Piratkopiering innebär slutet för Eastside Hockey Manager

Robot
Piratkopiering innebär slutet för Eastside Hockey Manager
Medlem
Piratkopiering innebär slutet för Eastside Hockey Manager

Frågan är hur många som spelar detta spel även om den nu är piratkopierad? Eller rätt sagt, hur många skulle det vara ifall de flesta av piratkopierarna köppte spelet - skulle det löna sig för SI?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Kostar väl ändå inte så mycket att göra ett manager spel, eller?

Skägg.
10 Chambers

När jag träffade Miles förra våren var han fly förbannad över piratkopieringen, och det lär kosta en del att ha informationssamlare världen över som kollar spelare. Deras managerspel är oftast ett fint hantverk.


signatur
Medlem

De gjorde ett skitspel, la ner det och vajna på de som drog hem det gratis? Snygg taktik


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:

De gjorde ett skitspel, la ner det och vajna på de som drog hem det gratis? Snygg taktik

har aldrig spelat spelet men att tro att piratkopiering inte skulle drabba utvecklarna är ju löjligt. jag har aldrig lyckats förstå folk som försöker försvara piratkopiering.

spelet fick 8.8 på gamespot åtminstonde..

http://uk.gamespot.com/pc/sports/nhleastsidehockeymanager2007...

Medlem

Dom har inga siffror på hur många som pirat kopierade snacka om att slänga ut påstående på ogrundade former det verkar vara då jävla lätt att skylla på piratkopieringen.. om du nu rä sååå förgävligt mycket piratkopiering varför gör dom inget åt detta jag har ett par ideer som skulle kunna minska piratkopiering och öka försäljningen på pc spel men jag har då inte dom tekniska kvaliukationerna eller pengarna för att göra detta.. köp min ide mr.miles för så där 1000000 hihi

Medlem

Illa och riktigt synd på ett så roligt spel.

Flakmonkey
Skrivet av Robboy:

Dom har inga siffror på hur många som pirat kopierade snacka om att slänga ut påstående på ogrundade former det verkar vara då jävla lätt att skylla på piratkopieringen.. om du nu rä sååå förgävligt mycket piratkopiering varför gör dom inget åt detta jag har ett par ideer som skulle kunna minska piratkopiering och öka försäljningen på pc spel men jag har då inte dom tekniska kvaliukationerna eller pengarna för att göra detta.. köp min ide mr.miles för så där 1000000 hihi

Du menar något som Starforce?

Medlem
Skrivet av andreas:
Skrivet av PurreSnurre:

De gjorde ett skitspel, la ner det och vajna på de som drog hem det gratis? Snygg taktik

har aldrig spelat spelet men att tro att piratkopiering inte skulle drabba utvecklarna är ju löjligt. jag har aldrig lyckats förstå folk som försöker försvara piratkopiering.

spelet fick 8.8 på gamespot åtminstonde..

Försvarar inget, tycker däremot att det är löjligt att de slänger ur sig skit utan siffror som dessutom bara skulle gå att uppskatta.
:evil:


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

nej nosnos jag pratar om en hårdvarubaserad lösning
hur skulle starforce kunna öka pc försäljningen??

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av Robboy:

nej nosnos jag pratar om en hårdvarubaserad lösning
hur skulle starforce kunna öka pc försäljningen??

Starforce gör ju nu inte det så bra, men den försöker la göra det som alla antipiratgrejjer gör... det enda som fungerar är ju som de kör med onlinespel där du måste ha en unik cd-key... därför som bra singleplayerspel blir allt färre på PC känns det som

Medlem

Ja vad ska man säga, eftersom jag håller på med att utveckla spel själv så hade jag gärna velat ha en bra förklaring på hur spelföretagen ska klara sig om folk piratkopierar deras produkter?

Medlem

Oblivion klarade sig rätt bra för vara SP spel.

Medlem

Företagen kan ju sluta tro att alla barn är som pojken med guldbyxorna.
När jag växte upp spelade man det föräldrarna köpt åt en, det kompisen köpt, säkert något kopierat och något shareware/freeware.
Inse att köpkraften inte är enorm på området eller så är det helt enkelt så att spelet är för smalt för att fånga miljoner barns och vuxnas intresse.

Skyll ifrån.. gör det.. Så klart att de åker på piratwhinekarusellen när de får chansen.
<--- gissa vilket finger.

Inaktiv

Meh, personligen så är jag så trött på att köpa spel då jagt svalt deras lögner om kvalitet och sen blivigt besviken. Jag köper få spel då jag måste vara säker på att det är bra eller när jag vill stödja utvecklaren.

