Ny N-Gage i september?

Robot
Inaktiv
Ny N-Gage i september?

har inte nokia gett upp än?

Medlem

vad var det för fel på första N-gage, tyckte den var läcker o skön att spela på..
elefant öron som alla klagade på förstår jag inte vad det var dom störde sig på ...

funkade fint att snacka..

Ei
Medlem

Jag använder mig av en N-gage QD just nu. Funkar hur fint som helst, har inga problem med den. Sen att man spelat iväg en hel del tråkiga väntetimmar om det är på jobbet eller när man väntat på tunnelbanan skadar inte.

Det som saknas är dock att mp3 spelaren skulle varit i Stereo och en kamera kanske.

Medlem

dags att dö ?

Medlem

Har aldrig riktigt sett tjusningen i att spela på telefonen. Har hellre ett PSP isf. Dessutom så var det så jefla ful grafik på den.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

hehe, hatar spel på mobilen!

Medlem

Tufft detta

Kan vara intressant då jag hellre går omkring med bara en grej som får funka som allt-i-allo instället för separat mobil/digikamera/spelmaskin osv.

Men då så ska den se hysat bra ut också och inte vara så extremt ful som den första NGAGE som släpptes.

Medlem

en ny flopp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alla spelen var ju skräp... kontrollerna var skräp. Grafiken var inget imponerande inte äns precis när den släpptes och ljudet kom ur en fruktansvärt dålig liten mono högtalare.

... och nu snackar om jag den "nyaste" N-gagen, inte original versionen som var 100 gånger värre på allting.

Jag tror ska Nokia göra något sånt här så borde dom lägga in spelchip i många telefon modeller istället. Dom borde inte specifikt sälja telefonerna som spelmaskiner, ha det som en liten bonus istället så har folk inte så höga krav.

Låt folk LADDA ner spel för sjytton. Ingen går till en butik och köper mobilspel och inte för dom priserna N-gage spel kostar. Priset på spelen måste ner under 100 lappen, helst runt 50. Det absolut viktigaste är att kvalitén på spelen går upp... precis som på PSPn så är det inte dom spel som är exakt som på dom riktiga stora konsolerna som säljer utan spel som passar det handhålla formatet.

... men har på känn att att dom gör en exakt likadan telefon, kallad N-gage Extreme/Ultimate/360 som är exakt som första fast med bättre grafik. Kom igen nu Nokia, imponera.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Alla spelen var ju skräp... kontrollerna var skräp. Grafiken var inget imponerande inte äns precis när den släpptes och ljudet kom ur en fruktansvärt dålig liten mono högtalare.

... och nu snackar om jag den "nyaste" N-gagen, inte original versionen som var 100 gånger värre på allting.

Nu har den stöd för OpenGL ES 1.1, istället för att processorn gör allt 3D, och stereoljud.

Skrivet av Fletchett:

Jag tror ska Nokia göra något sånt här så borde dom lägga in spelchip i många telefon modeller istället. Dom borde inte specifikt sälja telefonerna som spelmaskiner, ha det som en liten bonus istället så har folk inte så höga krav.

Det är just det de gör. Ett flertal Nokiamobiler kommer vara NGAGE-kompatibla. Finns redan en ute nu; N93. Och N95 kommer snart.

Skrivet av Fletchett:

Låt folk LADDA ner spel för sjytton. Ingen går till en butik och köper mobilspel och inte för dom priserna N-gage spel kostar. Priset på spelen måste ner under 100 lappen, helst runt 50. Det absolut viktigaste är att kvalitén på spelen går upp... precis som på PSPn så är det inte dom spel som är exakt som på dom riktiga stora konsolerna som säljer utan spel som passar det handhålla formatet.

Igen, det är precis det de gör. Inga spel kommer kunna köpas i butik, utan spelen köps på nätet och laddas ner via mobilen eller datorn.

Medlem

Kazutoyo, ja då kanske det blir något av det. Tvivlar starkt på det endå, tror inte Nokia förstår vad folk vill ha. Skulle gissa det är där deras problem ligger.

Saker som pris hade varit intressanta. Vad kostar den billigaste "spel" telefonen? Även vad spel kostar hade varit intressant.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Saker som pris hade varit intressanta. Vad kostar den billigaste "spel" telefonen? Även vad spel kostar hade varit intressant.

Jupp, det håller jag med om. Men det verkar som vi får vänta ett tag innan vi får reda på det.

1
Skriv svar