Doom 3 uppdaterat

Robot
Medlem
Doom 3 uppdaterat

Vilka snälla farbröder.

Medlem

Har varit bra sugen att spela igenom det igen. Kanske är påtiden att jag gör det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Är det någon som fortfarande kör det här spelet?
Eller finns det några bra moddar som är populära månne?


signatur

Jäh!

Medlem

Jag och en kompis spelar det coop (är inne på expansionen nu)

MFC
Medlem

Det finns hopp för mänskligheten (och Microsoft)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

körde om singleplayer delen i orginalet + expansionen förra månaden var roande


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

fan jag klarar inte sista bossen i RoE

Inaktiv

Jag skulle vilja klaga på att ni antar att

PC ÄR EN SYNONYM FÖR WINDOWS
vilket det INTE är

Linux fungerar definitivt på en PC. Macintosh är en persondator.

:evil:

Medlem
Skrivet av dosman:

Jag skulle vilja klaga på att ni antar att

PC ÄR EN SYNONYM FÖR WINDOWS
vilket det INTE är

Tack. Nu slapp jag känna mig som en språkpolis. Det är skillnad på PC-spel och Windows-spel.

Medlem
Skrivet av dosman:

Jag skulle vilja klaga på att ni antar att

PC ÄR EN SYNONYM FÖR WINDOWS
vilket det INTE är

Linux fungerar definitivt på en PC. Macintosh är en persondator.

:evil:

Haha så jävla sant. FZ ni borde skämmas.

Medlem

Inom spelvärlden är det i princip synonymt tyvär. Sen om det är 100% korrekt eller inte är en helt annan sak.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Inom spelvärlden är det i princip synonymt tyvär. Sen om det är 100% korrekt eller inte är en helt annan sak.

Om det står i en mening med Mac och Linux så känns det ganska relevant att det är korrekt.

Inaktiv
Skrivet av dosman:

Jag skulle vilja klaga på att ni antar att

PC ÄR EN SYNONYM FÖR WINDOWS
vilket det INTE är

Linux fungerar definitivt på en PC. Macintosh är en persondator.

:evil:

Ordet PC kommer från IBM PC, vilket är x86-arkitekturen.. Så även fast man på den tiden kallade t.ex. Macar för PC's är det inte helt korrekt.

Så ordet PC-spel är korrekt..
Sen att dem kräver Windows.. Windows är bara en dependence, eftersom det är ett "program".

Visserligen kan man köra många andra OS på en PC. Men termen PC-Spel är inte felaktig ffs.

Så ligger det till vetty!!

Medlem

Kan ju upplysa er om att senaste versionen av ezQuake fungerar till Windows Vista också enligt spelare som testat. Ni slipper alltså inte oss än på ett tag.


signatur
Redaktör
Skrivet av dosman:

Jag skulle vilja klaga på att ni antar att

PC ÄR EN SYNONYM FÖR WINDOWS
vilket det INTE är

Linux fungerar definitivt på en PC. Macintosh är en persondator.

:evil:

Du har alldeles rätt, kasst formulerat av mig. Nyhet omformulerad. Tack för rättelsen.


signatur
Inaktiv
Skrivet av nunne:

Ordet PC kommer från IBM PC, vilket är x86-arkitekturen.. Så även fast man på den tiden kallade t.ex. Macar för PC's är det inte helt korrekt. [...]

Jag tror inte att det är många som känner till historien bakom förkortningen PC. För mig, och jag tror även för många andra, så står PC mer för persondator - oavsett vem som använde termen först eller vilken processorarkitektur som används (Nu för tiden kan du ju även som ett exempel köra Mac OS X och Solaris på x86-kompatibla processorer, så även en dator som kör OS X kan vara en "riktig" PC).

Jag håller fullt med de som anser att PC felaktigt används som en benämning för något som endast fungerar på/till Windows. Men det har blivit så vedertaget för många att en PC är en dator som kör Windows så jag bryr mig knappt...

Själv kör jag Linux och trivs bra med det. Det är naturligtvis mycket svårare coolare att köra Linux...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar