Lost Planet: Extreme Condition

Robot
Lost Planet: Extreme Condition

När jag var liten fick jag lära mig att inte äta snö som är gul och att ta på mig handskar innan jag börjar kasta snöbollar. Lost Planet lär dig inget nytt om vad det innebär att kliva runt i meterhög snö, men det visar däremot hur man tar hand om jättelika insekter som äter upp din familj. Som om du någonsin undrade hur det skulle se ut.


Medlem
Lost Planet - ett nytt Gears of War?

Men bah! Nytt GoW, vart?! :evil:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Men bah! Nytt GoW, vart?! :evil:

Ett två tre lurad


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

hahahahahahah

Inaktiv

Skippar Lost Planet och väntar på CrackDown istället..

Medlem

Har inte testat spelat - men reklamfilmen för Lost planet som går på TV (via Cdon om jag inte minns fel) är verkligen asgrym!

Tror jag håller mej till att titta på trailern då'rå...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Tycker Lost planet är roligare än Gears of war, finns förvisso inte coop på LP. Jag gillar mer action utan att sitta o trycka bakom något skydd. Sen att det är massor med bossar i Lost planet gör inte saken sämre, Gears of war är ju löjligt dåligt på den fronten.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker Lost planet är roligare än Gears of war, finns förvisso inte coop på LP. Jag gillar mer action utan att sitta o trycka bakom något skydd. Sen att det är massor med bossar i Lost planet gör inte saken sämre, Gears of war är ju löjligt dåligt på den fronten.

Håller med till ovanstående talare till fullo och undrar vad vår annars mycket kära recensent fått i sig vid recensionsdagen, en mycket underhållande singleplayerdel med action upp till öronen.
Jag kunde inte slita ögonen från TVn under mina timmar vid Lost Planet.

Inte ett nytt Gears of War kanske men ett actiondrypande röj som får adrenalinet att skjutas i höjden på varenda karta.:up:

Edit: 2st Stavfel


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Thats it. Nu måste jag skaffa en 360 också.

Inaktiv

Tankade demon här om dagen och tyckte inte att det var särskilt tilltalande. nej jag tror jag ska köpa Vegas eller N3.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av WaltX:

Men bah! Nytt GoW, vart?! :evil:

Ett två tre lurad

Verkligen, lockande rubrik må jag säga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Meh, lost planet är OK men i min åsikt inte ens nära Gears of war i underhållningsvärde och kvalitet.

Medlem

Korregering: Lost Planet och Gears Of War är TPS och inte FPS. (TPS= Third person shooter) (FPS= First Person Shooter)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nåja det kan inte ha sämre story iaf.

Det ser väldigt intressant ut, kanske skaffar det efter Vegas.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Helt okay spel, snyggt om inte annat. Inte lika kul som GoW enligt mig iof.

Inaktiv

Överraskad att inte alla Xbox360-ägare här på FZ.se köper spelet utan att blinka; grafiken brukar ju klankas på alla andra konsoler eller plattformar. När ett snyggt spel till X360 kommer är det väl bara att köpa, för om det är snyggt e de ju bra. Eller?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

jag tycker det här spelet är både snyggt och bra...det var lite väl kort bara, tog bara drygt sex timmar att klara

jag hajjar inte storyn bara...tycker att wayne och nevec vill samma sak

Medlem

Lost planet äger GoW.
Även om det är en tarvlig japansk miffostory så slår det GoW's manlig kärlek, blod och adrenalinhomoerotikstory any day.

[EDIT] hjärnan funkar dåligt efter den långa crunchen...


signatur

---
Boo!

Medlem

jag gillar också lost planet. roliga fiender att kötta förutom dom sura myggororna. sjukt jobbiga!

Medlem

Tycker oxå LP är bättre än GoW i Singleplayer!!! GoW va för kort. MEN GoW har ju Co-op och vinner på de i mitt tycke.. Men somsagt.. LP är j*vlans kul i SP så är minst värt en 3a då MP lägen inte är allt.

Medlem

varför jämföra Lost Planet och Gow? Finns inget som är likt förutom att båda är TPS


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Rissan:

Nåja det kan inte ha sämre story iaf.

Det ser väldigt intressant ut, kanske skaffar det efter Vegas.

Sen när köpte man actionspel för story? ;P

Personligen gillar jag Lost Planet mycket. Tyvärr så verkar det vara en del, inkl. mig som fått problem med spelet efter att ha uppdaterat det. Det var väl det enda störmomenten jag såg.

Dessutom tycker jag att mechadelen i Lost Planet är djävligt sjyst för att vara en hybrid av gubbeaction och mechaaction. Mechan känns... djävligt sköna att styra helt enkelt.

Röstskådespeleriet var också hyffsat bra faktiskt. Fast å andra sidan är det enklare att relatera amerikanska röster till actionspel än till rollspel.

Multiplayer-delen är helt ok om man väl hittar en server med bra ping. Tyvärr suger browsern och man ser inte vad servrar pingar.

Annan nackdel var att man sprang igenom spelet på ett par fåtal timmar bara. GoW var ju iaf lite bättre på den fronten tycker jag, då det tog aningen längre.

Inaktiv

GoW är flertal gånger bättre än LS, enligt eget tycke och smak förstås. Håller med om att GoW är på tok förkort. Har inte testat så mycket av LS, det lilla jag spelade gav inte mersmak.

Inaktiv
Skrivet av Desmin:

GoW är flertal gånger bättre än LS, enligt eget tycke och smak förstås. Håller med om att GoW är på tok förkort. Har inte testat så mycket av LS, det lilla jag spelade gav inte mersmak.

LS...

Medlem

Lost Planet har bättre online läge tycker jag.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Skitsnack, spelet är väldigt underhållande. Rekommenderar helt klart att köpa.


signatur
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

varför jämföra Lost Planet och Gow? Finns inget som är likt förutom att båda är TPS

Varför jämföra Saab med Vovlo. Inget är lika förrutom att de är olika bilar... !?!?!


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Lite skumt att klaga på att spelet blir mer linjärt med "boundries" men vad fan, det har väl ändå ALLA actionspel? GoW är ju inte ett undantag direkt.

Medlem

Tyckte om både GoW och LP.

LP är ett högst kompetent actionspel av den gamla skolan, med feta bossar och röj. Väldigt trevligt och hektiskt spel. Man bör väl inte köpa det och förvänta sig nåt nyskapande och originellt, men för vad det är så är LP ett bra köp.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Lost Planet har bättre online läge tycker jag.

Japp, bra mycket roligare.


signatur

---
Boo!

12
Skriv svar