Stockholm i 3D

Medlem
Stockholm i 3D

Sidan hitta.se har i dagarna lanserat en ny tjänst där de istället för att använder satelitbilder och 2d kartor skryter med att man nu mera snart skall kunna söka i 3D. tjänsten går redan idag att testa genom att testa och titta på sthlm i 3D.

De skryter med att det är väldigt avancerad militärteknik och att den används bland annat med att styra misiler. Själv är jag rätt förvånad att de över huvudtaget lyckat styra någonting mot nått som ser ut som det är gjort i pape mache!

Vist var det lite coolt, i alla fall i en minut eller två. för att vara gjort av bilder tagna på 600 meters höjd är jag i alla fall lite imponerad.

Kolla in och bedöm själva Här

Tack o Hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Skägg.
10 Chambers
Stockholm i 3D

Tyckte det var asballt, men det har ju inget som helst syfte om man ska vara krass.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Tyckte det var asballt, men det har ju inget som helst syfte om man ska vara krass.

Jo i och för sig om man vill kolla in sthlm


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Styra missiler i Google Earth?


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

C3 (en SAAB spinoff) heter företaget som har tagit fram metoden och den kommer ifrån styrsystemet till robotar. Riktigt häftig teknik för oss som är i branschen (kartor etc) men än så länge är noggrannheten så pass låg att den endast duger till sånna här applikationer.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar