Svensk PS3 kostar närmare 7000 kronor?

Inaktiv

jag köper nog ps3 när man kan få den för några hundringar i en Lidl-påse av en kompis.

Medlem

o..m..g..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag tror att ps3 kommer att hålla väldigt länge pga sina höga specs och bluray spelaren.
Fast i dagsläget när man inte riktigt kan utvinna all kraften från ps3 så känns den väldigt dyr.

så om några år kommer kanske ps3an att vara lite attraktiv

Medlem
Skrivet av MonsterGuden:

PS3 kommer nog aldrig att stå i min lägenhet, precis skaffat en xbox så den får kämpa vidare några år innan det blir en 360... konsoller är inte min sak vilket som!

my ass monster, du sitter ju å onanerar till din polares 360 varannan helg.

Inaktiv

Låt mig bara säga; "Hahahahahahah!"

Medlem
Medlem

Ja detta är typiskt Nordisk film och Jens den sopan.
Ni kanske ska tänka på att det inte är sony direkt utan Jens den idioten, samma som med bergsala.
Dom gör ett extremt jävla pålägg utöver vår moms.

Det blir att ta en öltripp till tyskland eller importera från england, dom har iaf inte en blodpropp i skallen som den lilla giriga jävulen Jens alltid haft.

Ner med nordisk film och bergsala.
Får väll hoppas han ändrar sitt hutlösa inköpspris för butikerna.

Medlem

Jag tänker iallafall köpa den! Fast jag väntar nog någon månad.

Medlem

Tråkigt att priset blev så högt, kommer ha många ledsna kunder imorgon. Jaja, sj blir det nog till julen, först ska datorn ha sitt. Trots allt den bästa spelenheten före någon tv spels maskin.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Varför blir alla så förvånade över att konsollerna blir dyrare här när man vet att moms och skatt kommer att tillkomma på priserna som är satt i övriga världen? Det övergår verkligen mitt förstånd.

Inaktiv

FUCK YOU SONY.......
nu blir jag mer förbannad och besviken på sony...
tänker inte köpa det hära skräpet för 7000

och ni kan inte muta mej med en gammal snake och annat skräp...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Om detta nu är sant ... 7000riksdaler för en PS3..... kom igen skiter fullständigt att den har blueblabla bla bla ...det är ju en konsol för helvete!!!!

SONY borde kompensera EU för väntetiden ......med lägre pris.
Jo det blir en PS3-a någon gång när man kan fixa den för 3000 kr MAX.

Inaktiv

Man är ju inte lite dum om man köper en PS3 när Xbox360 finns.
En 360 har bättre grafik enligt en drös tester och kostar bara runt 2500:-

Extremt nöjd med min 360!

Medlem

http://www.wii60.com/forum/showthread.php?t=11233

Citat:

Current USD value of 425 pounds = $836. Cost of a PS3 60gb in the US is $600. The difference of $236 USD is roughly 28%. So, gamers in the UK are paying 28% more for the PS3 60gb.

Current USD value of 280 pounds = $550. Cost of a XBOX 360 Premium in the US is $400. The difference of $150 is roughly 27.5%. So gamers in the UK are paying 27.5% more for the 360 Premium.

Current USD value of 180 pounds = $354. Cost of a Wii in the US is $250. The difference of $104 is roughly 29.5%. So gamers in the UK are paying 29.5% more for the Wii than US gamers.

To sum it all up:
PS3: 28% more in the UK
360: 27.5% more in the UK.
Wii: 29.5% more in the UK.

Woot...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Xbox 360 FTW!
Nej men seriöst så kan man få en 360 för 2890:- och har inte så mycket sämre hårdvara än PS3n. Just nu så har ju klart 360n bättre spel än PS3n. Skulle iaf vara ett klart val för mig, fast jag har redan en 360 så...:)

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

varför inte 10,000 jämnt istället ? med ett sketspel inkluderat..

Och sen om man inte har HDtv är det ännu roligare.. först köpa en konsoll och sen en tv för att avnjuta maskinen till fullo för vem köper en konsoll om man har en vanlig tv bara ?

