Svensk PS3 kostar närmare 7000 kronor?

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

Hehe mm det kan du, men vad kostar det om man ska ha en 32-42tums "datorskärm"


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av MackZ:
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

självklart kan man sitta med en ps3 kopplad till sin datorskärm. förlåt mig så mycket att jag inte tog upp det självklara alternativet. sitt du med din ps3 för 7 lakan framför en 19" skärm och njut.

haha


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av snyft:
Skrivet av MackZ:

5600 exklusuve moms. usa priset, om det nu är 600 dollar, går på uppgifter från nån på forumet, är runt 4500 SEK dvs 25% dyrare. inte så mycket att skrika för. i sverige har vi 9 miljoner invånare, i usa 300 miljoner. blir mycket billigare styckpris att skeppa nåt till usa ( över stilla havet) än till europa och då synnerhet norra europa (en del av stilla havet, indiska oceanen, medelhavet, atlanten och nordsjön).
med närmare eftertanke kanske det inte är så mycket längre att skeppa nåt till sveriger men det lönar sig inte att skicka en oljetanker med ps3 till göteborg för vidaredistribution till vårat land. speciellt inte med 7000 förhandsbokningar.

nån som sa nåt att det blir billigare att köpa en ps3 än en dator för 14 tusen men ändå fä ut mer us ps3:an. men då kostar en beggad sjysst datorskärm 500-1000 spänn medans en ps3 måste ha hd tv för att untyttja ps3ans potential.
sen är ps3:an tydligen överjävlig att utveckla spel till (enligt john carmack så hävdar du motsatsen är du antagligen ute på djupare vatten än du kan simma över) så xbox 360 kan i dag utnjyttja mer än ps3:an.
fuck konsol, det är sånt som kompisar köper och som man spelar när man är full. pc ftw!!!!!

edit: hade inte läst inlägget innan mig innan jag skrev, det postades under tiden jag skrev mitt inlägg. just so you know.

vad är det för skillnad på att köra datorskärm till ps3 och en vanlig dator? Du kan nämligen köra HD på en vanlig datorskärm...

självklart kan man sitta med en ps3 kopplad till sin datorskärm. förlåt mig så mycket att jag inte tog upp det självklara alternativet. sitt du med din ps3 för 7 lakan framför en 19" skärm och njut.

sitt du med din dator för 14k framför en 19" skärm och njut... Ser verkligen inte skillnaden på att köra konsol till datorskärmen...

Men.. du hade inte tänkt lira med polarna, tror inte de uppskattar din 19tumare lika mycket som du när ni sitter 4st framför den med ps3 i knät :).
Med en dataskärm så låser man ju sig så mycket, jag tycker i alla fall det låter trevligare att sitta o lira i soffan


signatur

Retro.

Medlem

Det bara är så, köper man ps3 eller xbox360 ska man ha hdtv :).
Känslan är bara så mycket skönare :).

Sen kan man ju faktiskt ha datorn till bra mycket mer saker än man kan med ps eller xboxen, konsollerna är ju trots allt enbart underhållning, men jag har då inget emot det =). Bästa är en blandning ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Molotov:

att folk drar upp vad man får för pengarna för att motivera PS3 pris är ju helt åt hellvete.
så länge man inte får nå "bättre" spel än vad betydligt billigare Xbox360 får så är det helt bortkastade pengar.

när tidne är inne kommer Blu-ray spelare inte kosta 10000 nå mer.

Så du tycker att det du köper inte ska motsvara det du betalar?

Ja men... det handlar ju om spelglädjen och spelen som släpps till resp konsoll..
Om man nu anser spelen är lika roliga eller roligare till den billigare konsollen, varför i hela friden köpa dyrare konsollen och sämre spelen?
Tror det var det som han ville ha sagt..framgick rätt bra


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Men folk har inga problem att kasta 15 000:- på en dator...:)

Tror visst folk har det, och en dator kan man ha till så mycket mer


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Molotov:

att folk drar upp vad man får för pengarna för att motivera PS3 pris är ju helt åt hellvete.
så länge man inte får nå "bättre" spel än vad betydligt billigare Xbox360 får så är det helt bortkastade pengar.

när tidne är inne kommer Blu-ray spelare inte kosta 10000 nå mer.

Så du tycker att det du köper inte ska motsvara det du betalar?

Ja men... det handlar ju om spelglädjen och spelen som släpps till resp konsoll..
Om man nu anser spelen är lika roliga eller roligare till den billigare konsollen, varför i hela friden köpa dyrare konsollen och sämre spelen?
Tror det var det som han ville ha sagt..framgick rätt bra

Newsflash - Alla tycker inte om 360 och dess exklusiva releaser.

Medlem
Skrivet av Zigge__:

neogeo snk wannabes

Fast neogeo hade ju iaf lite bra spel ^^

Inaktiv
Skrivet av KnäckeHäxan:

Men folk har inga problem att kasta 15 000:- på en dator...:)

Tjäns som om folk vill lägga det dubbla på deras dator så är det upp till dem.

Vill folk köpa dyra golfklubbor är det upp till dem, få inte det att låta som att köpa en dyr dator är nånting dåligt bara för att rättfärdiga ditt försvar på PS3.
Folk får fan ta och köpa vad de vill, lägg av med den här debatten om hur mycket grejer kostar, låter som när nån som du skriver at de köper dator för 15k så verkar du avundsjuk att du inte kan göra det.

Det är deras pengar vill de köpa så låt dem köpa, gefan i vad andra vill köpa, och för hur mycket, tar du skada av att det finns folk som bränner pengar?
(Om du gör det ta dig i kragen och väx upp).

Nu ska jag gå köpa mig en Ferrari Enzo, over and out:)

W2k
Medlem

Köper hellre en dator för 25 000 kr än en spelkonsol för 5 000 kr. Mer för pengarna, helt enkelt.

