Tre sålda Wii för varje Playstation 3 i Japan

Robot
Tre sålda Wii för varje Playstation 3 i Japan
Inaktiv
Tre sålda Wii för varje Playstation 3 i Japan

Bwhahahahha!

Ps. Ursäkta avsaknaden av ett intelligent inlägg.

Medlem

Det innebär väl enligt mina beräkningar att Wii är exakt 3 gånger bättre än Playstation 3


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Tycker PS3 sålt rätt bra med tanke på det höga priset och brist på bra spel. När de bra spelen väl kommer till PS3 kommer försäljningen ta fart på allvar.

Medlem

Zelda har ju redan släppts, medens inget känt spel har släppts till ps3?

Kanske lite av det Gaara menade?


signatur

iPod <3 ER-4p

Medlem

Inga kända spel till PS3?

Ridge Racer 7, NHL 2K7, Call of Duty 3, Tiger Woods PGA Tour 07, Tony Hawk's Project 8, Lemmings osv osv är redan släppta för att nämna några, hur många kände du till mer än Zelda som släppts till Wii? Nä, tänkte just det


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Inga kända spel till PS3?

Ridge Racer 7, NHL 2K7, Call of Duty 3, Tiger Woods PGA Tour 07, Tony Hawk's Project 8, Lemmings osv osv är redan släppta för att nämna några, hur många kände du till mer än Zelda som släppts till Wii? Nä, tänkte just det

Hur många av dem tror du spelas i Japan förutom Ridge Racer 7?, PS3 har inga större titlar riktade mot den japanska marknaden ute för tillfället. När till exempel VF5 släpps ökar nog försäljningen ett snäpp, men när tiden är mogen och spel som MGS4 och FF13 släpps kommer den öka markant.

Zelda är en av anledningarna till att Wii säljer bra, det och bra marknadsföring.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av Ghengis Khan:

Inga kända spel till PS3?

Ridge Racer 7, NHL 2K7, Call of Duty 3, Tiger Woods PGA Tour 07, Tony Hawk's Project 8, Lemmings osv osv är redan släppta för att nämna några, hur många kände du till mer än Zelda som släppts till Wii? Nä, tänkte just det

Alla spel som du nämner säljs till flera konsoler(förutom RR7) om jag inte misstar mig.
Det den första postaren syftar på är kända spel som är exklusiva till ps3.

För utom det så gillar jag inte spinnen på nyheten.
varför inte bara rapportera försäljningssiffor på alla tre konsoler och låta läsaren tolka fakta själv.

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Inga kända spel till PS3?

Ridge Racer 7, NHL 2K7, Call of Duty 3, Tiger Woods PGA Tour 07, Tony Hawk's Project 8, Lemmings osv osv är redan släppta för att nämna några, hur många kände du till mer än Zelda som släppts till Wii? Nä, tänkte just det

Många av de där finns ju på andra format som 360/Ps2 så inget skäl till att köpa ps3 för, det finns inga direkt killer apz för Ps3 som rättfärdigar 6-7lax.
När wii ägarna spelat klart Zelda/mario och alla söta partyspel kommer de se sig om efter 360/Ps3 spel.
Wii är lite som en "karookie" (hur det nu stavas) maskin dvs kul att plocka fram då o då o spela med vänner, inget för hardcore gaming.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av Ghengis Khan:

Inga kända spel till PS3?

Ridge Racer 7, NHL 2K7, Call of Duty 3, Tiger Woods PGA Tour 07, Tony Hawk's Project 8, Lemmings osv osv är redan släppta för att nämna några, hur många kände du till mer än Zelda som släppts till Wii? Nä, tänkte just det

Alla spel som du nämner säljs till flera konsoler(förutom RR7) om jag inte misstar mig.
Det den första postaren syftar på är kända spel som är exklusiva till ps3.

För utom det så gillar jag inte spinnen på nyheten.
varför inte bara rapportera försäljningssiffor på alla tre konsoler och låta läsaren tolka fakta själv.

FZ måste agera lite som skvallerblaska, hur ska man annars få nyheter att låta intressanta?

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Det innebär väl enligt mina beräkningar att Wii är exakt 3 gånger bättre än Playstation 3

Eller 3 gånger billigare? Vänta tills priset har gått ner och det blivit en europa-release.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Tycker PS3 sålt rätt bra med tanke på det höga priset och brist på bra spel. När de bra spelen väl kommer till PS3 kommer försäljningen ta fart på allvar.

Det sk. höga priset finns inte i Japan, inte om man jämför mot vad den kommer kosta här iaf. Kommer inte riktigt ihåg det exakta priset, men runt 3-4000 kostar en PS3 i Japan....om jag nu inte är helt ute å cycklar förståss..

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Gaara:

Tycker PS3 sålt rätt bra med tanke på det höga priset och brist på bra spel. När de bra spelen väl kommer till PS3 kommer försäljningen ta fart på allvar.

Det sk. höga priset finns inte i Japan, inte om man jämför mot vad den kommer kosta här iaf. Kommer inte riktigt ihåg det exakta priset, men runt 3-4000 kostar en PS3 i Japan....om jag nu inte är helt ute å cycklar förståss..

Jojo, men då kostar ju Wii mellan 1200-1500kr. För japanerna så är de nog mycket pengar.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Ghengis Khan:

Det innebär väl enligt mina beräkningar att Wii är exakt 3 gånger bättre än Playstation 3

Eller 3 gånger billigare? Vänta tills priset har gått ner och det blivit en europa-release.

Tycker iofs att det är en bättre apparat om den säljer mer pga att det då är lättare att få tredjepartstillverkare att börja tillverka spel till "sin" maskin. Ingen mening med en monstermaskin som ingen köper och ingen gör spel till(ursäkta överdriften, men Ni förstår nog tanken).


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av cribba:

Zelda är en av anledningarna till att Wii säljer bra, det och bra marknadsföring.

rabida fans?

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av cribba:

Zelda är en av anledningarna till att Wii säljer bra, det och bra marknadsföring.

rabida fans?

Och du menar Playstation har inte rabida fans?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

[Jojo, men då kostar ju Wii mellan 1200-1500kr. För japanerna så är de nog mycket pengar.[/quote]

Är du från yttre rymnden? eller var det ett skämt?

Japan har 125 miljoner invånare med världens högsta köpkraft per capita

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Picke:
Skrivet av Gaara:

Tycker PS3 sålt rätt bra med tanke på det höga priset och brist på bra spel. När de bra spelen väl kommer till PS3 kommer försäljningen ta fart på allvar.

Det sk. höga priset finns inte i Japan, inte om man jämför mot vad den kommer kosta här iaf. Kommer inte riktigt ihåg det exakta priset, men runt 3-4000 kostar en PS3 i Japan....om jag nu inte är helt ute å cycklar förståss..

Jojo, men då kostar ju Wii mellan 1200-1500kr. För japanerna så är de nog mycket pengar.

Ehh,japan/japaner är mkt rikare än sverige/svenskar


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Tycker jag är rätt bra siffror ändå för PS3an. Fler kommer definitivt att säljas, många fler, i mars när det faktiskt är lanserat i hela världen (well, nästan). Sen när de tyngre titlarna släpps är jag övertygad om att PS3an kommer ha uppemot dubbelt så lång livstid som Wiin.

Försäljningssiffrorna till Wiin är inte alls överaskande med tanke på vad nintendo satsar på med sin konsol. Min syster har köpt en ^^

1
Skriv svar