Age of Conan > WoW?

Inaktiv
Age of Conan > WoW?

Funcom har sen några veckor släppt ett FantasyMMORPG, som enligt mig klår med hästlängder Blizzard´s mest framgångsrika spel, som har varit på toppen av denna genre under en lång period.
Jag kan förklara varför, genom ett par olika exempel, som jag kommer att lista:

Stridssystemet
Det nya stridssystemet som AoC föreslår är simpelt och genialt: man kan välja antingen att slå en vänster, höger eller rak attack, som är enkelt placerade som hotkeys 1,2 och 3. Senare så kommer man att lära sig att slå en nedervänster-nederhöger attack(Q och E). Det finns combos, som kräver nertryckning av vissa knappar i rätt ordning, för att lägga till extra skada på fienden. Vad som gäller strid på häst/mammut/noshörning så har man helt nya attacker och nya combos, så de är inte längre bara för transport!

Guilder och PvP
PvP:n i detta spel är mycket involverande, med krig bland guilder och frihet att döda vilken annan spelare som helst, utanför storstäder. Naturligtvis så kan detta skapa krig och chans att skapa ett pris på mördarens huvud(Jag har också ett pris på mitt huvud, några andra bara blev sura på min guild och betalar för att döda oss xD ), så det gäller att se upp med vem man dödar. Guilder kan bygga egna städer, för att ge buffs och ha ett ställe där man kan känna sig trygg från ofredliga attacker(mammutar och noshörningar kan förstöra byggnader, så se upp!).

Inte samma sak hela tiden
Vi upptäcker oss vakna upp på en bebodd ö, som en skeppsbruten slav. För de första tjugo levlarna så spelar man endast i denna lokation, som ligger i ett underbart paradis av växter, samt floder av lava av den aktiva vulkanen. Senare, så kommer man att lifta vidare till det stora Hyboria, för att börja levla upp i Cimmeria´s kalla berg, Aquilonias imponerande slätter eller i de hetta öknarna av Stygia. Byggnanderna är varierande och lokationerna som funcom presenterar oss är unika, tack vare den otroliga grafiken Age of Conan: Hyborian Adventures pampigt visar.

#blogg


signatur

The cake is a lie!

Medlem
Age of Conan > WoW?

Tog mig ut för att köpa AoC idag men det var slut
Finns det några spelaffärer i Göteborg som har öppet imorgon månne?

Inaktiv

Åh, har du läst mitt antiWoW-inlägg? (:
Nu har jag inte testat AoC och har inget som helst intresse av att göra det.. men det låter onekligen bättre än WoW


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Inaktiv
Skrivet av Fission Mailed:

Åh, har du läst mitt antiWoW-inlägg? (:
Nu har jag inte testat AoC och har inget som helst intresse av att göra det.. men det låter onekligen bättre än WoW

Nepp, inte läst ditt inlägg fakstiskt Men jag är inte antiwow, det är bara AoC som enligt mig är bättre ;>

Kelet: Man kan även ladda ner hela spelet från funcom´s sajt, fast det tar circa 2 dar även med bra uppkoppling! (32 GB O_O)


signatur

The cake is a lie!

Medlem

Jag vet inte ens om det är bättre... annorlunda är det helt klart, och bra, men bättre kan jag nog inte påstå.

1
Skriv svar