CPL:s Angel Munoz intervjuad

Robot
Medlem
CPL:s Angel Munoz intervjuad

Ser verkligen fram emot deras FPS.. Om det är några som kan göra ett schysst MP-inriktat FPS så är det dom..

Medlem

Vilka?, John Romeros Daikantana som referens?..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Vad jag menar är att det enligt de flesta tävlingsinriktade gamers inte har kommit ett bra FPS sedan Q3.. CPL valde tom att köra Q3 på sina turneringar istället för Q4 senast efter att folk klagade på hur dåligt det var.
Men nu börjar spelarna tröttna på det 7-8 år gamla Q3, så CPL tycks ta saken i egna händer, och jag tror de vid det här laget har ganska goda kunskaper om vad som gör ett bra FPS, dels att spela och dels att titta på. Jag tror även att communityn kommer få vara med att påverka spelet mycket, så som de påverkade bytet till Q3.

Medlem

Jag tror säkert de vet vad alla vill ha, frågan är om de kan skapa det.

De har ju tänkt använda Severity både som ersättning för CS och Q3 tydligen, hur det ska gå ihop vet jag inte. Det är svårt att både göra ett snabbt 1v1 spel och något som fungerar taktiskt likt CS i lag. Fast det kanske tänkt sig använda helt olik fysik i två olika 'lägen' eller kanske tänkt i helt andra banor.

Det blir nog ett helt annat läger av spelare än de som sitter på tronen just nu iaf :]

Om vi snackar andra tävlingsinriktade FPS som är på ingång och är fräscha så är ju de självklara valen ET:QW för lagspel samt UT3 för 1v1, båda två verkar väldigt lovande.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Att de hade tänkt ersätta CS och Q3 med Severity var mer än jag visste. Det låter visserligen inte så lyckat
Men å andra sidan står det ju i intervjun:
"Severity is not a project that is intended to cast a shadow on other multiplayer games"

Tyvärr verkar ET:QW inte vara något för mig, då det verkar vara likt BF, att det helt enkelt är för stora lag för min smak. Dessutom antar jag att fysiken i ET:QW kommer vara någorlunda realistisk = tråkigt imo.
UT3 känns lite för segt och klumpigt för mig.
Mitt sista hopp blir då Severity (blir dock UT3 jag fördriver tiden med medans jag väntar, kanske blir det riktigt bra)

Tydligen ska ju Severity använda en motor från id software.. hoppas bara verkligen inte det blir Doom3-motorn.

Medlem
Skrivet av Maloken:

Tydligen ska ju Severity använda en motor från id software.. hoppas bara verkligen inte det blir Doom3-motorn.

Q3-motorn, modifierad sådan.. Hoppas verkligen dom plockar in allt skräp från CPMA så att dom slipper uppfinna hjulet igen.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Citat:

Tyvärr verkar ET:QW inte vara något för mig, då det verkar vara likt BF, att det helt enkelt är för stora lag för min smak.

Nesh, icke BF :P. Det är mer som #Wolfenstein: Enemy Territory med fordon, och det spelet är snabbt.. Samtidigt är det uppbyggt så att fokus inte ligger på fordonen utan man måste vara till fots mycket också, lagen behöver kanske inte vara större än 6v6 pga. att all action är på samma ställe då man gör objectives.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Hoppas verkligen dom plockar in allt skräp från CPMA så att dom slipper uppfinna hjulet igen.

Hahah.. word

Medlem
Skrivet av cribba:
Citat:

Tyvärr verkar ET:QW inte vara något för mig, då det verkar vara likt BF, att det helt enkelt är för stora lag för min smak.

Nesh, icke BF :P. Det är mer som #Wolfenstein: Enemy Territory med fordon, och det spelet är snabbt.. Samtidigt är det uppbyggt så att fokus inte ligger på fordonen utan man måste vara till fots mycket också, lagen behöver kanske inte vara större än 6v6 pga. att all action är på samma ställe då man gör objectives.

Ok, det låter isåfall bättre.. Kommer självklart testa det, men efter Q4 tappade jag helt enkelt förtroende för id. (var visserligen Raven som utvecklade det men det låg ändå på id's ansvar)

1
Skriv svar