Medlem

7000:- är ju som hittat . . . tror jag tar två när man ändå är i gång och storhandlar liksom


signatur

Jäh!

Medlem

7000 :$
Visst är tekniken imponerande men det är som sagt bara ett TV-spel!
Det tråkiga för sony är att utvecklingskostnaderna måste dras in, så det kan nog bli svettigt på börsen för deras del


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

suck, blir mer och mer sugen på att spendera pengarna på ett Xbox 360 och uppdatera datorn! Blir ju billigare det än att köpa ett ps3!

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

självklart kan man sitta med en ps3 kopplad till sin datorskärm. förlåt mig så mycket att jag inte tog upp det självklara alternativet. sitt du med din ps3 för 7 lakan framför en 19" skärm och njut.

Medlem
Skrivet av newiq:

Äsch, tror jag går och köper en bil istället.

HAHAHAHA

MJÖLK.

Medlem

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAH

FAN va lycklig jag blir när jag läser det där!

Medlem

Asså. LOL 7000. fan kan åka till Thailand och köpa två ps3 på svarta marknaden OCH få lite sucky sucky sen komma tillbaka

P.S: På Två Hjul MC mässan i stockholm SUGER SKIT FETT, Gå inte dit. 140:- som gick åt skogen. tur jag plankade dit, annars skulle det bli fan mycket mer.

LOL

Inaktiv
Skrivet av MackZ:
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

självklart kan man sitta med en ps3 kopplad till sin datorskärm. förlåt mig så mycket att jag inte tog upp det självklara alternativet. sitt du med din ps3 för 7 lakan framför en 19" skärm och njut.

sitt du med din dator för 14k framför en 19" skärm och njut... Ser verkligen inte skillnaden på att köra konsol till datorskärmen...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Jahopp. Då har 2 till polare köpt en varsin 360 efter denna nyhet. Kul med fler folk på Live!

Köpte min dagen efter att jag sett denna :):
http://www.gameklip.com/v/1034/

Medlem
Skrivet av snyft:

sitt du med din dator för 14k framför en 19" skärm och njut... Ser verkligen inte skillnaden på att köra konsol till datorskärmen...

NABS.

Jag sitter med mina konsoler på video in och sound in på min surround reciever.

Spelar på 21* skärm , när det blir seriöst spelande då:

Video out går till min projektor och med mina trådlösa gamepads att spela spel hemma hos mig är bättre än att knulla. ( beror alltså på bruden.. men ni förstår vad jag menar)

Fan.... p.c suger eller hur :\

Medlem

neogeo snk wannabes

Inaktiv

Vilken besvikelse. 7k är löjligt. Hade Sony lanserat PS3 den 17:e November i Sverige som först var planerat så hade jag garanterat köpt en. Sedan dess har jag bara blivit mer och mer tveksam. Kommer knappt längre ihåg varför jag ville ha en PS3...

Testade att lira på en PS3 dagarna innan den släpptes i USA när jag var där, såg ju bra ut men inte bättre än en Xbox 360. En DVD-spelare har jag redan. Det är inte så viktigt att vara "först" med en Blu-ray så att det skulle motivera priset för en PS3. Så... om den inte är bättre än en Xbox 360 eller om man inte "behöver" en Blu-ray, varför ska man köpa en? För att man kan spela med mus och tangentbord....? Jag har ju redan en dator!


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

självklart kan man sitta med en ps3 kopplad till sin datorskärm. förlåt mig så mycket att jag inte tog upp det självklara alternativet. sitt du med din ps3 för 7 lakan framför en 19" skärm och njut.

sitt du med din dator för 14k framför en 19" skärm och njut... Ser verkligen inte skillnaden på att köra konsol till datorskärmen...

den enda fördelen en konsol har gentemot en pc är att du kan lira med kompisar utan att dom behöver dra över burkar + skärm.
det är ganska mobbat att säga till en polare att man har en ny konsol varpå poalren frågar om han kan komma över å prova och man måste svara "ehh det går inte, jag spelar på en datorskärm".

btw, behöver inte pröjsa 14k för en dator som spräcker en ps3/360. kommer långt med 11k. e6600, 8800gtx inkluderat.

Skriv svar