Europa Universalis III premiärpatchat

Robot
Medlem
Europa Universalis III premiärpatchat

Hurra dagen D (eller dagen EU3 kanske) är här!

Skrivet av adeg:

Hurra dagen D (eller dagen EU3 kanske) är här!

Jag köpte mitt CE i måndags i butiken :)!


signatur
Medlem
Inaktiv

EU3 premiärpatchades innan releasen här i Sverige för flera dagar sedan. Paradox support av sina spel är oslagbar. Hoppas det inte dröjer länge till 1.2.

Medlem

hehe, verkar som en patch verkligen behövdes.. ser dock inget om piraterna, riktigt jobbigt på vissa områden, kommer oändligt med piratskepp, sänkte säkert 5 piratskepp om året.

har man en gigantisk flotta som redan sänkt 10 piratskepp på ett ställe så borde enstaka piratskepp hålla sig borta.

Medlem
Skrivet av Namron:

EU3 premiärpatchades innan releasen här i Sverige för flera dagar sedan. Paradox support av sina spel är oslagbar. Hoppas det inte dröjer länge till 1.2.

Ellser så kan man vända på det.
Men en bra support, de har de.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Skrivet av Mack:

hehe, verkar som en patch verkligen behövdes.. ser dock inget om piraterna, riktigt jobbigt på vissa områden, kommer oändligt med piratskepp, sänkte säkert 5 piratskepp om året.

har man en gigantisk flotta som redan sänkt 10 piratskepp på ett ställe så borde enstaka piratskepp hålla sig borta.

Hmm vilket land spelar du? Har själv spelat Sverige och Ottomanska riket utan så värst många pirater.


signatur
Medlem

Kanarieöarna och Gibraltar var hopplösa i demot iaf (pirater menar jag då)


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Skrivet av Conana:

Kanarieöarna och Gibraltar var hopplösa i demot iaf (pirater menar jag då)

Jag hade inga problem i gibraltar iallafall i själva spelet (inte demot) när jag med min svenska flotta undsatte Palapatet (påven) mot fransmännen ;). Tycker du ska slå till å köpa spelet för det känns väldigt bra!


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

(...) Tycker du ska slå till å köpa spelet för det känns väldigt bra!

Ja, nästan full pott.

Medlem

Köpte CE-edition från webhallen igår! Hoppas på att få premiär spela på måndag.

Medlem
Skrivet av adeg:

Hurra dagen D (eller dagen EU3 kanske) är här!

Dagen E manar du?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

spelade som spanien och försökte bygga några kolonier i amerika, började med öarna kring Kuba och Puerto rico.. fan va pirater.

hade sammanlagt 40 skepp som låg ankrade lite utspritt runt öarna, men piraterna fortsatte komma, riktigt störande för båtarna klarar inte av att ligga ute på vattnet runt öarna allt för länge, fick lov att köra ut båtarna och möta piraterna flera gånger per år.

nu har jag tagit över mexico istället, massvis med fina resurser där, nån som vet när man kan börja tjäna pengar på guld?

Inaktiv

Hur installerar man patchen? Fattar inte.

Edit: Gick ju att installera från "launchern" enklare.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Skrivet av Mack:

spelade som spanien och försökte bygga några kolonier i amerika, började med öarna kring Kuba och Puerto rico.. fan va pirater.

hade sammanlagt 40 skepp som låg ankrade lite utspritt runt öarna, men piraterna fortsatte komma, riktigt störande för båtarna klarar inte av att ligga ute på vattnet runt öarna allt för länge, fick lov att köra ut båtarna och möta piraterna flera gånger per år.

nu har jag tagit över mexico istället, massvis med fina resurser där, nån som vet när man kan börja tjäna pengar på guld?

Du blev med andra ord lika frustrerad som kolonial länderna på riktigt var inför piraterna


signatur
Medlem

Vansinnes så roligt spel. Har raderat både Norge och Danmark från kartan ^^

Medlem

Älskar spelet.. synd bara att historien inte riktigt stämmer om man startar ett tidigt spel.. t.ex man får aldrig se spanien eller ryssland.

castille tok coloniserar ju amerika redan 1470 kom dit med england i början på 1500 talet, fick ju knappt plats.

Inaktiv

Frankrike, Persien, England, Storbrittanien, Tyskland, Spanien och Ryssland är alla länder som bildas ifall något land uppfyller vissa krav, som att äga vissa provinser, och ofta krävs även en viss kultur/kulturgrupp. Spanien bildas t.ex. om Castilien eller Aragonien tar över den andras huvudstad, plus några andra provinser. Oftast uppnår dock varken Castilien eller Aragonien någon iberisk hegemoni.

1
Skriv svar