PS3 drar ner Sonys vinst, men ändå bättre än väntat

Robot
PS3 drar ner Sonys vinst, men ändå bättre än väntat
Inaktiv
PS3 drar ner Sonys vinst, men ändå bättre än väntat

Stackare...

Nyss fick vi veta att Xbox sålde sämre än budget, bäst att stödköpa några PS3 också...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Spend money to make money.

Medlem

neej! Fz har sönder internet! Först en nyhet som kan få nintendo att se giriga ut och sen en som kan tolkas som positiv för Playstation!

Medlem

Ja minus 343 miljoner euro är ju inte så mycket

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Ja minus 343 miljoner euro är ju inte så mycket

Visst är det en ansenlig summa pengar, men samtidigt så går Sony med vinst... tycker bara det här visar att Sony som företag inte bär eller brister med Playstation 3... Självklart vore det inte bra för dem om Playstation 3 inte "vann" konsolkriget, men de skulle ju helt klart överleva ändå

Medlem

bra för sony som ja tycker är den bästa allround elektroniktillverkaren i världen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

bra för sony som ja tycker är den bästa allround elektroniktillverkaren i världen

Dem är bra på hårdvara men inte mjukvara. Ouch, truth must hurt.

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av WarpGuN:

bra för sony som ja tycker är den bästa allround elektroniktillverkaren i världen

Dem är bra på hårdvara men inte mjukvara. Ouch, truth must hurt.

Det ska bli kul att se hur snopna Microsoft kommer bli då Sonys online-tjänst kommer upp i samma standard som Live, fast gratis. :$

Medlem

Bästa elektroniken? Alla andra inkl xbox skulle kunna skaffa samma grejer. Men då skulle deras konsoller likså sonys kosta kring 6000 kr eller över. Och säljas med enorm förlust. Eftersom även om grejerna massproduceras i kina så kostar dom ändå 8000 kr styck att tillverka. Så varför inte istället köpa en dator för 10k ist. Med tanke på att spelen inte heller kostar 700 kr till PC. :).

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Bästa elektroniken? Alla andra inkl xbox skulle kunna skaffa samma grejer. Men då skulle deras konsoller likså sonys kosta kring 6000 kr eller över. Och säljas med enorm förlust. Eftersom även om grejerna massproduceras i kina så kostar dom ändå 8000 kr styck att tillverka. Så varför inte istället köpa en dator för 10k ist. Med tanke på att spelen inte heller kostar 700 kr till PC. :).

Som sagt Sony och elektronik är inte bara Playstation och TV spel.

Medlem

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...

När han skrev att han tyckte att Sony var den bästa tillverkaren av elektronikprodukter så var det ju allmänt och även om man inte gillar Playstation så borde det vara svårt att neka till att Sony gör bra TV-apparater, MP3-spelare, etc etc

Medlem

samt mobiler e dom fantastiska på älska min z710i. Men allvarligt... psp gränsnitt e la inte så illa? Tycker det e flashigt och funkar bra det lilla jag han testa det. Tycker sony e starka och bra på mycket. Deras playstation generationer har hållt sig starka, och jag tvivlar på att ps3 inte kommer etablera sig en nämnvärd plats i konsol kriget.... bara haft lite oflyt och talat illa om fans.... vilket kanske e lite idiotiskt...


signatur

Nämen!

Medlem

Nosnos det är spelavdelningen som förlorade, inte hela sony totalt. "Som väntat har lanseringen av Playstation 3 kostat Sony en hel del och spelavdelningen gick back med 343 miljoner euro "

SPELAVDELNINGEN. Sen om dom gör tv-apparater eller elektronik struntar jag i, för det var inte det detta handlade om. Struggle enda problemet är att ps 3 är för dyr. Om ett par år kommer den nog sälja som smör, men knappast nu.

Flakmonkey
Skrivet av Fargo:

Nosnos det är spelavdelningen som förlorade, inte hela sony totalt. "Som väntat har lanseringen av Playstation 3 kostat Sony en hel del och spelavdelningen gick back med 343 miljoner euro "

SPELAVDELNINGEN. Sen om dom gör tv-apparater eller elektronik struntar jag i, för det var inte det detta handlade om. Struggle enda problemet är att ps 3 är för dyr. Om ett par år kommer den nog sälja som smör, men knappast nu.

Ja du struntar i det, men du började ju argumentera mot warpgun som skrev att han gillade Sonys elektronikprodukter, alltså inte Playstation, utan elektronik i stort.

Och jag vet att det bara var spelavdelningen som torskade pengar, skrev trots allt nyheten

Medlem

Det var att spelavdelningen som förlorade pengar som var min poäng, att dom tjänar mycke på andra håll spelar ju ingen roll. Men när han sa elektronik trodde jag han menade elektroniken i ps3'n.

1
Skriv svar