Sam & Max Episode 3: The Mole, The Mob and The Meatball

Robot
Sam & Max Episode 3: The Mole, The Mob and The Meatball

Det var med sorg i hjärtat som jag, efter veckor av väntan, insåg att FZ inte skulle recensera Sam & Max Episode 1: Culture Shock när det släpptes i oktober förra året. Anledningen till detta var att vi aldrig fick något recensionsexemplar och så var även fallet med det efterföljande Episode 2: Situation Comedy. Men så en dag såg jag att Episode 3: The Mole, The Mob and The Meatball fanns att recensera och jag slog till!


Medlem
Testat - Sam & Max Episode 3

En timme? Var du då duktigt och klickade på allting, och prövade alla sorters konversation, och prövade igen för att se om dom ändrade dialogen? =P

Enda jag har tyckt var synd är den lite för låga kvaliten på rösterna (Inte rösterna i sig) men då jag pratar med t.ex. Sybill, så får jag nästan hålla för öronen då hon låter som en söndertuggat LP på Hyperfart.... Okej jag överdriver. Men ändå =P

Visst förstår jag att det beror på att det ska lite plats..men en alternativ voicepack med högre kvalite skulle jag inte säga nej till.
"You crack me up little buddy"

QRT
Medlem

Bästa som hänt äventyrsgenren på länge!

Medlem

Kom inte Episode 2 för typ 2veckor sedan?

Medlem

3-4 är nog mer rätt, och nästa är 1-2 veckor bort

Medlem

Beror på.

Dom kommer på Gametap två veckor före dom kommer på Telltale, dock funkar bara Gametap för Amerikaner och Kanadensare (Om jag inte minns helt fel). Vi andra får vackert vänta. =P

Medlem

Finns ju inte att köpa någonstans, inte dom tidigare episoderna heller!! Har sökt på prisjakt, pricerunner och kelkoo samt google.

Edit: Ahh, okej. Antar bara att det går att köpa över nätet. Alla sex episoder, inklusive den recenserade, kan man köpa för ungefär 250 :- på deras hemsida (nedladdnigsbar).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Lurid:

En timme? Var du då duktigt och klickade på allting, och prövade alla sorters konversation, och prövade igen för att se om dom ändrade dialogen? =P

Japp, jag var duktig


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Detta är väl det enda spelet som hitils har funkat som episod format. Episoderna kommer hyffsat ofta och kostar inte skortan. Men visst är det ju roligare med ett långt spel istället.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Wow, en timme? Du borde lägga upp det på speeddemos. Jag körde igenom episod 1/2 på ca 3h var. Och då klickade jag på allt och provade alla dialoger. 3'an måste då vara grymt kort. Verkar vara lika bra som dom andra delarna, vilket är mycket positivt. Men är det bara jag som hör ett brus i rösterna? Har märkt det i både episod 1 och 2. Kanske av ljudkomprimering?

Medlem

Tyckte inte spelet var så svårt. Man visste hela tiden VAD man skulle göra, bara inte HUR. Men det var ganska enkelt ändå. Men jag är ju en gammal inbiten äventyrrspelare som spelat äventyrsspel sedan 80-talet.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Hmm.. Det är väl ändå inte anisotropisk filtrering som skapar "Cartoon-känslan" i spelet? Såvitt jag vet så kallas det för cellshading. Men jag kan ju ha fel.

Medlem

Tror inte S&M episoderna är cellshadade. Här är cellshade: http://www.gamer.hr/recenzije/xiii/velike/7.jpg

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Tror inte S&M episoderna är cellshadade. Här är cellshade: http://www.gamer.hr/recenzije/xiii/velike/7.jpg

Vad är det för spel?

Edit: Never mind. X-nånting, va?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

XIII (Thirteen)

r1k
Medlem
1
Skriv svar