Högupplöst Crysis-rulle

Robot
Medlem

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Beställde ny rigg idag, hoppas att ett Geforce 8800 GTS orkar med detta underbara spel.

Inaktiv

Köpte ett Geforce 8800 (kronor) GTX idag, kommer i morrn förmodligen...sitter på en halvkass prolle (4600+) 2 gig ram, fast hoppas att jag kan lira detta i samma kvalle som i filmerna.

Medlem

Varför inte vänta till spelet är släppt, och läsa lite tester innan ni köper grafikkort eller helt nytt system, istället för att köpa nåt och sen sitta och hopppas på att det kommer att funka?

Inaktiv

Satan , vad snyggt!!!!

Jee
Medlem

Finns det några systemkrav för spelet? Kan inte mycket om Hårdvara. Tror ni NVIDIA GeForce 7900 GTX kommer funkar bra med detta spelet?


signatur

Eller inte?

Medlem

För er som vill se prestanda tester på Crysis kolla länken

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5451


signatur

Solo indie utvecklare - https://www.frostward.com/

Medlem

Varför HD-film när de ändå komprimerar så jävligt?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av peter_lovgren:

Varför inte vänta till spelet är släppt, och läsa lite tester innan ni köper grafikkort eller helt nytt system, istället för att köpa nåt och sen sitta och hopppas på att det kommer att funka?

Jag har sparat och slitit i ett halvår för att just köpa ett 8800, så det var inget impulsköp precis...
Sen så har jag ju Vista 64 i burken numer...
Och så har man ju i ett halvår ungefär läst tester noga, kollat prestanda, många ggr läst att DX 10 ska va MINDRE krävande än DX 9, och då är ju saken biff...Fast visst oroar man sej litegranna, då det är fasligt dyrt. Just nu har jag ett X1650 pro, och de som försökt lira R6 Vegas på det vet varför jag vill byta kort :)...

Medlem

Varför är folk så exalterade över detta spel? Tror inte det kommer bli så bra, men det är ju jag det - Optimist! Ser mer fram emot Stalker faktiskt, grafik och fysik tilltalar mig inte så värst mycket. Visst, snyggt är det men vad är poängen?

Man är någon slags super soldat med en super dräkt som möjliggör höga hopp och slag (oj va grymt!), där som jag tappade intresset för detta.. Science-Fiction är inte riktigt min grej!

Inaktiv

Ja smaken är som baken, illaluktande. Gillar det jag såg i filmerna, ganska så raka motsatsen mot de FPS jag brukar lira, R6 serien, Ghost Recon serien, SWAT 4 och så även BF.
Gillar verkligen att saker och ting faktiskt går sönder när man skjuter på dom. Vet inte hur många ggr man drämt ett pansarskott i ett trästaket och skiten sår kvar, utan ett märke ens...

Medlem
Skrivet av Sgt.Romeo:
Skrivet av peter_lovgren:

Varför inte vänta till spelet är släppt, och läsa lite tester innan ni köper grafikkort eller helt nytt system, istället för att köpa nåt och sen sitta och hopppas på att det kommer att funka?

Jag har sparat och slitit i ett halvår för att just köpa ett 8800, så det var inget impulsköp precis...
Sen så har jag ju Vista 64 i burken numer...
Och så har man ju i ett halvår ungefär läst tester noga, kollat prestanda, många ggr läst att DX 10 ska va MINDRE krävande än DX 9, och då är ju saken biff...Fast visst oroar man sej litegranna, då det är fasligt dyrt. Just nu har jag ett X1650 pro, och de som försökt lira R6 Vegas på det vet varför jag vill byta kort :)...

Ok, men vissa verkar ju uppgradera just/bara för detta spelet vilket enligt mig är ren idioti, eftersom man inte vet exakt vad som krävs och därför inte har några garantier för hur bra prylarna kommer fungera med spelet. Själv kommer jag med stor sannolikhet köpa både Vista och ett DX10-kort så småningom, men inte förrän man läst lite tester efter att spelet väl är släppt och framförallt inte förrän ati släppt sin konkurrent så man har lite valmöjligheter...

