En väska som det stod Sega på

En väska som det stod Sega på

Dagens, veckans och kanske (ja, kanske!) århundradets kluring:

Vad är värst - att ha på sig en Broder Daniel-tischa på en Broder Daniel-konsert eller att ha med sig en Sega-väska till ett av Segas PR-event?

Därom tvistar de lärde såklart inte ett jävla dugg, men så har de också aldrig kommit i kontakt med den Europeiska speljournalisteliten, som alltid dyker upp på de spelutgivarfinansierade eventen läckert stajlade som vandrande reklampelare. You name it, they got it. Wii-jackor, Xbox-byxor och Sony-mössor.

Ja, samt Sega-väskor såklart, som när jag var och kollade på just Segas utannonsering av Platinum Games-dealen härom månaden.

HÄFTIGT: nästan bildbevis:

Det är en Sega-väska, jag lovar! Men varje gång jag hade värsta läget att fånga den på bild så vinklade sig den erfarne speljournalisten på ett smart sätt så att det blev som ovan.

Och efter ett antal misslyckade försök så tyckte jag att speljournalisterna som jag delade soffa med började titta på mig som om jag vore lite tokig. "Is that guy really trying to get some kind of ass-shot of that guy with the nice Sega bag?!" tänkte jag att de kanske tänkte med sina Europeiska hjärnor, så jag blev lite blyg och började koncentrera mig på andra, möjligtvis lite mindre viktiga, saker. Som till exempel de tre spelen som Platinum Games visade upp den där dagen.

Men om det kan ni läsa i den här månadens Super PLAY.

#blogg

Medlem
En väska som det stod Sega på

Tur att det inte var jag... jag skäms till döds om jag råkar ha på mig en speltröja (eller vad som helst som inte kommer från Threadless, egentligen) på ett spelevent. Men sedan finns det ju sådana som inte bryr sig alls...

Inaktiv

Jag brukar ha ett Super Play-nyckelband. Bland annat när jag är på redaktionen. Gör jag bort mig då?

Haha, ja gud vad vi brukar skratta så fort du vänder ryggen till. Ibland kastar vi ruttna tomater också, märker du inte det?

Fast att vi skrattar åt Preger har väl inget att göra med hans nyckelband? *pinsam tystnad*


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar