FRA-lagen gick igenom

Medlem
FRA-lagen gick igenom

Kan fan inte tro det! FRA fick genom denna lagen rätt att övervaka all sort av datatrafik samt telefonsamtal/sms "för rikets säkerhet"! Detta är verkligen en sorglig dag i Sveriges historia... 18 juni 2008 - never forget

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IMdAZaAfhDA&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/IMdAZaAfhDA&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>

Riksdagen röstar ja till avlyssningslag (SweClockers)
Riksdagen röstade ja till FRA-lagen (Piratbyrån)
Ja till ny avlyssningslag (Aftonbladet)
Omstridd FRA-lag antogs av riksdagen (Metro)

#blogg

Medlem
FRA-lagen gick igenom

Äh spelar väl ingen roll.
Har du ens läst hur det går till ?'

Jag känner mig knappast kränkt och det är ingen som borde göra heller för de kommer inte att sitta och bläddra igenom varken dina SMS eller EMAILS och även om de gjorde det så skulle jag personligen inte bry mig om det var för landets bästa.

Har man inget att dölja behöver man inte vara skrajj heller för den delen :). Då syftar jag mer på typ Kamera övervakning osv som folk börjat whina på.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Har man inget att dölja behöver man inte vara skrajj heller för den delen :). Då syftar jag mer på typ Kamera övervakning osv som folk börjat whina på.

Så trevligt, återkom när de börjar sätta upp kameror i ditt hus/lägenhet men det är väl inte något som skulle störa dig då du inte har något att dölja.
Det är ju trots allt för landets bästa, om alla kameraövervakas dygnet runt så skulle det aldrig bli tillfälle att planera brott/terror dåd:up:

Medlem

Remember.. remember the fith of november... Eller den 18 juni...

Medlem
Medlem

På med folie hattarna grabbar. Att det blir så mycket stå hej, det är snarare pirater,kriminella (samma sak) som ska vara sura, vanligt folk kommer inte märka av det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Så trevligt, återkom när de börjar sätta upp kameror i ditt hus/lägenhet men det är väl inte något som skulle störa dig då du inte har något att dölja.
Det är ju trots allt för landets bästa, om alla kameraövervakas dygnet runt så skulle det aldrig bli tillfälle att planera brott/terror dåd

Ja för nu överdriver du inte alls.. jisses det här är långt ifrån något Minority Report liknande.

De kommer inte sätta upp några kameror i någons hem och det kan jag lova dig.

Skrivet av Redmac:

På med folie hattarna grabbar. Att det blir så mycket stå hej, det är snarare pirater,kriminella (samma sak) som ska vara sura, vanligt folk kommer inte märka av det.

Jag håller med dig Red.
Även trött på att de blir så mycket tjohej överallt.
Har man inget att dölja behöver man inte lipa, dessutom verkar folk inte riktigt fatta vad detta innebär... känner man sig kränkt av detta då är man en riktigt känslig jävel.

Medlem
Skrivet av redmac:

På med folie hattarna grabbar. Att det blir så mycket stå hej, det är snarare pirater,kriminella (samma sak) som ska vara sura, vanligt folk kommer inte märka av det.

Pirater är ett hot mot en industri och inte något land, så de kommer inte vara något intresse för FRA, på den fronten får Pontén fortsätta med sitt på egen hand. De som svider mest enligt mig är att de va så många som avstod från att rösta, alla inom rikstan snackar mycke om hur viktigt de är att rösta, ren bullshit då tydligen då högsta hönset kan unna sig fotboll istället. Men de lär bli en återremiss till hösten, och då tror jag fler kommer rösta nej.

Medlem

Med tanke på att en enorm del av Sveriges befolkning verkar vara klart emot denna lag så tror jag nog att den förr eller senare kommer att avskaffas. Om inte, så flyttar jag fan ifrån det här landet. Nu finns det inte mycket som håller mig kvar här iaf...

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Med tanke på att en enorm del av Sveriges befolkning verkar vara klart emot denna lag så tror jag nog att den förr eller senare kommer att avskaffas. Om inte, så flyttar jag fan ifrån det här landet. Nu finns det inte mycket som håller mig kvar här iaf...

Lol

Du anar nog inte hur bra vi har det här grabben..
Sjukvården , Arbets Tryggheten osv(hittills O_o? jävla moderader förstör landet).

Nåja som sagt Svergie må vara strikt men och andra sidan har vi ett väl byggt samhälle otroligt säkert och tryggt jämnför med andra länder..

Tror aldrig folk kommer varken fattar eller uppskatta det tills de flyttar utomlands och förstår vad mycket skit det finns där ute i världen.

*HOST ... USA*

1
Skriv svar