinarie pris ca: 7 600 kr
Studentpris ca: 1 900 kr


signatur
Skrivet av Mats Nylund:

Menar du att det finns värre? Nä, men det är bara att använda lite sunt förnuft. Bikinibilder = okej, tentakelvåldtäkt = inte okej.

Med värre så ja, såg precis Beowulf och allt som kommer ifrån den är värre...

Trodde nästan det.

tentakelvåldtäkt har man inte i ett blogghuvud... kanske någon tentakel ja, men inget mer.

Nejdå, behåller nog Yume tror jag. Hon passar in på något underligt sätt. Så söt så.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar