Våldsamma spel inget för påven

Robot
Medlem
Våldsamma spel inget för påven

sen allt religöst våld både då och nu är inga problem antar jag?

Medlem

Alla har vi olika smaker och tycken. Dock tycker jag det är synd att detta uttalande har givit vind för Tyskland som är ordförande i EU. De vill ju få genom strängare regler i alla EU länder mot våldsamma spel. *ryser vid tanken*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

:evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

om man känner sig aggresiv är ju våldsamma spel ett utmärkt sätt att få utlopp för sin aggretion, istället för att utföra den irl så att säga

Inaktiv

amen, teh sims is teh shit..

Inaktiv

Jämnfört med det gamla testamentet är de flesta spel oskuldfulla som lamm. Att också gamla testamentet påstår att det har hänt i värkligheten gör bara saken värre. Jag väntar mig ett motuttalande av Bill Gates då han säger att gamla testamentet är källan till våldet i dagens samhälle.

Medlem

Och Påven har säkerligen spelat massor av spel i sitt liv förstår jag. Han har garranterat maaassor av personlig erfarenhet av datorspel och TV-spel. Om jag säger CS 1.6 eller BF2 så vet han precis vad jag menar och börjar genast rabbla upp vilka vapen och banor som finns i spelen. Undrar vad han är för ras i WOW föresten. Warrior? Nja, jag vet inte jag, kanske mage. Gubbfan!


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Påven borde prova på Artifical Girl 2 / Sexy Beach 3

Redaktör
Skrivet av Metric:

Och Påven har säkerligen spelat massor av spel i sitt liv förstår jag.

Har du gått i katolska kyrkan?


signatur
Medlem

Jag vet inte det jag , nic2 , tänk om du är riktigt rasande alltså , du har lust att slå på allt du ser , och då sätter du dig vid t.e.x Postal 2 och ska döda folk på spelet , och sen får du stryk av dom andra istället ^^ dom spöar på dig å pissar på dig typ hehe eller om spelet skulle hänga sig just när du ska trycka av på en gubbe så mannen du skulle skjuta "klarar" sig ändå lol... då skulle ja bli extremt sur =]

Medlem
Skrivet av Aresz:

amen, teh sims is teh shit..

i lol'ed

Medlem

Wtf...
De flesta krig nu i världen beror på religion, och han säger att våldsamma spel är ett problem i världen?
Nä fy fan... jesus wannabe, orka.

Medlem

har inte läst bibeln, men enligt en polare så står det där att om en fru är otrogen ska hon stenas. gaaaaanska lustigt uttalande ifall det är så.

våld har funnits i alla tider, gladiatorer nån? dessa våldsamma män (framförallt dom som såg till attt folk slogs) spelade inte mycket postal 2 (som jag för övrigt laddar ner nu eftersom det är så mycket snack om det). i afrika så krigas, mördas, lemlestas och förnedras det så mycket att man skäms över att kalla sig människa.

sen verkar det inte handla om "rent underhållningsvåld" utan mer om spel och film som är riktade till de extrema sorterna om våld. antar att det handlar om spel å film där våldet är enda handlingen, inte en del av den.
ungefär som att jämföra en studioinspelad porrfilm med en amatörinspelad "porrfilm" där 4 snubbar våldtar en kvinna. vare sig det är en riktig våldtäckt eller "fejkad" så är budskapet detsamma. ifall påvens och EU's uttalande om att inte stöda/förbjuda denna typ av spel/film (där våld är handlingen, inte en del av den) så borde dom ha mitt stöd. ser ingen anledning att man ska producera spel som handlar om att skjuta ihjäl folk baserat på deras rastillhörighet eller liknande. men då kommer också frågan "vem ska bestämma vad som klarar censuren?". det kommer säkert bli nån fet, ful, äcklig inseminationsf*tta till kvinna som inte har varit i fysisk kontakt med en annan människa sen födseln och känner för att ge igen sitt patetiska liv.
jävla kommunister, det är vad de är.

Medlem

Som vanligt är det både underhållande och oroande när folk uttalar sig om saker de inte är särskilt insatta i.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Påven är bara sur för att man aldrig får spela som hans gammla "gäng" Hitlerjugend.

Medlem

äää vem fan bryr sej om vad den idioten säger?!
Religion är det som ligger bakom alla krig i världen!
inte roliga...eh...jag menar "våldsamma" spel! :evil:

Skrivet av Nic2:

om man känner sig aggresiv är ju våldsamma spel ett utmärkt sätt att få utlopp för sin aggretion, istället för att utföra den irl så att säga

Jag håller med dej fullständigt! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

hehe, skulle inte förvåna mig om det blir till en synd.
korståg mot webhallen..
GOD WILLS IT!

