Intryck från Supreme Commander
Gimmegimmegimmegimme!!
Ett utav de få spel som man faktiskt kan köpa utan att testa ett demo eller läst en recension av först.
Den här har man väntat på sedan Total Annihilation...
Det är najs att någon (läs: Chris Taylor) faktiskt tänker lite på att utveckla genren och inte bara hotta upp grafiken och AI:n lite grann.
Tar man t.ex en sådan titel som C&C: Tiberium Wars så tycks det ju inte ha hänt så mycket med utvecklingen i det. Största nyheten där tycks ju vara att det finns tre sidor i stället för bara två (och det konceptet är ju bara mer än ett årtionde gammalt).
Chris Taylor for president!
På vilket sätt utvecklar Chris Taylor denna genre med Supreme Commander? Jag spelade betan, och den enda skillnaden mot Warcraft, C&C, AoE och alla andra RTS var det ovanligt höga antalet enheter man kunde ha (500 per spelare).
Och just det: Man kan t.o.m. ZOOMA! Ett sådant höjdarkoncept.
Ändring: Nu lät jag kanske lite väl negativ; det var skoj, men inte fan ska man gå på hypen om att det skulle vara innovativt eller nydanande.
Så du anser inte att SC är varken nydanande eller innovativit? Det kanske inte håller allt som lovades från början och det har varit en viss hype kring spelet men vafan, om man jämnför med andra RTS så innehåller det mer nyheter och framåtanda än alla andra RTS tillsammans på 2000-talet.
Så du anser inte att SC är varken nydanande eller innovativit? Det kanske inte håller allt som lovades från början och det har varit en viss hype kring spelet men vafan, om man jämnför med andra RTS så innehåller det mer nyheter och framåtanda än alla andra RTS tillsammans på 2000-talet.
Har du några konkreta exempel? Jag märkte då inga nyheter av en sådan grad att de kunde kallas "innovativa".
Så du anser inte att SC är varken nydanande eller innovativit? Det kanske inte håller allt som lovades från början och det har varit en viss hype kring spelet men vafan, om man jämnför med andra RTS så innehåller det mer nyheter och framåtanda än alla andra RTS tillsammans på 2000-talet.
Har du några konkreta exempel? Jag märkte då inga nyheter av en sådan grad att de kunde kallas "innovativa".
Förutom zoomen som du redan nämnt finns t.e.x. bonusar när vissa byggnader står brevid varandra, flyttbara rallypoints, superenheter (som faktiskt är balanserade) och jättelika kartor. Det är dock inte delarna som är den stora innovationen utan "gameplayet" som är effetkten av dom.
Jag vet inte hur mycket du spelat av betan men jag har spelat en hel del och tycker det skiljer sig markant från alla andra rts.
Jag skulle säga att det verkligen revolutionerande är skalan eller snarare skalskillnaderna, valmöjligheterna och den underliggande motorn. Med det sistnämnda menar jag faktumet att SC använder sej av fysikberäkningar för skadan och inte ett irriterande sten-sax-påse system.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Och just det: Man kan t.o.m. ZOOMA! Ett sådant höjdarkoncept.
Gissar på att du var ironisk där.. zoomen är faktiskt sjukt användbar, alla rts borde ha sån zoom som supcom har.. går lite att lira COH efter att ha lirat supcom, känner sig sjukt instängd.