Betatesta Test Drive: Unlimited

Robot
Medlem
Betatesta Test Drive: Unlimited

jag kör redan open beta... och det är riktigt grymt


signatur

Nämen!

Inaktiv

Fyfan, tack FZ!


signatur
Medlem

Har kört det ända sen den stängda betan, bästa bilspelet ("arkadiskt") sedan NFS Porsche.

"Beta som luktar demo" nja, det är hela spelet, dock mindre buggar som man får ha översende med.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Har kört det ända sen den stängda betan, bästa bilspelet ("arkadiskt") sedan NFS Porsche.

"Beta som luktar demo" nja, det är hela spelet, dock mindre buggar som man får ha översende med.

Går att ställa in svårhetsgraden på simulator också, du får ingen hjälp i styrningen och du måste sköta växlingen samt kopplingen själv. Då man racar så brukar jag dock ha på arkad, men när man cruisar så är de soft med helt manuellt

Medlem

Fan måste ju testa detta egentligen...skulle egentligen hålla mig tills man fick nytt grafikkort men wtf

Medlem

Jag satt uppe natten fre-lör då de släppte betan, tankade hem under natten och installerade lördag morgon :P... kört gaaaanska mycket igår och idag. Tycker det är ganska bra spel. Hittat en del buggar som jag rapporterat in, men jag har iaf inte haft några stora problem med spelet. Mest normalbuggar som ofta kommer med i färdiga spel ändå.
Blir klart lite tråkigt om man kör betan för mkt nu å måste börja om från början sen när det fulla spelet kommer ut Men, detta är ju en Beta-test. Meningen är att man ska leta buggar, inte bara spela för spelandets skull.
Det största problemet jag har är dålig fps. Oftast ligger den mellan 15-20 fps, men sjunker lite då och då till 5-10 vilket märks ganska tydligt när man kör... men det beror nog mest på att min dator inte är helt ny precis

Medlem

Inte alls lika bra me tanke på att jag spelat till 360 och det är en helt annorlunda känsla på pcn,, bra mycket sämre, grafiken inte alls lika bra, hatar köra bilspel me tangentbordet... nä såna spel belongs till konsoller helt klart.

Inaktiv

Asså vafan, Fileplanet: USA-servrar = hoppar mellan 50-150 KB/s
UK-servern: Börjar om kön efter man har väntat klart, om och om igen.

Jag har 100Mbit, och från fz kan man iallafall få ner på 2500 KB/s


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Inte alls lika bra me tanke på att jag spelat till 360 och det är en helt annorlunda känsla på pcn,, bra mycket sämre, grafiken inte alls lika bra, hatar köra bilspel me tangentbordet... nä såna spel belongs till konsoller helt klart.

Nu har ju jag iofs inte sett detta spelet på en 360, men jag antar att man har kunnat optimera grafik å sånt mer till den. Tycker ändå grafiken är ganska ok på pc'n.
Nej, tangentbord ska man absolut inte köra med. Testade det och det funkade inte alls bra, ingen känsla alls. Testade med en gamepad, och det funkade ganska bra. Men jag kör med ratt å pedaler. Funkar klart bäst och ger mest "rätt" känsla.

Medlem

Jag hoppas detta spel har stöd för Logitech G25.

Redaktör

River fram min nu och testar, återkommer med info.


signatur
Medlem

Okej tackar Jag hatar Fileplanet ! Går så otroligt segt ...

Redaktör

Har bara pillat med inställningarna än så länge, men där verkar den funka fint. Går att välja växelspakstyp (sekvensiell/H-låda), koppling och så vidare. Ska testa live nu, återkommer.

Edit: jodå, G25:funkar. Men spelet har en tendens att tappa inställningarna när man ändrar kontrollerna.


signatur
Medlem

Bara jag som får en nästan blank svart skärm när jag skrivit in det som står i den där bilden?

Medlem

är listad på torrent men inen som seedar:(

Medlem

Samma för mig :/

Medlem

Du får jätte gärna länka till torrenten för jag får snart ett utbrott på fileplanets servrar detta är 3.e gången jag disconnectas.. *EDIT* hittade precis torrenten på
piratebay men det är rätt taskig seed men allt är bättre än fileplanet

Medlem

Hur är körkänslan då? Bättre än NFS hoppas jag.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

http://www.fileplanet.com/betas/tdu_key.aspx?v=98C064AF1A7569...

Är det någon mer än jag som får en svart bakgrund men ingen nyckel?

Snälla hjälp!

Redaktör

Avgjort bättre än NFS. Arkad med bra körkänsla, så att säga. Men det är väldigt buggigt. Det har tappatmina kontrollinställningar flera gånger redan, t.ex. försvann möjligheten att växla när jag startade ett uppdrag (gick inte att konfigurera om under uppdraget) - inte alls bra. Men kul är det, friheten ger lite GTA-känsla.


signatur
Inaktiv

aa lilla xtrmntr du hade TUR där som hann... jag hann inte och blir utan detta...

The Test Drive Unlimited Beta program is now closed.

FY FAN! jävla svin...

Redaktör
Skrivet av aNoN_:

aa lilla xtrmntr du hade TUR där som hann...

"Lilla" håller inte ölmagen med om. Och tur... jag slangade ner det före jag skrev nyheten - nån fördel ska väl vi nyhetsslavar ha...


signatur
Inaktiv

är det samma känsla och fysik som till xbox 360? tyckte inte om känslan alls...tänk er friheten i test drive med allt från pgr3

Medlem
Skrivet av aNoN_:

http://www.fileplanet.com/betas/tdu_key.aspx?v=98C064AF1A7569...

Är det någon mer än jag som får en svart bakgrund men ingen nyckel?

Snälla hjälp!

Samma problem här, har prövat ett par gånger, men kommer till en sida med Fileplanets banner&svart bakgrund... =(

Medlem

Bah sidan funkar inte eller nåt sånt juh, får väl hammra den tills den blir medgörlig.

Medlem

Fick ingen nyckel heller, bara svart bakgrund.

Medlem

Jag måste ha en väldig tur iaf. Jag har bara upplevt några mindre buggar. Inget som man inte ser i "färdiga" spel också.

Ni tror inte vi skulle kunna ha en liten fz-träff nånstans i tdu ikväll eller nåt? Kör förtillfället mest runt, kör singleplayeruppdrag (i onlineläge såklart), provkör bilar å sånt.
Problemet är ju bara det att man inte ser alla spelare runt om en, utan bara några stycken. Alltså så skulle någon kunna stå parkerad precis brevid mig utan att vi kan se varandra... har inte riktigt förstått mig på hur dedär fungerar egentligen. Men men, nåt bra ställe att mötas på (och tid)? Om det är någon som är intresserad, typ bara köra runt lite Ta en lite tripp upp längs östkusten kanske.
Förslag: Mötas inne i den stora kratern som ligger långt ner, strax öster om honolulu (eller hur de stavas) klockan 7 ikväll? Och sen köra upp längs kusten. 8)
Hade jag haft pengar (köpte en koenigsegg igår, så jag är fattig ) så hade jag ju kunnat skapa en fz-klubb

EDIT: Heter "ScharpieOnline" i spelet...

Medlem

Är det bara att köra så att säga? Inga poliser, förstörbara saker eller dyl?

Medlem

Jag har samma problem som fler verkar ha, att jag möts av en svart skärm och ingen nyckel.
Jag har provat med firefox och internet explorer, samt på olika datorer. Är det ingen som vet vad felet kan vara?

12
Skriv svar