We are the mittemellan generation

Medlem
We are the mittemellan generation

Tyvärr Calle, vi är nog inte internetgenerationen. Känns mer som om vi hamnat mittemellan. Internetgenerationen måste ju vara den som växer upp med det från start, med allt vad det innebär. Jag försöker komma på vilket coolt namn vi skulle ha på oss själva, men inget dyker upp. Det känns lite som om allt hände före eller efter oss halvtidiga 80-talister.

Vi skulle i och för sig kunna vara en typ av CS-generation. Hur bra nu det känns på en skala.

Älskade #Counter-Strike, när gick allt så fel?

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
We are the mittemellan generation

Vi är nog den sista generationen som faktiskt gick hem till folk och frågade om man kunde vara med dom, alternativt ringde istället för att slänga iväg ett sms eller skriva på msn "vad händer?"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skägg.
10 Chambers

Först och främst, jag är internet. Om resten av generationen inte är det, fuck you.

Jag tror det var 90-talisterna som förstörde CS. Spelade faktiskt lite i veckan och när jag påpekade att en lagkamrat inte borde ha hoppat in framför mitt gevär när jag tömde ett magasin i riktning mot motståndarna fick jag till svar "gay".


signatur
Medlem

Ursäkta språket, men som 80talist ställer jag FÖR FAN inte upp på att vara nån lam jävla CS-generation. Möjligtvis Quake generationen dock

Medlem

Vi kan ha varit den enda mogna cs-generationen... Men vi slutade spela när alla 90-talister kom :). Den kan jag hålla med om.

Medlem

Nu ska vi inte skylla på ett helt 90-tal här. Jag är 90-talist och jag tål inte CS, Jag spelar Doom (Ja. Dem Bra Doom spelen!) och andra retroklassiker.

Medlem

vi är ju nintendo generationen! alternativt z-tv generationen, fick höra båda i lumpen när det begav sig


signatur

Tempus fugit.

Medlem

CS-generationen? Nej tala för dig själv isåfall! Knappast CS jag tänker på, det är snarare generationen efter. Jag tänker på Amiga, Super Mario, manicklar!

Medlem

Första generationen som tyckte det var coolt med XZ och "svensk stavning" osv i användarnamnen? Eller vad säger du Xplejjn?

Ang CS-generation håller jag med föregående talare!

Medlem

Jag har alltid känt att jag som född 82 fått genomleva hela Dator och Tv-Spels - "evolutionen", så jag har alltid tänkt att vi var de som fick uppleva allt first hand. De efterkommande har som fötts in i allt som levande faktum. Har t.e.x en yngre vän som talar om att han spelade Playstation som fyraåring och att det är hans första spelminne. Känns lite absurt för mig som minns den första Nintendon med Rock n' Roll racing och C64:an som var min första kontakt med spel.

Medlem
Skrivet av Shaef:

Jag har alltid känt att jag som född 82 fått genomleva hela Dator och Tv-Spels - "evolutionen", så jag har alltid tänkt att vi var de som fick uppleva allt first hand. De efterkommande har som fötts in i allt som levande faktum. Har t.e.x en yngre vän som talar om att han spelade Playstation som fyraåring och att det är hans första spelminne. Känns lite absurt för mig som minns den första Nintendon med Rock n' Roll racing och C64:an som var min första kontakt med spel.

First hand vet jag inte om jag kanhålla med om. Jag la mina händer på en C:64 , 1983. Med andra ord är det nog snarare 70-talisterna som varit med sen start.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

1
Skriv svar