Fast så är jag inte "bara" en gamer, heller ...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

7000 kr för ett jävla TV-spel? Haha


signatur

War never changes.

Medlem

7000:-? ALDRIG!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Min kaffekokare och kaffekvarn går på 3000:- ihop.
Jag ser inget märkligt i det eftersom jag gillar gott kaffe och nyttjar denna ädla dryck på regelbunden basis.
Personligen finner jag det skrattretande att någon vill ha 7000:- för ett sketet TV-spel med motiveringen att "det är ett mediacenter", dock finns det säkert de som gillar TV-spel nästan lika mycket som jag gillar kaffe så några enheter tror jag nog kommer att säljas.
Alla bedömer ju priset efter sina egna behov.
Den stora massan tror jag däremot att sony kommer att missa med den prissättningen.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Wii kommer sälja nog grymt bra tack vare det priset... man vill ha underhållning och roliga spel idag..

Inaktiv

Jag betalar aldrig 7000 för en konsol.

Punkt.

Inaktiv

Tror detta fastställer sony's förlust av denna rond av "Console wars". Nästa rond börjar 2010.

Inaktiv

7000:-?! Och så samma gamla pissiga handkontroll?! Amen för jävelen....


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Priset hade varit ok ifall spelpriserna låg kring 400kr... dream on, dream on..

Medlem

Hmm, vi fick in en PS3 på jobbet för några dagar sedan. Den ser stående mycket bättre ut än 360n, den är lite som Wiin, blank och kantig, man tänker inte på att den är välvd på toppen när den står. Den låter inget alls. Vi har motorstorm, f1 och säkert några mer, men ingen hdmi kabel så spelen ser typ ut som PS2 spel fast med mer effekter...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

kul att köpa en konsol för 7000 för att den ser lite bättre ut

Medlem

Om jag plötligt bara blir mångmiljonär så kommer jag garanterat köpa PS3. Det kan jag lova Sony.

Medlem
Skrivet av Jerran:

7000:-?! Och så samma gamla pissiga handkontroll?! Amen för jävelen....

Samma gamla handkontroll? Men...men...Sonys nya handkontroll är ju en fantastiskt fräsch innovativ idé?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

känns smartare att köpa en 360 för 3000 spänn nu och en beggad ps3 om nåt år eller två (när dom börjat utnjyttja hårdvaran for real) förr 3000-4000. då har man lagt ut 7000 spänn men fått fan så mycket mer för pengarna. inte för att jag kommer köpa konsol för mer än 500:- inklusive 4 handkontroller.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Molotov:

att folk drar upp vad man får för pengarna för att motivera PS3 pris är ju helt åt hellvete.
så länge man inte får nå "bättre" spel än vad betydligt billigare Xbox360 får så är det helt bortkastade pengar.

när tidne är inne kommer Blu-ray spelare inte kosta 10000 nå mer.

Så du tycker att det du köper inte ska motsvara det du betalar?

Ja men... det handlar ju om spelglädjen och spelen som släpps till resp konsoll..
Om man nu anser spelen är lika roliga eller roligare till den billigare konsollen, varför i hela friden köpa dyrare konsollen och sämre spelen?
Tror det var det som han ville ha sagt..framgick rätt bra

Newsflash - Alla tycker inte om 360 och dess exklusiva releaser.

Nej men det skrev jag inget om heller.


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av newiq:

Äsch, tror jag går och köper en bil istället.

Heh, rätt lustigt. Köpte en bil igår för 3000 kronor. Funkar klockrent! Vad får man då för 7000 spänn? Mer än en liten glorifierad låda iallafall.

Tror jag väntar ett år eller fem med att köpa PS3.

Inaktiv

Dags att sluta analysera sönder prisbilden på PS3

Sony går med 2000 kronor back på varje maskin så skyll för fasen inte på dem.

Vi lever med världens högsta skatter & europas sämsta konkurens. tänk på det nästa gång du röstar.

1 Priset när det gäller diskusioner om konsoll krig skall baseras på övriga världens 3000-5000 :- och inte det lilla landet i norr med som har en köpkraft som är 50 % av amerikanens!!

2 Importera ett PS3 det är det många som har gjort och det fungerar mycket bra , du får ett för ca 5000:- inkl frakt, se till att den packas som gift och gärna i öppnad kartong från privatperson på ebay. annars göder du staten (förhoppningsvis blir det en aning bättre framöver) och Nordisk film som gnuggar händerna när redan fattiga svenskar betalar överpris (förutom moms) med sina redan hårt skattade pengar. (det är väl en sak för oss företagare som plockar ut en massa svart men som löntagare utan att kunna påverka min inkomst skulle jag bli galen. den enda trösten är att folk vet oftast inte hur dålig köp kraft vi svenskar har (och kom nu inte dragandes med nån j..a fri sjukvård nu) det kostar en tysk eller en jänk några hundra i föräkring att få dubbelt så effektiv vård)

3 NORDISK FILM "Det går väldigt bra, vi har upp mot 5000 egna förhandsbokningar och eftersom kunderna betalat lite pengar redan så är det ju ingen som kommer att ångra sig. Tillsammans med butikerna egna förhandsbokningar har vi mellan 7000 och 9000 totalt."
det är klart som f..n att folk ångrar sig man får dessutom pengarna tillbaka (webhallen)( kan förstå att dom försöker mjölka när ändå folk har slantat lite) gnidare jag hoppas det slår tillbaka rejält för dom

4 Själv skall jag importera ser det bara som en fördel att BR skivor kan köpas via internet till halva priset

5. Bra visa missnöje, men rikta den åt rätt håll.:evil::evil::D:D:D:D

Skriv svar