LIVE ACTION: Johan Martinsson städar en mystisk hylla

LIVE ACTION: Johan Martinsson städar en mystisk hylla

Att komma hem till föräldrahemmet över sommaren innebär alltid en del mystiska överraskningar. I år möttes jag och min bror till exempel av den här synen när vi skulle syna vår gamla spelhörna:

Det är en slags hylla som uppenbarligen är fylld av fantastiska mängder randomness och en pletora av spelrelaterad skit. Rykten säger att det är vår Mamma som helt enkelt samlat ihop en massa grejer som varken jag eller min bror ville ha med oss till stora stan - och helt enkelt pregat in dom där.

Så kan det inte vara. Den här hyllan måste uppenbarligen städas och inventeras. Och ja, ni ska såklart få titta på!

Inventering:

* Ett chippat PS 1(köpt för tusen kronor på Tradera av en kille som även lovade oss 7 spel på köpet. När paketet kom fram visade det sig att spelen i fråga var brända, samt i de flesta fall icke-fungerande. "++++++++++++++++++++++" tyckte vi på omdömes-sidan.)
* Ett bränt exemplar av Chrono Trigger (fungerar inte).
* Grafikkort, Vodoo 2 (vet inte var det kommer ifrån)
* Body Harvest till N64
* Crysis Evil, hombrew-spel till Dreamcast (suger).

* Manualer till Resident Evil 4, Planescape Torment, Crazy Taxi, Shenmue och Jade Empire
* Hem till Midgård säsong 1, del 1 (hade ju varit klenoden i vilken DVD-samling som helst, dammit!)
* Diverse reklam för Sega Saturn
* Några gamla Super Play-DVD:er
* N64 Passport PLus III Version 3 (haha, importgrej till N64 och givetvis aldrig använd. Lånade den av min gamla arbetsgivare Retrosuperstore för att kunna spela Harvest Moon 64 en gång i tiden - det fanns ju bara i Amerika - men jösses det är nog en av världens sämsta produkter någonsin. Tror att det bara är några få spel som den överhuvudtaget kan få igång)

* Beggar Prince (värdelöst Mega Drive spel som släpptes 2006)
* Manualer till Dragon's Blood, Shenmue 2 och Riddick
* Saturn Memory Card (värdelöst minneskort till Sega Saturn som gick sönder efter en vecka - men det var fett att upptäcka att man kunde spara spökbilen i Sega Rally. Den upptog 977 block, och Sega Saturns interna minne låg på 500 block, vill jag minnas)
* Ett lik
* Reklam för Sega Saturn och Dreamcast
* En VMU-förpackning fylld med 5 VMU-batterier (med allra största sannolikhet redo för kassering).
* Några demoskivor och DVD:er.

* Tom Outcast-box
* Ett videoband som det står "Urlöjlig Synvinkel med Robert Gustafsson" på (men vi har svårt att tro att det verkligen är bandets riktiga innehåll)
* Några brända PS 1-spel (som inte fungerar)
* Hem till Midgård säsong 1, del 2 (Markoolios finest hour faktiskt)
* Golf Magazine presents: 36 Great Holes Starring Fred Couples (wtf, får spel ha så här långa namn? Och wtf, vi har ju aldrig haft en 32X)
* Jamaican Sun: The Best of Reggae (haha, så pöbeln)

* Videoband som det står "Det Näst Bästa ur Varan-TV på"
* Box till en Inofficiell Sega Saturn-kontroll (den är ganska bra)
* Syphon Filter 2 (Tasern FTW)
* Harvest Moon: Back to Nature
* Manual till VMU (can't live without it)
* Manual till DreamArena (för att webben är det nya)

Såja, inventeringen klar! Nu är det lätt att sortera allt och städa in det fint i hyllan igen.

Nu lägger man sig nöjd ikväll.

#blogg

LIVE ACTION: Johan Martinsson städar en mystisk hylla

Bra inventerat! Det borde man göra oftare. Jag har också en massa lik i garderoben!


signatur

Kittens are for real!

Tack! Det var roligt att du tycker det.

1
Skriv svar