Om någon vill kalla mig omoralisk för att jag ger MINDRE inkomster till utvecklare än jag igentligen skulle göra, så visst.

PS: Denna post är inte på något sätt sann och genom att läsa detta så accepterar du avtalet emellan oss där du alldrig kan kontakta anti-piratbyrån och anmäla "teh Bazil".

Medlem

spelet sög, ingen köpte det, dom börjar whina o skyller på piratkopieringen. De andra klarar sig ju fint!

Medlem

Mja, att ett spelföretag inte räknar med förlust pga piratkopiering är antingen väldigt blåögt av dem, eller väldigt korkat.

Ta vilken butik som helst, typ ICA eller H&M. De är väl medvetna att det kommer begås stölder i butiken, och räknar med svinnet.
Att slå igen en butik och sedan gå ut i tidningarna med "Såhär går det när ni snattar" är väl inte allt för vanligt vad jag vet.
Samma sak gäller för ett spelföretag, de måste räkna med svinnet på piratkopiering när de lägger upp budget och räknar på vad de kan tjäna på att slutföra ett spel. I det här fallet verkar det som de missat svinnet för piratkopiering på något sätt, för det kan väl inte vara så att spelet varit så dåligt så ingen köpt det?

(Observera: Jag stödjer inte snatteri och inte piratkopiering. Pekar dock på vad jag i det här fallet tror har varit en miss för företaget, sen om jag har rätt eller fel kan diskuteras villt.)

Medlem

Slår vad om att piratkopieringen bara bidragit till att de faktiskt lyckas göra en serie snarare än ett enstaka spel. De ska inte skylla på andra utan grunder sådär, när det lika gärna skulle kunna vara dom som inte lyckas komma med något nytt och spännande i sin serie.
Själv har jag inte ens hört talas om serien alls tidigare, men låt dom skylla på lite piracy - det gör säkert att vi tycker synd om dom.

Medlem
Skrivet av Ziern:

...
Själv har jag inte ens hört talas om serien alls tidigare, men låt dom skylla på lite piracy - det gör säkert att vi tycker synd om dom.

Samma här. Va? Manager vem?
Den kassa marknadsföringen kan ha varit deras död i.s.f.

Inaktiv

Öhm? Dom får ju skylla sig själv när dom enbart släppte nysaste bara på internet. Går ju inte köpa i butik. Tror inte att det är mycket folk som vill köpa över internet om det inte är steam typ då.

Medlem

rambo222

"Sports Interactive opted for digital distribution instead of a boxed release, but the expected sales didn't pick up. "The forums were full of people constructively criticising, and praising (just the way we like it) and we were all pretty buoyant."

Medlem

Oavsett hur bra spelet är finns det fortfarande en risk/chans att bara (exempelvis) 10 personer köpte det. I spelindustrin är hype en oerhört viktig del i marknadsföringen och försäljningen. Utan något som helst "news coverage" är det stor sannolikhet att inte mången gamer kommer att höra talas om det spelet. Att ha piratkopieringen som syndabock är bara fånigt, ogrundat och lågt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

All reklam bra reklam :). Nu vet många vem de är och plötsligt har de förvandlat ett fiaskospel till reklam för deras företag...

Medlem
Skrivet av skribb:

Oavsett hur bra spelet är finns det fortfarande en risk/chans att bara (exempelvis) 10 personer köpte det. I spelindustrin är hype en oerhört viktig del i marknadsföringen och försäljningen. Utan något som helst "news coverage" är det stor sannolikhet att inte mången gamer kommer att höra talas om det spelet. Att ha piratkopieringen som syndabock är bara fånigt, ogrundat och lågt.

Och att skylla på piratkopieringen när spelet inte ens finns i piratversion, då ingen har lagt/velat lägga ner tid på att cracka det, är ju ganska fånigt också.

Medlem

Jag hade då aldrig hört talas om spelet. Bra spel brukar generellt sett tjäna in bra med pengar trots piratkopiering. Nu vet jag som sagt inte mycket om detta spelet men jag tror snarare att det är brist på marknadsföring istället för piratkopiering.

Medlem

å så löjligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det är absurt att skylla på, jag testade ett demo på EHM2005, roligt spel, visst, gillar såna spel där man tar hand om ett lag, utvecklar spelare, taktik m.m. men aldrig i helvete att jag skulle betala för det, finns många bra alternativ online som är gratis och roligare, kanske inte inom hockey men inom fotboll. Ett spel behöver erbjuda mer än så för att stå i hyllan anser jag...

Medlem

Tillräckligt med folk som vanligtvis brukar köpa spel vill uppenbarligen inte betala för detta spelet.

Skriv svar