Skriv en recension - vinn film och FZ-tröja!

Robot
Skriv en recension - vinn film och FZ-tröja!
Inaktiv
Skriv en recension - vinn film och FZ-tröja!

Blev det en nolla för lite där? Bara 300 ord? Aftonbladet-standard hallå!


signatur

Don't be silly. I'd only be able to hide one gun if I were naked.

Redaktör

300-400 ord (inte tecken) är ganska lagom för en recension - man får ur sig det som behöver sägas utan att bli långrandig. De flesta av våra kortare texter ligger kring 500 ord (t.ex. Sam & Max Episode 3).

Apropå en viss kvällsblaska - deras kortare recensioner brukar ligga på knappt 100 ord.


signatur
Medlem

Edit: Läste rätt.

PaZ
Medlem

hehe, du hann före mig, svenpa

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:

300-400 ord (inte tecken) är ganska lagom för en recension - man får ur sig det som behöver sägas utan att bli långrandig. De flesta av våra kortare texter ligger kring 500 ord (t.ex. Sam & Max Episode 3).

Apropå en viss kvällsblaska - deras kortare recensioner brukar ligga på knappt 100 ord.

Ah, okej, tack. Var tvungen att kolla bara.


signatur

Don't be silly. I'd only be able to hide one gun if I were naked.

Medlem

Vänta... jag ser denna bilden när jag läser rubiken "Skriv en recension - vinn film och FZ-tröja!":

http://xtrmntr.fz.se/fz/nyheter/avp-tavling.jpg

Skrivet av FZ:

och en dvd-version var av filmen Alien vs Predator.

Haha det avgör saken, jag kommer inte recensera något om man får sådant skit i gengäld.

Edit: Måste skriva av mig mer när det gäller filmen Alien vs Predator, även om ni fick denna filmen gratis så undvik att se den, värre skit finns inte att se. Den fick förövrigt 5.4/10 på IMDb.

Redaktör

Kan upplysa om att summan av priserna är relativt bra sett till vad spelskribenter får betalt - både på FZ och andra håll. Man blir inte rik på speltyckande...

Tanken är att ni läsare ska få chansen att tycka till. Många har åsikter om våra recensioner, detta är ett utmärkt tillfälle att förmedla det vi missar, ge ett annat perspektiv, och så vidare. Ta till exempel vår BF2142-recension, som rörde upp rejält när det begav sig.


signatur
Medlem

Tja har sett sämre filmer än AvP, Bloodrayne t.ex. Och FZ tröjorna är ju såklart grymma. Trevligt initiativ och det är ju ingen som tvingar dig Philip.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hmm, får se vad man kan recensera. Vore kul att skriva om något spel.

Inaktiv

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

Medlem

Hm, jag har åsikter om allt och kan aldrig hålla käft. Det här borde jag lägga en stund på. Får man recensera vad man vill? För jag är inte så vass på gamervärlden...


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av z0idberg:

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

undrar om vederbörande vet hur man skriver en recension?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

undrar om vederbörande vet hur man skriver en recension?

Vad syftar du på? I en recension skriver man väl ner sina åsikter om det som man recenserar?

Inaktiv

nästan så jag måste testa att skriva en recension..nån gång måste vara den första...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Jag får inte vara med i tävlingen, eller hur?
Fan, jag vill ha en tröja...

Medlem
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

undrar om vederbörande vet hur man skriver en recension?

Vad syftar du på? I en recension skriver man väl ner sina åsikter om det som man recenserar?

gör man? det var nått nytt. man analyserar väl ändå det bra och det dåliga och håller sig så sparsam som möjligt med personliga åsikter.

Annars skall jag nog inte recensera nått annat än FPS spel... och definitivt inte wow


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Får se om jag kortar ner min 1200 ord långa Okami recension och skickar in, förlorar ju en hel del innehåll ju


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Synd att man fick så dåliga betyg i Svenska förr i tiden, så det blir nog ingeting för mig.

