GTA IV döljer sanningen

Redaktör
GTA IV döljer sanningen

Det känns som ett helgerån, men sanningen är den att jag ännu inte har tagit mig igenom hela #Liberty City. Hann lira femton-tjugo timmar när det skulle recenseras, efter det har jag inte hunnit med mer än korta besök i mästerverket.

När jag skrev recensionen tänkte jag ha detaljerna som genomgripande tema. Det gick sådär, jag fick inte alls fram poängen (tidspress är den misslyckade recensionens förklaring. Eller undanflykt). Utgångspunkten var att #Rockstar fyller sina spel med så många snuskbra smådetaljer att det slätar över de brister som spelet/spelen faktiskt har. För ärligt talat är bristerna faktiskt rätt många. AI:n, till fots-styrningen, "fill-in"-grafiken - irritationsmoment som de borde ha fixat vid det här laget.

Men detaljarbetet räddar festen. Ta karaktärerna: Brucie må vara en karikatyr, men för alla som någonsin varit på förfest i en småstad (och som hört och förstått uttrycket "självdistans") är han en given favorit.

Storheten med GTA ligger i detaljerna. Jag inser det (igen) när jag i afton kravlöst utforskar LIberty City (igen). Jag rycker en pilot ur cockpiten (han reagerar inte när jag riktar hagelbrakaren mot hans skalle - glömde Rockstar ge honom AI?), snor helikoptern och tar en tur över en inte särskilt vacker bild av USA 2008. Men detta är ett spel. Och det är packat av prylar som effektivt döljer bristerna. Upptäckarglädje är en, snuskbra story en annan, folket på gatan och deras kommentarer ytterligare en. GTA IV har så snuskigt mycket att göra att det finns risk att jag aldrig kommer ta mig till slutet av New Jersey... förlåt, den vänstra öns skitiga industrier.

Detta må vara en värld fylld av brister. Men när jag lär känna den kan jag inte göra annat än att älska den. Världens bästa actionspel just nu, som sagt.

#blogg


signatur
Inaktiv
GTA IV döljer sanningen

jäklars, måste nog införskaffa detta i ps3 repertoaren härnäst


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

1
Skriv svar