Medlem
Skrivet av oNliner:

För er som vill se prestanda tester på Crysis kolla länken

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5451

Tydligen fake det där testet.. läste det på [www.crysis-online.com] Främst för att Crysis inte ens använder sig av Ageias PhysX som de påstår sig andvänt i testet.. Men man vet ju aldrig

Kolla även in intervjun i länken nedan (som förvisso är väldigt gammal men många har nog inte läst den) där multiplayer delen gås igenom från topp till tå.. Verkar så grymt kul! [http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=145126]


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Åååå vad jobbigt man har det. Vet inte hur länge jag ska vänta med uppgraderingen. Kommer köpa Supreme commander, Armed Assult samt Stalker och det kommer kräva en bättre dator jag har idag, dock vet jag inte om jag ska uppgradera nu så jag klarar av dem och hoppas på att crysis funkar med eller vänta ännu längre och då inte kan njuta av de tre spel som kommer innan crysis...*suck* vilket I-lands problem*

(reserverar mig från menings byggnads fel då jag skrev allt i en deprimerande sinnes stämning)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

niec sammanfattning redmac... Btw, hoppas ni hinner uppgradera till Crysis betan som kommer snart

Count me in!

Medlem
Skrivet av Sgt.Romeo:

Köpte ett Geforce 8800 (kronor) GTX idag, kommer i morrn förmodligen...sitter på en halvkass prolle (4600+) 2 gig ram, fast hoppas att jag kan lira detta i samma kvalle som i filmerna.

Lite dumt drag att köpa de innan de släppts. Vad jag har hört så orkar inte ett 8800 med att ge Crysis flytande FPS på high-inställningar. Själv så kommer jag att vänta tills 8900 eller X2800 kommer.

Inaktiv

se där har du FEL!
flyter hur bra som hells på max grafik, running on geforce 8800gtx

Medlem

Dom som köper 8800 måste antingen ha det bästa eller så köper de BARA för Crysis. Jag menar när DX10 är vanligt så har det redan kommit ut ett Xt10000XtremeRUARcard och 8800 korten blir underlägsna redan innan de fått visa sin bragda förutom i just Crysis.
Avväntar recension tills man får se om det är värt en upgrade.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Sgt.Romeo:

Ja smaken är som baken, illaluktande. Gillar det jag såg i filmerna, ganska så raka motsatsen mot de FPS jag brukar lira, R6 serien, Ghost Recon serien, SWAT 4 och så även BF.
Gillar verkligen att saker och ting faktiskt går sönder när man skjuter på dom. Vet inte hur många ggr man drämt ett pansarskott i ett trästaket och skiten sår kvar, utan ett märke ens...

nej smaken är som baken , inte lika bra som hos andra =]

Ett ord: WOOOOARAAAAARRRGH!

Så snablarns snyggt! Hoppas bara att det inte bara är yta utan också har spelkänsla.

Medlem
Skrivet av Sgt.Romeo:

Ja smaken är som baken, illaluktande. Gillar det jag såg i filmerna, ganska så raka motsatsen mot de FPS jag brukar lira, R6 serien, Ghost Recon serien, SWAT 4 och så även BF.
Gillar verkligen att saker och ting faktiskt går sönder när man skjuter på dom. Vet inte hur många ggr man drämt ett pansarskott i ett trästaket och skiten sår kvar, utan ett märke ens...

Det var tänkt att ha BF2 helt förstörbart men eftersom ens resurser är obegränsade, banan är liten och att man inte har samma mentalitet i spel som IRL.
Allt hade bara slutat varje gång med totalförstörda banor som man ska försöka slåss på.

Medlem

smaken är som baken, 2 delad o därimellan kommer vissa heter det

tänkt på att dom testkör crysis på max graffe, o det som finns som värst nu funkar för det. så tänk hur prestandan är om 6mån då spelet släpps. så ni behöver nog int oroa er!

en sak undrar jag doc, stöder crysis 64bit?

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Sgt.Romeo:

Ja smaken är som baken, illaluktande. Gillar det jag såg i filmerna, ganska så raka motsatsen mot de FPS jag brukar lira, R6 serien, Ghost Recon serien, SWAT 4 och så även BF.
Gillar verkligen att saker och ting faktiskt går sönder när man skjuter på dom. Vet inte hur många ggr man drämt ett pansarskott i ett trästaket och skiten sår kvar, utan ett märke ens...

Det var tänkt att ha BF2 helt förstörbart men eftersom ens resurser är obegränsade, banan är liten och att man inte har samma mentalitet i spel som IRL.
Allt hade bara slutat varje gång med totalförstörda banor som man ska försöka slåss på.

Ja, men oftast tar ju inte en runda mer än vadå 20-30 min om man inte kör löjligt hög timelimit och tickets. Och tror folk tröttnar på att bara skjuta sönder allt efter ett tag för att faktiskt skjuta ihäl varandra och förstöra kartan undertiden.

Sen kan man ju designa spelen lite annorlunda om man nu ska ha förstörbar terräng osv. Man måste ju inte ta ett nuvarande koncept och bara trycka in så mycket features så möjligt, är ganska meningslöst...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Löjligt snyggt och frestande, hoppas det håller.

1
Skriv svar