Medlem

Kul iniativ ,skulle skrivit själv om jag inte var så usel på få tilll skrivandet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Utöver de obligatoriska svenska recensions uppgifter man fått i skolan så har jag bara skrivit 2 eller 3 recensioner på engelska till några forum. Synd att det är till på söndag, hade gärna skrivit om Supreme Commander som kommer nästa fredag. Kanske R6 Vegas, kanske GoW. Får se om man hinner något.

EDIT: Jag har lite svårt att måla upp 300 ord i huvudet och hur mycket det är... kollade mina äldre recensioner och dom är bra mycket längre, får försöka skriva recensionen så sammanfattat som möjligt

PaZ
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

undrar om vederbörande vet hur man skriver en recension?

Vad syftar du på? I en recension skriver man väl ner sina åsikter om det som man recenserar?

gör man? det var nått nytt. man analyserar väl ändå det bra och det dåliga och håller sig så sparsam som möjligt med personliga åsikter.

Annars skall jag nog inte recensera nått annat än FPS spel... och definitivt inte wow

hur kan "bra" och "dåligt" vara något annat än personliga åsikter? Det värsta som finns är ju recensioner som bara listar features och sen inte berättar hur spelet i sig funkar...

har nog inte tid att skriva någon recension nu till helgen, så jag tror jag passar iaf..

Medlem
Skrivet av Philip:

Edit: Måste skriva av mig mer när det gäller filmen Alien vs Predator, även om ni fick denna filmen gratis så undvik att se den, värre skit finns inte att se. Den fick förövrigt 5.4/10 på IMDb.

Filmen är ganska okay, men ingen superhit. Men att påstå att det inte finns värre filmer är väl lite magstarkt imho.

Medlem

Kan man skriva retro-recensioner??:O


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Sämsta filmen som jag någonsin sett är nog iaf Jeepers Creepers *ryser*

Skummaste recensionen på FZ är denna imo


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Haha, sant Dumlen. Borde nog ha varit en preview istället.
AvP är iaf inte sämre än filmen Screw Loose. Föräldrarna hyrde den, vi såg 10 minuter sen stängde av skiten och lämnade tillbaka.

Medlem

Nu skulle man ju vara lika bra som Angry Nintendo Nerd på att recensera ett spel :D.

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av z0idberg:

Det senaste året? Men jag vill skriva en totalsågning av HL2! Får jag inte göra det?

undrar om vederbörande vet hur man skriver en recension?

Vad syftar du på? I en recension skriver man väl ner sina åsikter om det som man recenserar?

gör man? det var nått nytt. man analyserar väl ändå det bra och det dåliga och håller sig så sparsam som möjligt med personliga åsikter.

Annars skall jag nog inte recensera nått annat än FPS spel... och definitivt inte wow

hur kan "bra" och "dåligt" vara något annat än personliga åsikter? Det värsta som finns är ju recensioner som bara listar features och sen inte berättar hur spelet i sig funkar...

har nog inte tid att skriva någon recension nu till helgen, så jag tror jag passar iaf..

alltså, jag kan ju testa och recensera ex ett strategispel trots att jag inte är någon fan av just strategi och ändå ge det ett hyffsat bra betyg (om det är bra) men som recensent kan du ju knappast skriva ner ett helt spel bara för att just DU tycker det är skräp, wow skulle i så fall få mindre än 1 i betyg av mig om jag nu skall gå på ÅSIKTEN om spelet. Men kommer treoligtvis att få 8/10 pga att det är välgjort och genomtänkt. Men jag personligen skulle aldrig spela det. Capish!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

är nog inte särskilt bra på att recensera (fråga mina lärare genom grundskolan, de fick aldrig något inlämnat ;D) men angående hemska filmer så tror jag att Modesty Blaise tar priset... hua...

Medlem

nudel, jag håller inte riktigt med dig. Man skriver inte en recension efter vad andra tycker utan vad man själv tycker. Annars kan man lika gärna läsa på baksidan av spelboxen. Det är därför man inte ska ta recensioner som fakta, det är ju någons åsikt också varför alla inte håller med recensenten.

12
Skriv svar