Crytek: "Crysis kommer fungera på 2-3 år gamla datorer"

Robot
Crytek: "Crysis kommer fungera på 2-3 år gamla datorer"
Medlem
Crytek: "Crysis kommer fungera på 2-3 år gamla datorer"

Kommer nog gå lika bra som att köra en bil utan motor

men, men hoppas kan man alltid

Medlem

Även om det går...hur kul är det att lira sån spel på en gammal burk? Då missar man ju hela poängen...Det ska se snyggt och imponerande ut smat vara kul.

Medlem

bra för dom som inte har råd att köpa en ny dator


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir ju som Doom3 när det kom, alla blev så glada med burkar på Gf4 kort inklusive mig själv som körde innan 6800 ploppade in. Liksom man måste väl inte köra på max för att få en hyffsad grafik det är ju alltid bra att göra ett spel som ser ut hyffsad även på low details som doom3 vilket är bra.

Inaktiv

är så kul med alla grafikfantaster där ute!
spelkänslan ska finnas även utan oslagbar grafik...
storyn är det allra viktigaste imo
har spelet en bra story blir det kul även på en klenare dator

lirade själv doom3 på en p4 1.8ghz med gf4 kort, storyn va inte den bästa men att grafiken inte var på topp var inget som drog ner helhetskänslan för mig

Inaktiv

Ska jag vara ärlig så är jag mest sugen på de nya 'effekterna' som typ Depth of Field och liknande. Det gör inget om upplösningen ligger runt 800x600.

Medlem

Klart att Crysis kommer att fungera på 2-3 år gamla datorer. Sen om det är spelbart eller inte är en heeeelt annan fråga.

Medlem
Skrivet av Philip:

Klart att Crysis kommer att fungera på 2-3 år gamla datorer. Sen om det är spelbart eller inte är en heeeelt annan fråga.

haha bra sagt stämmer stämmer...

Inaktiv

doom 3 borde fått pris för att lyckas vara snyggt på äldre motorer såväl som nyare!

Medlem

Klart det kommer vara spelbart tror inte de på Crytek tycker 10 fps är spelbart men det kanske bara är jag

Medlem

Yeah. men ska ändå skaffa nyare saker


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tycker det är rätt nice när spel fungerar på äldre datorer...roligt att få chans att lira + man kan lira om när man väl fått bättre dator


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Folk nuförtiden är alldeles för "grafik kåta". Ett spel måste inte köras i absolut maxxad upplösning + inställningar för att det ska va kul att spela spelet. Som någon annan sa, gameplay och story är 100 ggr viktigare än att spelet är supersnyggt.

Jag personligen är helnöjd med nyheten att spelet kommer vara skalbart, så att även vi med lite äldre datorer kan spela spelet. Jag menar, hur kul är det egentligen att behöva gå och köpa en helt ny dator, varje gång ett nytt spel släpps?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Aj då... både ny dator och en PS3... får nog jobba lite extra.

Medlem

Va? Släpper de en textbaserad version av Crysis?

Du --> x B <--- monster


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

nej, det behöver man verkligen inte darkthunder... men det e skoj att skryta att ens dator pallar med det?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Va? Släpper de en textbaserad version av Crysis?

Du --> x B <--- monster

Hahaha! Klockren. Crysis i Larn style.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Va? Släpper de en textbaserad version av Crysis?

Du --> x B <--- monster

lmao! hahah


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av darkthunder:

Folk nuförtiden är alldeles för "grafik kåta". Ett spel måste inte köras i absolut maxxad upplösning + inställningar för att det ska va kul att spela spelet. Som någon annan sa, gameplay och story är 100 ggr viktigare än att spelet är supersnyggt.

Jag personligen är helnöjd med nyheten att spelet kommer vara skalbart, så att även vi med lite äldre datorer kan spela spelet. Jag menar, hur kul är det egentligen att behöva gå och köpa en helt ny dator, varje gång ett nytt spel släpps?

Synd bara att även gameplay-relaterade saker (fysik, AI, etc.) skalas ned för att spelen skall kunna spelas på äldre datorer.

Det nedskalade gameplayet blir dock låst till lägsta nivån, till skillnad från den inställningsbara grafiken.

Medlem

Hmm, vore fint om min 2.4 ghz kunde köra det här spelet på godkända inställningar :P. Men jag är tveksam, time will tell som en vis man sa en gång.

Medlem

Heh, funkar väl lika bra som Supreme Commander demo'n gör på min dator... 10-15fps med allt på lägsta.

Medlem

Jag vill se screenshots/filmer med fps mätare mellan olika riggar isf. Seeing is believeing!

Medlem

Synd bara att den flashiga grafiken som kunde gett den grymmaste djungelskjutaren någonsin mynnade ut i något rambo flax med rymdisar och annat jox.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Blir ju som Doom3 när det kom, alla blev så glada med burkar på Gf4 kort inklusive mig själv som körde innan 6800 ploppade in. Liksom man måste väl inte köra på max för att få en hyffsad grafik det är ju alltid bra att göra ett spel som ser ut hyffsad även på low details som doom3 vilket är bra.

Precis. Om man kollar på Warcraft 3 så kan man köra det med väldigt låga inställningar och det ser ganska bra ut. Men ska man ha högsta upplösningen på och allt grafiskt på max krävs det en hel del. Pentium 4 eller mer.
Alltid kul att kunna spela spel med låga inställningar och för dom som har bra datorer så blir dom lyckliga att dom kan köra max på allt.

dyb
Medlem

En sak dom borde visa i en in-game trailer är skillnaden mellan ett DX9 baserat GFX kort och ett DX10 kort. så alla som inte har ett g8800 får se hur det kommer se ut.

Medlem

Det här var väl knappast någon nyhet? har ju varit allmänt känt och uttalat av Cevat Yerli (Cryteks "chef") sedan minst 1 år tillbaka..

Anyway, KAN kan man väl men att det kommer se ut som Battlefield 1942 är en annan sak.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Medlem
Skrivet av Fik0n:

Synd bara att den flashiga grafiken som kunde gett den grymmaste djungelskjutaren någonsin mynnade ut i något rambo flax med rymdisar och annat jox.

Mynnade ut i..?
FarCry var menat som ett dinosariejägarspel från början, ändrade planerna sen.. Att Crysis skulle bli helt annorlunda från sin föregångare, dvs att det finns monster och i det här fallet aliens, tror jag nog ingen hade trott?

Och jag vill ha mer specifika systemkram än "en 2-3 år gammal dator" tex. kommer det krävas Pixel Shader 3.0? Stog förut att det kräver 2.0, men ändå stog bara ps3.0 kort med på listan på minimum..

Ska köpa ny dator nu så fort ATI får ut sitt nya kort men vore kul att veta.

Finns det egentligen några "officiella" minikrav?

12
Skriv svar