XP vinner

Medlem
XP vinner

Jag behåller XP då jag nu fått svart på vitt.

Age of Conan FPS hemma test

<b>Öken (berg, skog mm)</b>
Vista: 45 FPS
XP: 73 FPS

<b>Mitt i city (efter lvl 20 staden)</b>
Vista: 5 - 30 FPS
XP: 25 - 45 FPS

Att tillägga är att jag kör Max på grafiken i upplösningen 1920x1200.

#blogg

Medlem
XP vinner

Ok att jag hörde 10%s prestandaförlust i Vista, men detta? Detta är ju helt absurt, måste vara något drivrutinsfel (gammal version?). Inte byter jag till Vista i framtiden om det ska vara såhär!

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Ok att jag hörde 10%s prestandaförlust i Vista, men detta? Detta är ju helt absurt, måste vara något drivrutinsfel (gammal version?). Inte byter jag till Vista i framtiden om det ska vara såhär!

Inte dra alla spel över samma kam bara.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Kör du service pack 1 på vista? Vad har du för rigg i övrigt?

Medlem
Skrivet av LoCK:

Kör du service pack 1 på vista? Vad har du för rigg i övrigt?

Ja jag körde sp1 till Vista.
Har en dual core 2,7 (ca) processor.
GeForce 8800GTX (768mb)
4gb ram
10.000 rpm hdd.
Nya fläktar

Medlem
Skrivet av Skitz:
Skrivet av Dvorak:

Ok att jag hörde 10%s prestandaförlust i Vista, men detta? Detta är ju helt absurt, måste vara något drivrutinsfel (gammal version?). Inte byter jag till Vista i framtiden om det ska vara såhär!

Inte dra alla spel över samma kam bara.

Source Motorn är väl det enda som jag sett presterar samma på både vista och xp eftersom den är väldigt underbar!

Nu spelar inte jag jättemycket på PC, men CoD 4 flyter också bättre i XP.

Medlem
Skrivet av Skitz:
Skrivet av Dvorak:

Ok att jag hörde 10%s prestandaförlust i Vista, men detta? Detta är ju helt absurt, måste vara något drivrutinsfel (gammal version?). Inte byter jag till Vista i framtiden om det ska vara såhär!

Inte dra alla spel över samma kam bara.

Självklart inte, men ändå, om endast ett spel som jag verkligen vill köra (kanske inte AoC däremot) och jag hindras av dålig prestanda pga operativsystemet... tja, då kör jag nog hellre med det äldre.

Medlem

Jag minns att jag testade vista när det var precis nytt i UT2004. Då gick fpsen ner från 140 till 45.

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av Skitz:
Skrivet av Dvorak:

Ok att jag hörde 10%s prestandaförlust i Vista, men detta? Detta är ju helt absurt, måste vara något drivrutinsfel (gammal version?). Inte byter jag till Vista i framtiden om det ska vara såhär!

Inte dra alla spel över samma kam bara.

Självklart inte, men ändå, om endast ett spel som jag verkligen vill köra (kanske inte AoC däremot) och jag hindras av dålig prestanda pga operativsystemet... tja, då kör jag nog hellre med det äldre.

Jo, det låter vettigt. Själv kör man med XP 64-bit och dualboot XP 32-bit i nuläget, men då jag lirade med Vista 64-bit upplevde inte jag större skillnad på FPS.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Var det inte exakt samma skit från Windows 98 till XP? Vill minnas att jag tog bort XP efter ett tag till fördel för Win98, endast för att kunna spela Morrowind bättre.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Var det inte exakt samma skit från Windows 98 till XP? Vill minnas att jag tog bort XP efter ett tag till fördel för Win98, endast för att kunna spela Morrowind bättre.

Påminner om när Xp lanserades och man körde Win2000 och man fick konstiga rykningar i vänstraögat så fort man såg Xp's start meny! och byte tebax till 2000 igen


signatur

42

1
Skriv svar