Inaktiv

Ärligt talat allt snack om våldsamma spel är bara en trend på det politiska planet för pubblicitet.

Troligen kommer detta bråk om våldsamma spel uphöra framöver när de upptäcker att det finns röster att vinna även hos gamers.

Min gissning är att påven säger detta mestadels för pubblicitet inte för att han vet vad som fins i spel.

sai
Medlem
Skrivet av Fifty:

Som vanligt är det både underhållande och oroande när folk uttalar sig om saker de inte är särskilt insatta i.

Håller fullständigt med. Antalet människor som har kommenterat här och inte har gjort bort sig med sin okunskap om kristendomen och katolska kyrkan kan jag räkna på en hand.

Medlem

Tycker att det är lite komiskt att påven fördömmer människor som tillverkar spel.
Tittar man på allt elände katolska kyrkan har ställt till med genom historiens gång så borde fan admin (gud) köra en rejäl kick/ban på hela den katolska kyrkan.

Jaja, vill inte påven spela spel så är det helt upp till han, men han ska fan inte lägga sig i vad miljoner människor gör.
Har hittils i mitt liv aldrig stött på nån gamer som har skadat nån annan människa. Enda våldet jag sett är när nån lackar ur och drar knytnäven i tangentbordet, men det var flera år sen jag såg nåt sånt sist.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Tycker att det är lite komiskt att påven fördömmer människor som tillverkar spel.
Tittar man på allt elände katolska kyrkan har ställt till med genom historiens gång så borde fan admin (gud) köra en rejäl kick/ban på hela den katolska kyrkan.

Jaja, vill inte påven spela spel så är det helt upp till han, men han ska fan inte lägga sig i vad miljoner människor gör.
Har hittils i mitt liv aldrig stött på nån gamer som har skadat nån annan människa. Enda våldet jag sett är när nån lackar ur och drar knytnäven i tangentbordet, men det var flera år sen jag såg nåt sånt sist.

haahhaah, humor.

Inaktiv

säger bara, FÖRBJUD FOTBOLL DÅ, DÄR FINNS DET FOLK SOM ENBART SYSSLAR MED ATT SLÅ NER VARANDRA TACK VARE SPORTEN!

Skrivet av turbo10:

säger bara, FÖRBJUD FOTBOLL DÅ, DÄR FINNS DET FOLK SOM ENBART SYSSLAR MED ATT SLÅ NER VARANDRA TACK VARE SPORTEN!

Eh går du inte lite väl långt nu, snälla racka inte ner på fotbollen och hockey etc håll dig till påven å kyrkan:D ...hehe


signatur
Medlem

Håll dig till the sims gubbjävel.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av turbo10:

säger bara, FÖRBJUD FOTBOLL DÅ, DÄR FINNS DET FOLK SOM ENBART SYSSLAR MED ATT SLÅ NER VARANDRA TACK VARE SPORTEN!

Eh går du inte lite väl långt nu, snälla racka inte ner på fotbollen och hockey etc håll dig till påven å kyrkan:D ...hehe

Tror nog turbo10 bara ville visa sin poäng! Som jag sa i en annan tråd, för framtida generationers skull så hoppas jag att nästa påve inte är så jävla konservativ... Dock är det inte stora chanser att vi har en sådan tur^^.

Medlem

Påven skulle säkert tycka det var skitgrymt att fräsa runt med korsriddare och slakta araber i Medieval 2

Vi behöver ha lite mer action i påveriet som det var på medeltiden, då det fanns massa antipåvar och sånt som bråkade om vem som var den riktiga påven, etc.

Medlem

Det påstås att kyrkan är förföljd, medan det i själva verket är dem som förföljer resten av världen?
Jag har respekt för religiösa så länge deras tro inte påverkar mig mer än vad den redan gjort.

Inaktiv

Efter som han tydligen baserar allt han tror på och ägnar hela sitt liv åt en lära några fulla munkar klottrade ner för typ 1800år sedan, som dessutom inte kan bevisas, tycker jag att hans ord bör vara mer ett skämt än något som ska inverka på andras liv. Idioti.

Medlem

Hmmpf...tipstack Svartsmurfen, jag startade en tråd om detta för 3 dar sen.

(japp kände mig tvungen att påpeka detta )


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

123
Skriv svar